Chidaneh.com placeholder image

با انواع درب پاسیو آشنا شویم!

به قلم: تحریریه چیدانه

درب و پنجره: وقتی صحبت از بهار می شود ماه اردبیهشت در میانش می درخشد، این ماه دل انگیز را برای لذت بردن از طبیعت از دست ندهید، بالکن و فضای بیرونی خود را لبریز از زیبایی های طبیعت کنید، و این زیبایی را به فضای داخلی خود هدیه دهید، پیش درباره ی آراستن بالکن ها و فضای بیرونی با شما صحبت کرده ایم اما امروز در چیدانه می خواهیم به بررسی دریچه ی میان فضاهای داخلی و فضاهای بیرونی یعنی درب ها بپردازیم با ما همراه باشید تا با هم انواع مختلف آن ها را بررسی کنیم.

[[nid:39472]]

تابلو فرش ریحان

درب های ساده 

درب های معمولی تمام شیشه بهترین درب برای فضای پاسیو و یا نورگیر شما می باشد، درب های شفاف به شما کمک کند که از زیبایی فضای بیرونی خود دوچندان بهره مند شوید پس توجه داشته باشید که برای چنین فضاهایی انتخاب درب های شفاف در اولیت قرار دارد.

استودیو طراحی براکت
فضای تراس و بالکن پروژه باغ مشهد
استودیو طراحی براکت

درب های کشویی 

درب های کشویی گزینه ی دیگری برای درب های فضای بیرونی محسوب می شوند این درب بهترین گزینه برای فضاهای کوچک محسوب می شوند چرا که به خوبی جمع می شوند و فضای خاصی را اشغال نمی کنند و می توانید از آن برای درب حیاط خلوت و یا بالکن های خود استفاده کنید.

دایا استودیو
فضای بالکن ساختمان نظام مهندسی
دایا استودیو

درب های شفاف

پیش تر در مطلب طراحی شفاف دیوار و درب ورودی حیاط در پروژه های ایرانی درباره ی نماهای شفاف با شما صحبت کرده ایم، درب های شفاف می تواند انواع مختلفی داشته باشد به طور مثال فنس ها و حفاظ هایی که در ترکیب با شیشه در فضای داخلی شما قرار می گیرند و تبدیل به رابط خوبی مابین فضای بیرونی شما و فضای داخلی می شوند.

 درب های دوگانه برای فضای بیرونی

 درب های دوتاشو 

این درب ها برای خانه های ویلایی و بزرگ بسیار مناسب می باشد که به سادگی با باز کردن درب ها می توانید فضای داخلی خود را با تراس و یا حیاط خلوت خود ادغام کنید و فضای منحصر به فردی را خلق نمایید، اگر ویلایی با تراس های فراخ دارید این درب ها بهترین گزینه برای فضای شما محسوب می شوند.

درب های محوری 

درب های چرخشی و یا محوری که قابلت چرخش 90 درجه رو دارند جایگزین مناسبی برای درب های کشویی و یا درب های دوگانه می باشد، به علاوه این سبک از درب ها برای ورودی هایی که دهانه های نسبتا بزرگی دارند گزینه ی بسیار مناسبی محسوب می شود و ظاهر مدرنی به فضای شما می بخشند .

درب های آلمینیومی برای فضای بیرونی

درب های آلومینیومی 

این درب ها رایج ترین نوع درب هایی که برای فضاهای بیرونی به خصوص پاسیو ها در نظر می گیرند، این درب ها را می توانید قالب های مختلف باریک و گسترده برای فضای داخلی خود استفاده کنید از مزایای این درب ها می توان قالب باریک و منطقه ای شیشه ای بزرگ را نام برد که می تواند دید مطلوبی برای فضای داخلی شما ایجاد نماید .

درب های آکاردئونی برای فضای بیرونی

درب های آکاردئونی 

این درب ها را به لحاظ ظاهر جذابشان به خوبی می توانید برای فضای پاسیو خود در نظر بگیرید و چهره ی متفاوتی به این فضا ببخشید این درب ها نیز همانند سایر همتاهای خود به خوبی می توانند برای فضاهای کوچک ویا حتی برای ادغام دو فضای بیرونی درونی مورد استفاده قرار گیرند و ظاهر جذابی به فضای شما ببخشند، خصوصیتی بارزی که آن ها محبوب می کند تنوع انتخاب میزان بازشوی این درب هاست که آن ها را منحصر به فرد ساخته است.

اگر در فضایی با دکوراسیون خلاقانه کار و زندگی می کنید و یا فضایی این چنینی را می شناسید،که پر از نشانه های شخصی شماست، تورهای چیدانه مشتاق است از شما و محل کار و زندگی تان عکاسی کند و آن را به مخاطبان چیدانه نشان دهد. اگر علاقه دارید که عکس های خلاقانه بیشتری از خانه های ایرانی برای ایده گرفتن ببینید خانه یا محل کار خود را با ما به اشتراک بگذارید!

مطالب بیشتر:۱۰ ایده بزرگ برای بالکن های کوچک آپارتمان های امروزی
کدام سایبان برای فضای بیرونی شما مناسب است؟
کور کردن دید همسایه ها به تراس آپارتمان با گیاهان!
به طراحی دکوراسیون بالکن، پاسیو یا حیاط خلوت تان فکر کرده اید؟
بالکن و حیاط خلوت خود را برای استقبال از بهار آماده کنید!
پوشاندن دید تراس، ۸ راه حل نجات دهنده!
قبل از خرید مبلمان و لوازم حیاط و فضای باز بخوانید!

نویسنده: ثمینا فراهانی | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه