Chidaneh.com placeholder image

طراحی دکوراسیون خنک برای رهایی از گرما

به قلم: تحریریه چیدانه

ترفندهای دکوراسیون: همان طور که ما آدم ها کم کم برای فصل تابستان و گرما آماده می شویم باید به فکر آماده کردن دکوراسیون داخلی خانه ها برای فرار از گرما هم باشیم. مطمئن باشید اگر این کار را انجام دهید امسال گرمای فصل ها و ماه های گرم برای تان لذت بخش تر خواهد شد. چیدانه در این مطلب مب خواهد به شما ترفندهای دکوراسیونی را نشان دهد که به وسیله آن ها می توانید با گرما مقابله کنید و شرایط آسایش بیشتری را برای خودتان در فصل های گرم پدیدی بیاورید. 

عرفان شریف نژاد: عکاس
آپارتمان حافظی
عرفان شریف نژاد: عکاس

سرویس خواب بالسا

رنگ های روشن برای دکوراسیون داخلی خانه در فصل گرما 

خوب است که در آستانه فصل های گرم سال، برای خانه هایمان هم تن پوشی از رنگ های روشن در نظر بگیریم، درست همان طور که خودمان در این فصل ها از این رنگ ها استفاده می کنیم. رنگ های روشن گرمای کمتری را در خود نگه می دارند. دیوارهای خانه، قاب پنجره ها، پرده ها و حتی رو مبلی های می توانند در فصل های گرم، رنگ های روشن داشته باشند. 

عرفان شریف نژاد: عکاس
عکاسی از فضای نشیمن منزل یوسف آباد
عرفان شریف نژاد: عکاس

پارچه های نازک برای دکوراسیون داخلی خانه در فصل گرما 

حالا که صحبت از پارچه های مورد استفاده در دکوراسیون داخلی منزل شد، بیایید همین جا ایده مربوط به آن ها را با هم بررسی کنیم. بهتر است در فصل های گرم، پارچه های ضخیم و با بافت های متراکم را کاملا فراموش کنید، چرا که این پارچه ها مانع از کوران هوا در خانه می شوند و همین مساله می تواند در فصل های گرم آزار دهنده باشد. به طور مثال می توانید پرده های خانه را از جنس حریرهایی با رنگ های روشن در نظر بگیرید یا برای رومبلی های تان پارچه هایی با بافت های درشت استفاده کنید. اگر در مورد پارچه های رومبلی احتیاج به کمک دارید، پیشنهاد می کنم سری به مطلب انواع پارچه رومبلی را قبل از خرید بشناسید بزنید. 

[[nid:44424]]

استفاده از گیاهان خانگی در دکورسیون داخلی خانه در فصل گرما 

حتما شما هم تجربه هوای سنگین خانه در فصل های گرم را دارید، اما این مشکل یک راه حل دوست داشتنی دارد و آن هم استفاده از گل و گیاهانی است که به شما در تصفیه هوای خانه تان کمک خواهد کرد. چیدانه قبلا در مطلبی به اسم گیاهان پیچکی، تصفیه کننده هوا و زینت بخش دکوراسیون منزل تعدادی از این گیاهان را به شما معرفی کرده است. این گیاهان علاوه بر زیبایی دکوراسیون داخلی خانه تان؛ به شما در تهویه هوا و تجربه یک هوای مطبوع در فصل های گرم کمک خواهد کرد. 

سقف برقی، آلاچیق و سایه بان پرچین
سایه بان های برقی یکطرفه
سقف برقی، آلاچیق و سایه بان پرچین

پنجره هایی با سایبان های مختلف برای فصل های گرما 

قبل از این که فصل گرما سر برسد، برای پنجره های خانه تان سایبان درست کنید. سایبان های رنگی و زیبا که مانع از این می شوند که نور آفتاب به خانه تان برسد. اگر هم مایل هستید راجع به سایبان ها بیشتر بدانید، پیشنهاد می کنم مطلب سایبان برقی ، سایه ای خنک در تراس، آلاچیق و مغازه را حتما بخوانید. این مطلب شما را با انواع سایبان های برقی که می توانید برای فضای بیرونی خانه تان استفاده کنید، آشنا می کند. 

پوشاندن پنجره ها با مات کننده های شیشه 

برچسب شیشه مات کن، راه حلی آسان برای حفظ حریم خصوصی است، اما این تنها کاربرد آن ها نیست. شما می توانید از این برچسب ها برای کاهش دمای داخلی خانه تان استفاده کنید. این برچسب ها وقتی روی شیشه های خانه تان می نشینند، باعث می شوند تا نور خورشید به صورت مستقیم به داخل خانه وارد نشود و از این رو باعث کاهش دمای داخلی خانه می شوند. 

شرکت نوشین امروزین طرح
آب نما در طراحی محوطه
شرکت نوشین امروزین طرح

آبنمای خانگی، راه حلی برای فرار از گرما 

آب همیشه برای انسان ها نشانه ای از آرامش و طراوت بوده است. وجود عنصر آب در خانه علاوه بر تاثیر روانی مثبت می تواند به شما کمک کند تا روزهای گرم تان لذت بخش تر سپری شود. این آبنماها هم می توانند در دکوراسیون داخلی خانه تان استفاده شوند هم در فضای بیرونی خانه تان. مطلب زیباترین آبنماها برای باغ و دکوراسیون منزل شما، بهتردر این مورد راهنمایی تان می کند. 

ما چیدانه ای ها با کمال میل پذیرای ایده های دکوراسیونی شما دوستان عزیز و هنرمند هستیم، کافی است تا ایده های خود را از طریق لینک همکاری با تحریریه چیدانه با ما به اشتراک بگذارید. 

مطالب بیشتر: پیانو را به بخشی از دکوراسیون خانه تبدیل کنید!
بهترین ایده ها برای جای رختخواب در خانه های کوچک!
۷ ایده تزیین حیاط برای جشن و مهمانی های بهارانه
خانه های ایرانی که به سبک سال ۲۰۱۶ دکور شدند!
آیا باید کل خانه را کاغذ دیواری کنیم؟

نویسنده: شمیم آقازاده | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه