Chidaneh.com placeholder image

با دکوراسیون مردانه آرامش را به مرد زندگی تان هدیه دهید!

به قلم: تحریریه چیدانه

ترفندهای دکوراسیون: چه بخواهیم چه نخواهیم باید قبول کنیم وقتی صحبت از دکوراسیون و چیدمان می شود، خانم ها معمولا در این مقوله صاحب نظر اند و به آقایان مجالی برای ابراز وجود نمی دهند، البته نباید از این نکته غافل شد که مردها هم چندان میل و اشتیاقی از خود نشان نمی دهند. با همه ی این تفاسیر، هرکس این حق را دارد که در حال و هوایی که دوست دارد زندگی کند، مخصوصا در محیط خانه که قرار است پناهگاه ما بعد از همه ی شلوغی ها و درگیری های روزانه باشد.

مردهای خانه نیز شاید به اندازه ی زن ها در پی رنگ و لعاب و بر و روی دکوراسیون منزل شان نباشند، اما بدون شک آن ها هم علایق و سلایق خود را در این زمینه دارند و بدشان نمی آید خانه شان نشانه هایی از آن ها نیز داشته باشد. چیدانه امروز به بهانه ی روز پدر و روز مرد که یکی از زیباترین روزهای زمین است تصمیم گرفته پیشنهادهایی برای یک دکوراسیون مردانه به شما دهد تا بتوانید آرامش را بیشتر و بهتر به مرد زندگی تان هدیه دهید. با ما همراه باشید…

سرویس خواب بالسا

سهراب رفعت
طراحی داخلی ویلای فردوس
سهراب رفعت

چوب، انتخاب اول مردها

وقتی به چوب نگاه می کنم، از صلابت و سنگینی اش گرفته تا رگه های زمختی که در تار و پود تنش جریان دارند، چیزی جز هیبت یک مرد به ذهنم خطور نمی کند. چوب ها گرچه انتخاب اول خیلی ها در طراحی داخلی خانه ی خود هستند، اما مرد ها بیش از همه با این عنصر محکم و پا بر جا خو گرفته اند و بدون شک از قدم زدن بر روی کفپوش های چوبی که شاید حتی صدای جیر جیر شان گوش را آزار دهد، بیشتر از سرامیک های لطیف و خوش بر و رو لذت می برند.

دفتر معماری اکسپوز
پروژه خانه ای برای یک نفر
دفتر معماری اکسپوز

غار تنهایی مردها

مطمئنم اکثر شما درباره ی غار تنهایی مردها زیاد شنیده یا خوانده اید. اما قرار نیست این غار تنهایی فقط در درون آن ها اتفاق بیفتد، شاید بد نباشد ما زن ها یک غار تنهایی دنج نیز به آن ها تقدیم و این گونه ثابت کنیم آن ها را می فهمیم و هوایشان را داریم. این غار می تواند یکی از اتاق های خانه باشد یا حتی گوشه ای از اتاق خواب که در آن بنشینند، لم دهند، تمرکز کنند، کارهایشان را انجام دهند و وقتی نیاز دارند با خود خلوت کنند.

دکوراسیون داخلی طوفان
طراحی فضای سرگرمی پروژه کامرانیه
دکوراسیون داخلی طوفان

بازی و سرگرمی را از مردها نگیرید!

کودک درون مردها خیلی فعال تر از کودک درون ما زن ها است. شاید بهتر باشد به جای جنگیدن و مقاومت در برابر این کودک های درونی سرکش، آن ها را درک کنیم و حتی خودمان نیز با آن ها وارد بازی شویم. وقتی گوشه ای از خانه را برای میز بیلیارد یا حتی یک تشک کشتی جمع و جور باز می گذاریم تا پدر و پسر کوچولو از سر و کول هم بالا روند، انگار دنیا را به مردهای خود هدیه کرده ایم. بیایید این بار به جای نگرانی از شکسته شدن دکوری های روی میز از برخورد توپ والیبال پدر و پسر، به تماشای آن ها بنشینیم و آن ها را به لبخند و تشویق های پر آب و تاب خود مهمان کنیم.

[[nid:33284]]

کمد دم دستی مدارک و وسایل مردها

نباید مردها را با خودمان مقایسه کنیم و از آن ها توقع داشته باشیم مثل ما برای هر وسیله ی خود مکان مشخص و امنی داشته باشند. آن ها ترجیح می دهند وقتی به خانه می رسند به جای اینکه مجبور باشند تک تک وسایل شان را به یک کمد مخصوص منتقل کنند، همه ی آن ها از کیف پول گرفته تا مدارک بانکی و غیره را یک جا بریزند. پس بهتر است ما زن ها به جای غر زدن های هر روزه، یک کمد دم دستی و راحت برای آن ها در نشیمن فراهم کنیم تا در هنگام ورود به خانه به جای شنیدن نق های خانم خانه و گره خوردن خط های پیشانی هر دو نفر، از دیدن روی خندان همدیگر تمام خستگی هایشان دود شوند و به هوا روند.

سهراب رفعت
شومینه و نشیمن ویلای فردوس جنوبی
سهراب رفعت

به فکر لم دادن مردها باشید!

مردها عاشق لمیدن و استراحت های کوتاه هستند. برای آن ها هیچ چیز هیجان انگیز تر از این نیست که بعد از یک روز کاری یا انجام کارهای سنگین اندکی روی کاناپه یا مبل لم داده و بیاسایند. پس خوب است که در هنگام خرید مبل برای منزل تان به این موضوع هم فکر کنید و یک صندلی کاملا راحت و انعطاف پذیر نیز در نظر بگیرید. سعی کنید یکی از بهترین نقاط خانه مثل جلوی شومینه یا بخاری، جلوی تلویزیون یا کنار پنجره را برای قرار دادن این صندلی راحتی انتخاب کنید تا لذت آن ها را در هنگام استراحت دوچندان کنید.

دفتر معماری اکسپوز
کفپوش نشیمن مدرن
دفتر معماری اکسپوز

تماشای بی دغدغه تلویزیون را به مردها هدیه دهید!

به جرأت می توان گفت لذت بخش ترین تفریح اکثر مردها تماشای تلویزیون است که ما زن ها معمولا با جملاتی از قبیل صدایش را کمتر کن، کانال را عوض کن، چرا داری این برنامه را می بینی؟ این لذت را به کام آن ها زهر می کنیم. پیشنهاد من این است برای تلویزیون یک فضای کاملا جدا با یک مبل بسیار راحت در نظر بگیرید و خودتان نیز برای دیدن بعضی برنامه ها به مرد تان بپیوندید. لازم نیست شما هم حتما از دیدن آن برنامه لذت ببرید، از با هم بودن و دیدن خوشحالی او لذت ببرید. به همین سادگی!

[[nid:12527]]

اتاقی باب سلیقه مردها

خیلی خوب است که در انتخاب تک تک جزییات و چیدمان همه ی فضاهای خانه با هم همفکری کنید و دکوراسیونی باب سلیقه ی همه ی اعضای خانه داشته باشید. اما بعضی از فضاها را باید به شخص بسپارید و اجازه دهید او خودش برای آن فضا تصمیم بگیرد. همان طور که خانم خانه دلش می خواهد آشپزخانه دقیقا باب میل او باشد یا دختر نوجوان خانه می خواهد اتاقی پرنسسی برای خود داشته باشد، مرد خانه هم دل دارد و می خواهد حداقل در یک فضا هر چه می خواد دل تنگش اجرا کند. فضاهایی مثل گاراژ، انباری یا اتاق کار را کنتراتی تحویل آن ها دهید و بگذارید باب دل خودشان آن جا را بچینند.

اکنون شما ایده های خلاقانه خود را با ما به اشتراک بگذارید!
چه ایده هایی برای مردانه کردن دکوراسیون داخلی منزل دارید؟ تا چه حد با خواسته ها و علایق مردهایتان در این باره آشنا هستید؟ شاید بد نباشد همین امروز از پدر، شوهر یا پسر خود بپرسید چه می خواهد و دوست دارد کجای خانه را تغییر دهد و با هم دست به کار شوید.

نویسنده: فاطمه افشاریان | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه