Chidaneh.com placeholder image

نردبان های چوبی کهنه را دور نیندازید!

به قلم: تحریریه چیدانه

ترفندهای دکوراسیون: نردبان های چوبی قدیمی می توانند به هر فضایی جذابیتی نوستالژیک دهند. این نردبان ها هم به صورت نو و تر و تازه و هم به صورت رنگ و رو رفته و کهنه در دست دوم فروشی ها به آسانی یافت می شوند و می توانند استفاده های متفاوتی در دکوراسیون منزل شما داشته باشند. پس همین الان به سایت های دست دوم فروشی سری بزنید و یک نردبان چوبی قدیمی پیدا کنید و از ایده هایی که چیدانه در این مطلب به شما می دهد برای به کار بردن این عنصر زیبا در خانه ی خود استفاده کنید.

سرویس خواب بالسا

1. برخی می گویند اولین نردبان ها 10000 سال پیش ساخته شدند. هدف از ساخت آن ها دسترسی به اشیای بالا بود. شما به آسانی می توانید یکی از آن ها را دست دوم فروشی ها پیدا کنید، آن را نونوار کرده یا به همان صورتی که هست استفاده نمایید. در ساخت این نردبان ها فقط به جنبه ی کارایی آن ها توجه می شود، بنابراین عناصری ساده و بدون تزیین هستند.

2. یک نردبان چوبی ساده را به دیوار تکیه دهید و پتوهای مسافرتی تان را روی آن نگه دارید. این وسیله ی زیبا به یک فضای سفید خالی جذابیت می بخشد. آثار رنگ روی این نرده ها، جذابیت بیشتری به آن ها می دهد. پس نیازی نیست به فکر پاک کردن این لکه ها باشید. حتی شاید بد نباشد خودتان این لکه ها را روی آن به وجود بیاورید.

3. نردبان چوبی نگهدارنده ی خوبی برای گیاهان و گلدان های آویز شما می باشد. آن را در بالای کانتر آشپزخانه معلق کنید و ببینید در ترکیب با گلدان های آویز چه صحنه ی زیبایی را در دکوراسیون داخلی منزل شما رقم می زند.

4. نردبان ها حتما نباید حالت کهنه و قد بلند داشته باشند. یک نردبان شیک و نونوار قیمت بالایی ندارد. اگر می خواهید از آن به عنوان عنصری دکوراتیو استفاده کنید، لازم نیست در بهترین شرایط کارایی از لحاظ استقامت و … قرار داشته باشد.

نکته: اگر نردبانی کهنه دارید، می توانید به راحتی آن را نونوار کنید. فقط کافی است کمی مایع ظرفشویی را با آب ترکیب کرده و با یک پارچه که در این ترکیب خیسانده اید، نردبان را بشویید. سپس اگر هم چنان رنگ یا آلودگی بر آن وجود دارد، با یک سیم ظرفشویی نرم به آرامی در جهت رگه های چوب بر آن بمالید. در نهایت روغن نارنجی بر یک پارچه ی خشک اسپری کرده و نردبان را به وسیله ی آن براق کنید.

5. نردبان چوبی را می توانید در اتاق خواب تان به عنوان یک پاتختی متفاوت استفاده کنید. فقط کافی است از تخته های پهن تری به جای پله های آن استفاده کنید تا بتوانید آباژور، گلدان و اکسسوری های دیگر را روی آن قرار دهید.

6. هیچ قانونی شما از رنگ آمیزی نردبان قدیمی تان منع نمی کند. برای مثال اگر می خواهید از این نردبان در محیط شسته رفته ی حمام استفاده کنید، رنگ آمیزی نردبان می تواند آن را با محیط تمیز حمام تان هماهنگ کند.

7. همیشه لازم نیست با کاغذ دیواری یا رنگ یا تغییر مصالح، دیوار تأکیدی در دکوراسیون خود ایجاد کنید. به سادگی با نصب نردبان بر روی دیوار سفید خالی، از آن به عنوان عنصری دکوراتیو استفاده کرده و آن را به نقطه ی کانونی منزل تان تبدیل نمایید. ضمنا می توانید لوازم دکوری دیگر نیز به آن اضافه کنید.

8. آیا نردبان قدیمی را در این فضا می بینید؟ این نردبان می تواند به عنوان مکانی برای نگهداری کوسن های اضافی شما در کنار مبل تان باشد. کوسن ها الزاما نباید روی مبل تان باشند تا جلوه گری کنند. چیدن آن ها به این شکل روی نردبان، صحنه ی بسیار زیبا و دلنشینی در نشیمن تان ایجاد می کند.

9. یک نردبان کهنه، می تواند جا حوله ای مناسبی در حمام یا سرویس بهداشتی یا آشپزخانه باشد. از خلاقیت خود برای استفاده از این عنصر ساده و صمیمی استفاده کرده و آن را در فضاهای داخلی منزل خود به کار گیرید.

10. نردبان ها می توانند در فضاهای بیرونی منزل شما نیز به گونه ای متفاوت بدرخشند. مثلا این نردبان روستیک، این باغ کوچک گلدان ها را طبقه بندی کرده است.

اکنون نوبت شماست…
آیا شما هم نردبانی کهنه در منزل تان دارید که به عنصری دکوراتیو در دکوراسیون داخلی خانه ی خود تبدیل کرده اید؟ ایده های خلاقانه ی خود را از طریق لینک همکاری با تحریریه چیدانه با ما به اشتراک بگذارید تا در مطالب بعدی از آن ها استفاده کنیم.

مطالب بیشتر:
با صندوق های چوبی یک کتابخانه ساده و ارزان بسازید!
دکوراسیون نو با وسایل کهنه؛ زنگ تفریح آخر هفته!

چگونه با تخت های قدیمی دکوراسیون خود را متحول کنید!؟
با درب و پنجره های قدیمی در دکوراسیون منزل تان غوغا کنید!

با فنجان و نعلبکی های چینی گلدان های رنگی بسازید!

منبع: Houzz | مترجم: فاطمه افشاریان | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه