Chidaneh.com placeholder image

نکات خرید خانه، مزایای ساختن خانه در مقابل مزایای خرید خانه!

به قلم: تحریریه چیدانه

معمولا برای کسانی که قصد خرید خانه دارند ممکن است سخت باشد تا همه جوانب را بالا و پایین کنند. شاید در بسیاری مواقع گزینه هایی که پیش روی شماست به هم شبیه باشند و ندانید کدام انتخاب، درست تر خواهد بود. اولین چیزی که در زمان خرید خانه باید مد نظر داشته باشید آن است که آیا ترجیح می دهید یک آپارتمان بگیرید و یا یک خانه ویلایی کلنگی؟ هر کدام از این گزینه ها به نوبه خودشان دارای مزایایی هستند که با مقایسه درستشان می توانید یکی را انتخاب کنید. علاوه بر این خرید یک خانه آماده و یا بازسازی یک خانه قدیمی و یا حتی ساخت یک خانه تازه نیز از دغدغه های بسیاری از افراد هستند. در این مطلب از وب سایت چیدانه تصمیم داریم در رابطه با نکات خرید خانه برایتان بگوییم، پس این مطلب را اصلا از دست ندهید.

نکات خرید خانه

سرویس خواب بالسا

مزایای ساخت خانه

یکی از گزینه هایی که پیش روی شماست آن است که به ساخت خانه فکر کنید. درست است که ممکن است زمان بیشتری ببرد و شما را دیرتر به مقصودتان برساند؛ اما در نهایت می توانید به هر آنچه که می خواهید برسید. در زیر به چند مزیت ساخت خانه می پردازیم:

  • سفارشی بودن فضاها: زمانی که تصمیم به ساخت خانه دلخواه خود می گیرید می توانید بر اساس الگوهایی که در ذهنتان دارید عمل کنید. با کمک گرفتن از چند کاتالوگ و نمونه ها و ایده هایی از طبقات ساختمان، خانه ای سفارشی بر اساس نیازهای خودتان بسازید. مثلا اینکه آیا آنقدر عاشق آشپزی هستید که ترجیح بدهید فضای آشپزخانه بزرگ تر باشد و یا می خواهید برای سرگرمی و تفریح هم فضایی قائل شوید.

بازسازی خانه ما

 

  • عدم وجود شرایط غیرقابل پیش بینی: یکی از مزیت های دیگری که ساختن یک خانه جدید دارد آن است که خطرات و مشکلات یک ساختمان قدیمی را از بین می برد و باعث می شود که ترس ها و نگرانی های فضاهای قدیمی به طور کامل برطرف شود. این یعنی وقتی به سراغ ساخت خانه ای جدید می روید با هیچگونه ریسک و سورپرایزی رو به رو نخواهید شد و درصد بالایی از مسائل بر اساس خواست و برنامه ریزی خودتان پیش می رود.

بازسازی خانه ما

  • احتیاج به بازسازی نیست: اگر تصمیم داشته باشید در یک خانه قدیمی زندگی کنید باید بگوییم که خودتان را آماده کنید تا هزینه های بازسازی و تعمیرات بسیاری را پرداخت کنید. پس ساخت یک خانه می تواند در دراز مدت در صرف هزینه های بسیار کمتری به شما کمک کند. این یعنی شما می توانید از عمر طولانی تر منزل خود لذت ببرید و وقتتان را مدام به بازسازی و تعمیراتی با هزینه های هنگفتی صرف نکنید. 
  • خانه ای هوشمند: یکی دیگر از مزیت های ساخت خانه آن است که می توانید با کمک فناوری و تکنولوژی های جدید به تولید انرژی های مناسب و جدید کمک کنید؛ برای مثال شما می توانید با کمک پنل های خورشیدی در بهره وری بیشتری از انرژی  تاثیرگذار باشید. پس با تصمیم به ساخت خانه ای جدید می توانید تکنولوژی های تازه را به میان آورید و خانه هوشمند خودتان را بنا کنید. چنین خانه ای با بودجه ای مناسب می تواند کارایی به مراتب بهتری نسبت به سایر نمونه ها برایتان داشته باشد. 
  • داشتن ضمانت برای خانه: امروزه بیشتر سازندگان خانه برای کار خود ضمانتی حدود یک ساله به شما می دهند که این ضمانت و تعهد برای متریال به کاررفته در ساختمان و در کل کیفیت کاری آنهاست؛ چیزهایی مثل لوله کشی، نقاشی و… . این یعنی اگر بعد از مدتی با مشکلی در خانه مواجه شدید کارشناسان به صورت رایگان مشکل شما را برطرف خواهند کرد. این مسئله به رفه جویی در هزینه هایتان نیز کمک شایانی خواهد کرد. 

مطلب مرتبط: نکات خرید خانه، محله هم مهمه ها!

مزایای خرید خانه

مزایا و نکات خرید خانه

طبیعتا خرید خانه ای که آماده است نیز می تواند مزایایی داشته باشد که در زیر به تعدادی از آنها می پردازیم:

  • داشتن خانه ای آماده: یکی از بارزترین مزایای خرید خانه آن است که یک خانه آماده به لحاظ چارچوب و بدنه مشخصی که دارد برای آن که تبدیل به خانه ایده آل شود حداکثر دو ماه زمان خواهد برد. این در حالی است که اگر تصمیم به ساخت یک خانه داشته باشید باید حداقل چیزی حدود هفت ماه صبر کنید. پس این کار می تواند به صرفه جویی در زمان به شما کمک زیادی کند. 
  • وجود محله ای آرام تر: وقتی تصمیم به ساخت یک خانه می گیرید باید بدانید که در هر محله ای نمی توانید اقدام به ساخت خانه کنید و احتمالا مجبور می شوید به محله های جدیدتر بروید که این مسئله هم به دنبال خود، شرایطی را برایتان خواهد داشت. محله هایی که ساختمان های تازه ساختی دارند غالبا با همسایگانی همراه هستند که در حال ساخت و ساز هستند و همین مسئله باعث سلب آسایش و آرامش شما خواهد شد و به همراه خود چالش هایی را همراه خواهد داشت. این مسئله در صورتی است که اگر تصمیم به خرید یک خانه آماده بگیرید احتمالا به محله ای می روید که آرامش بیشتری داشته و شرایط آن به حد تعادلی رسیده است.

مطلب مرتبط: هنگام اجاره یا خرید خانه به این نکات دقت کنید!

خرید خانه

  • داشتن فضای سبز آماده: اگر می خواهید ساختمان و خانه تازه ای را بسازید باید فضای سبز آن را تازه از اول کاشته و دست و پا کنید که این مسئله تا زمانی که گیاهان و فضای سبزتان به بار بنشیند به طول خواهد انجامید. این در صورتی است که خانه ای که از قبل ساخته شده است به احتمال زیاد اطراف خود فضای سبز، باغچه و درختانی را به همراه خواهد داشت که در حد قابل قبولی به رشد رسیده باشند. پس اگر از آن دسته افرادی هستید که به فضای سبز علاقه مند هستند باید گفت که خرید یک خانه آماده برایتان مناسب تر خواهد بود. 
  • داشتن یک مذاکره مشخص: در زمان خرید خانه، شما می توانید برای تعیین هزینه بر اساس امکانات و نقاط ضعف خانه به خوبی به نتیجه برسید. این یعنی کفپوش ها، دیوار و… کاملا مشخص هستند و پیمانکار نیز می تواند قیمت مشخص و دقیق تری را به شما ارائه دهد. در این شرایط با هوشمندی و اطلاع از ویژگی های خانه می توانید تا حدودی به قیمت ایده آل خود دست پیدا کنید.
  • استرس کمتر: طبیعتا تصمیم به ساخت یک خانه استرس ها و نگرانی هایی را به دنبال دارد که از زمان انجام کار و به پایان رساندن آن گرفته تا بدقولی در بعضی بخش ها را شامل می شود. با این شرایط اگر تصمیم به خرید یک خانه آماده بگیرید می توانید تا حد بسیار زیادی از وجود این استرس و نگرانی ها جلوگیری کنید و با آرامش بیشتری به شروع زندگی در خانه جدیدتان بپردازید. 

برای آنکه بتوانید به بهترین انتخاب و تصمیم گیری دست بزنید باید جوانب بسیاری را بسنجید. پیش از هرچیز سبک و شیوه زندگی و روحیات خود را بررسی کنید و در نهایت با خود کنار بیایید. یادتان باشد که تصمیمی که در روز اول انتخاب خانه می گیرید می تواند سالیان سال بر روی زندگی شما تاثیرگذار باشد، پس به حساسیت این نوع معاملات دقت کافی داشته باشید.

لطفا نظرات و تجربیات خود را در بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید!

منبع: freshome | مترجم: طلوع حقیقت | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه