Chidaneh.com placeholder image

لباسشویی و خشک کن را در کجای خانه قرار دهیم؟

به قلم: تحریریه چیدانه

رخت شوی خانه: آیا می دانستید به طور متوسط پنج ماه از عمرمان را به لباس شستن می پردازیم؟ شاید این کار جزو کارهای مهم روزانه نباشد اما اختصاص یک فضای مشخص به لباسشویی و خشک کن، این فرآیند را بهینه تر و خوشایندتر می کند.
برخی از صاحبان خانه ها آنقدر خوش شانس هستند که می توانند فضای رخت شوی خانه ی جدا داشته باشند اما اگر شما چنین فضایی در اختیار ندارید، هم چنان می توانید با استفاده از فضاهای بی استفاده در منزل خود، مکانی کاربردی برای این لوازم خانگی ایجاد کنید. چیدانه 7 ایده ی کاربردی برای ایجاد فضای لباسشویی و خشک کن در دکوراسیون داخلی منزل دارد که امیدواریم برای تان کارساز باشد. با ما همراه باشید…

تابلو فرش ریحان

1. فضای لباسشویی و خشک کن در کابینت آشپزخانه

یک گوشه ی آشپزخانه را به لباسشویی و خشک کن اختصاص دهید. مثلا در اینجا کابینت طوری طراحی شده که لباسشویی و خشک کن بر روی یکدیگر قرار گرفته و در بالای آن ها نیز فضایی برای شوینده ها در نظر گرفته شده است.
درب های این کابینت همه چیز را از دید پنهان می کنند و در نهایت ظاهر یکدستی با کل کابینت های آشپزخانه ایجاد می نمایند.

2. فضای لباسشویی و خشک کن در کمد دیواری

اگر در برنامه ریزی و طراحی خود دقت و ظرافت به خرج دهید، متوجه می شوید هیچ فضایی کوچک نیست. این کمد دیواری در بر گیرنده ی ماشین لباسشویی، خشک کن و شلف هایی برای نگهداری لوازم جانبی است. ایجاد این فضا در راهرو بسیار مناسب است.

3. فضای لباسشویی و خشک کن در زیر پله

فضاهای زیر پله در خانه های ما معمولا با کمدهایی پر می شود که دسترسی به همه ی فضاهای آن ها ممکن نیست و به مکان های بی استفاده تبدیل می شوند. خلاق بودن در هر جایی می تواند شما را به بهترین نتایج برساند. مانند این زیر پله که به صورت هوشمندانه و خلاقانه ای به لباسشویی و خشک کن اختصاص داده شده است.

4. فضای لباسشویی و خشک کن در حمام

یکی از مناسب ترین فضاها برای قرار دادن لباسشویی و خشک کن، حمام است، زیرا از قبل دارای سیستم لوله کشی بوده و به طور طبیعی فضایی خیس است. حتی اگر بودجه و فضای کافی داشته باشید، می توانید کابینت هایی در حمام خود به بدین منظور در نظر بگیرید و در عین حال به دکوراسیون حمام خود ظاهری لوکس دهید.

5. فضای لباسشویی و خشک کن در گوشه های قناس

در برخی از خانه ها گوشه ها یا قناسی هایی بین فضاهای اتاق ها وجود دارد که مکان مناسبی برای قرار دادن لباسشویی و خشک کن می باشد. در این فضای فشرده، طراح با طراحی هوشمندانه ی خود این دو دستگاه را روی یکدیگر جا داده است.

6. فضای لباسشویی و خشک کن در اتاق لباس

اگر یک اتاق یا بخشی از منزل تان را به فضای لباس ها اختصاص داده اید، می تواند مکان مناسبی برای لباسشویی و خشک کن شما نیز باشد. این کار این مزیت را هم دارد که لباس ها پس از شسته و خشک شدن می توانند به سرعت در همان فضا اتو شده و به کمد لباس بازگردانده شوند.

7. فضای لباسشویی و خشک کن در پارکینگ یا زیرزمین

اگر یک انباری بزرگ در زیر زمین یا پارکینگ خود دارید، یکی از بهترین گزینه ها برای قرار دادن لباسشویی و خشک کن است که آن ها را از دید نیز دور نگه می دارد. شما حتی می توانید میز اتوی خود را به این فضا منتقل کرده و لباس های تمیز و بدون چروک از این مکان تحویل بگیرید.

اکنون شما بگویید…
در طراحی دکوراسیون منزل تان برای لوازم خانگی بزرگ خود چه ایده های به کار برده اید؟ دکوراسیون خلاقانه خود را با ما به اشتراک بگذارید!

مطالب بیشتر:
شستشو و نظم دهی آسان لباس های چرک بعد از سفر!
۷ جای مناسب برای میز اتو در دکوراسیون منزل!

بد ترکیب ها را زیبا کنید!
۱۰ ایده حصیری برای طراحی دکوراسیون داخلی
فضاهای مهمی که به آنها کمتر توجه می کنیم!

منبع: Houzz | مترجم: فاطمه افشاریان | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه