Chidaneh.com placeholder image

هنگام اجاره یا خرید خانه به این نکات دقت کنید!

راهنمای خرید: همواره هنگام خرید یا اجاره یک خانه نوساز یا قدیمی نکاتی وجود دارد که در نظر داشتن آن نکات خالی از لطف نیست و به شما کمک می کند از بودن در خانه ای که برای زندگی انتخاب می کنید، احساس رضایت داشته باشید. برخی از این نکات که باید مورد توجه قرار گیرد به طور کلی عبارتند از: تعداد اتاق ها، وضعیت قرار گرفتن آشپزخانه و اندازه ی حیاط. چیدانه در این مطلب به تفصیل به بیان نکات مهم که هنگام بازدید یک خانه برای اجاره یا خرید باید به آن توجه کنید، می پردازد. با ما همراه باشید…

بامبو - ام دی اف - سنگ کورین ایران سبز
نمای بیرونی ساختمان
بامبو - ام دی اف - سنگ کورین ایران سبز

گروه معماری اشکان اذانی

موقعیت مکانی خانه

مهم ترین موردی که باید توجه زیادی به آن شود، موقعیت مکانی خانه است. شما می توانید با بسیاری از کمبودها و نقص ها کنار بیایید، به شرطی که از همسایه ها و کسانی که در همسایگی شما زندگی می کنند راضی بوده و آن ها را دوست داشته باشید. بسیاری از عیب و نقص های موجود در خانه قابل حل و برطرف کردن است اما موقعیت مکانی خانه غیرقابل تغییر است. بنابراین زمانی که قصد اجاره یا جرید خانه ای را دارید، توجه کنید که خانه موردنظر از لحاظ نزدیکی به محل کارتان، مراکز خرید، مترو یا دیگر وسایل حمل و نقل عمومی و مدرسه فرزندتان در چه موقعیتی قرار دارد. تمام این موارد اگر در نظر گرفته نشود، ممکن است به مرور زمان سبب دردسر و بروز مشکلات زیادی برای شما شود.

[[nid:36373]]

شرایط و ویژگی های ظاهری خانه

ظاهر خانه ای که در آن زندگی می کنید، همانند دکوراسیون داخلی منزل تان معرف سلیقه و نگرش شماست، بنابراین نمای خانه ای که انتخاب می کنید، مهم است و از آن جایی که اولین چیزی است که توسط مهمانان شما رؤیت می شود، در ساخت ذهنیت آن ها درباره خانه ی شما بسیار اهمیت دارد.

شرکت نوشین امروزین طرح
محوطه سازی با گلدان دکوراتیو در فضای باز
شرکت نوشین امروزین طرح

باغچه و زیبایی حیاط نیز از دیگر مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

طراحی فضای سبز و روف گاردن رستاک
طراحی روف گاردن
طراحی فضای سبز و روف گاردن رستاک

هم چنین هنگام بازدید از خانه سری هم به پشت بام خانه بزنید و ببینید از لحاظ پوشش کف چگونه به آن رسیدگی شده است. سیستم های گرمایشی و سرمایشی خانه نیز از موارد مهمی است که باید در موردش سؤال کنید.

روند سیال طرح
پروژه ی خانه 45 متری
روند سیال طرح

عوامل موقعیتی خانه

علاوه بر موقعیت مکانی، به برخی از عوامل دیگر نیز باید توجه شود. برای مثال اینکه آیا پنجره های خانه های مقابل مستقیما رو به پنجره ی خانه ی شما قرار دارد یا نه؟ یا اینکه در صورت نداشتن حق استفاده از پارکینگ، کوچه و خیابانی که خانه در آن قرار گرفته است از امنیت کافی برای پارک اتومبیل برخوردار هست یا خیر؟ و دیگر اینکه حیاط خانه به چه میزان برای بازی بچه ها مناسب و امن است.

استودیو معماری بوژگان
نمای بیرونی ساختمان برانوش
استودیو معماری بوژگان

شرایط همسایگان

اینکه چه افرادی با چه خصوصیات اجتماعی در همسایگی شما قرار است زندگی کنند بسیار مهم است. زیرا شما باید با آن ها در برخی موارد مربوط به ساختمان در تعامل باشید و در این صورت اگر افراد خوبی در همسایگی شما نباشند مدام سبب آزار شما می شوند. تحقیق کنید که همسایگان آینده ی شما و افرادی که در ساختمان زندگی می کنند به چه میزان با قوانین آپارتمان نشینی آشنا و پایبند هستند و نظافت و رسیدگی به امور ساختمان برایشان مهم است. روابط اجتماعی و پایبندی به اصول اخلاقی همسایگان نیز بسیار مهم است.

ای وود (صنعت چوب ایران)
اجرای نمای بیرونی ساختمان
ای وود (صنعت چوب ایران)

اگر قصد ساخت، بازسازی خانه یا تغییر دکورسیون داخلی آن دارید، شرکت های معماری و دکوراتورها را در اهالی فن چیدانه دنبال کنید و با دیدن نمونه پروژه ها و کارهای آن ها، پروژه ی خود را دست بهترین ها بسپارید.

مطالب بیشتر:
۱۰ کلید خرید سرویس ظروف چینی جهیزیه!
مقرون به صرفه ترین بازارهای لوازم خانگی و مبلمان در تهران!
راهنمای خرید ظروف آشپزخانه شیک و زیبا
راهنمای خرید کفپوش و کاغذ دیواری در دکوراسیون منزل
نکات کلیدی در خرید کاغذ دیواری شیک و زیبا

گردآوری شده در تحریریه چیدانه


دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه