Chidaneh.com placeholder image

آپارتمان مسکونی ونک با طراحی داخلی مدرن و امروزی

فضاهای مسکونی: امروز در چیدانه می خواهیم به بررسی یک پروژه مسکونی که توسط یکی از اهالی فن چیدانه طراحی و اجرا شده است بپردازیم. می خواهیم ایده ها و روند انجام کار را بررسی کنیم و در کنار انتخاب ها را برای متریال ها و همنشینی آن ها را ببرسی کنیم و برای انجام کارهای خودمان از آن ها ایده بگیریم و ببینیم اگر روزی خواستیم ما هم این کار را برای خانه کمان انجام دهیم چه نتیجه ای می گیریم. با چیدانه تا انتهای این مطلب همراه باشید، مطمئن هستم که اطلاعات خوبی به دست خواهید آورد.  

گروه معماری آوید
طراحی و دکوراسیون داخلی
گروه معماری آوید

کی پلاس

گروه معماری آوید در امر و زمینه طراحی و اجرای دکوراسیون فضاهای مسکونی، اداری، تجاری و عمومی، غرفه سازی و سالن اجتماعات، بازسازی و نوسازی اماکن قدیمی و کارهای مربوط به طراحی دکوراسیون داخلی فعالیت می کند و ما قصد داریم تا یکی از پروژه های این گروه را که در منطقه ونک واقع است را مورد بررسی قرار دهیم. این ساختمان در سال 1389 جواز پایان کارش را دریافت کرد. این مجتمع در 5 طبقه ساخته شد که هرطبقه دارای 4 واحد با متراژ های مختلف است. 

گروه معماری آوید
طراحی فضای ورودی ولابی ساختمان
گروه معماری آوید

طراحی دکوراسیون ورودی خانه 

این مجتمع مسکونی دارای یک لابی است که به وسیله چند پله از فضای ورودی جدا شده است و به طرف ورودی واحد ها می رود. ایجاد پنجره در جداره بغل درب ورودی به جذابیت آن کمک کرده است. تغییر متریال ها در کف برای تاکید بیشتر بر وجود عنصر مهمی مثل پله ها که تغییر ارتفاع را به وجود می آورند نیز از دیگر نکته هایی است که می توان به آن اشاره کرد. 

گروه معماری آوید
نورپردازی در دکوراسیون داخلی
گروه معماری آوید

انتخاب متریال مناسب برای دیوارها 

متریال انتخاب شده برای دیوارها کناف است که دارای عایق صوتی و حرارتی است. این نوع دیوار در مقایسه با دیوارهای سنتی حدود ده تا پانزده برابر سبک تر است. لذا با کاهش بار مرده ساختمان، تاثیر نیروی زلزله بر ساختمان کمتر می شود. در صورت تخریب ساختمان، به علت سبکی سیستم کناف، خطر جانی برای ساکنان به مقدار قابل ملاحظه ای کمتر خواهد بود.

 

گروه معماری آوید
نورپردازی و گچبری منزل
گروه معماری آوید

استفاده از نورپردازی در طراحی دکوراسیون داخلی خانه 

درخشش دکوراسیون داخلی منزل با نورپردازی اصولی رخ می دهد. اهمیت نورپردازی ها در طراحی دکوراسیون داخلی خانه را نباید دست کم گرفت. نورپردازی ها می توانند بر نقطه خاصی از فضای داخلی خانه تاکید و یا نقش قسمتی از خانه را که اهمیت خاصی ندارد را پر رنگ تر کند. در کل نورپردای ها به جذابیت دکوراسیون داخلی خانه کمک می کنند. 

گروه معماری آوید
طراحی شومینه در فضای نشیمن
گروه معماری آوید

ترکیب هوشمندانه متریال ها 

متریال ها باید با دقت و وسواس خاصی انتخاب شوند. باید به همنشینی بافت ها، رنگ ها و جنس آن ها توجه شود. ازدیاد متریال ها می تواند باعث سردرگمی مخاطب شود و یا زیبایی یک عنصر شاخص را از بین ببرد. اما در عکس بالا با این که متریال های زیادی به نسبت سطح به کار رفته است اما اغتشاش بصری را نمی بینیم و همین باعث می شود تا این تصویر غلی رغم زیاد بودن بافت ها و رنگ ها زیبا به نظر برسد. 

گروه معماری آوید
اجرای کابینت و دکوراسیون آشپزخانه
گروه معماری آوید

طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه 

در ساخت کابینت های این مجتمع مسکونی از ام دی اف اتریشی استفاده شده است و برای صفحه کانتر ها نیز از متریال جذاب سالید سورفیس بهره گرفته شده. اگر این متریال مدرن و جذاب را نمی شناسید پیشنهاد می کنم مطلب کاربردی صفحات کورین انتخابی مدرن برای سطح روی کانتر را حتما بخوانید. 

 

گروه معماری آوید
طراحی استخر و سونا ساختمان مسکونی
گروه معماری آوید

طراحی داخلی استخر مجموعه 

به گفته کارشناسان و طراحان گروه معماری آوید، این مجتمع مسکونی شامل سونای خشک و مرطوب، جکوزی و استخر شنا می باشد. در این قسمت از سنگ های آنتیک بادبر، سنگ صخره ای و تایل های شیشه ای در دیوار استفاده شده است. برای فضایی مثل سونای مرطوب هم از ترمووود ها استفاده شده است. مطلب ترمووود، مقاوم ترین چوب برای محوطه و نمای ساختمان به شما کمک خواهد کرد تا این متریال جذاب را بیشتر بشناسید. 

برای دیدن نمونه کارهای بیشتر از این گروه و دستیابی به اطلاعات تماس آن ها می توانید به پروفایل اهالی فن گروه معماری آوید در وبسایت چیدانه مراجعه کنید. 

مطالب بیشتر: ویلای شماره یک، خانه روستایی زیبا در دل مازندران!
خانه مشا، ویلای سفید و درخشان در دامنه البرز!
ارسی خانه، جلوه ای مدرن از خانه های اصیل ایرانی!

نویسنده: شمیم آقازاده | تحریریه چیدانه


دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه