Chidaneh.com placeholder image

قاب عکس را به مغز دیوار نکوبید!

به قلم: تحریریه چیدانه

لوازم دکوری: قدیم‌ها همه‌چیز بهتر بود. در گذشته حتی برای آلبوم‌های عکس هم حرمت بیشتری قائل بودند؛ این را همیشه مادربزرگ‌ها می‌گویند. منظورشان همان آلبوم‌هایی است که نوه‌ها را دور هم جمع می‌کرد تا سراغ شباهت‌های ظاهری‌شان با نسل‌های گذشته را از روی عکس‌ها بگیرند. اما این روزها دیگر آلبوم‌ها و قاب‌های عکس مثل گذشته در خانه‌های‌مان حضور ندارند و خیلی بعید است در میان انبوه عکس‌هایی که با موبایل گرفته‌ایم عکسی را چاپ کرده باشیم. شاید فکر می‌کنید در آپاتمان‌های نقلی امروزی جایی برای این قرتی‌بازی‌ها وجود ندارد! اما طرز فکر اشتباهی است. اتفاقا در خانه‌های کوچک برای اینکه فضای بیشتری داشته باشید، به جای آنکه فقط کف خانه را با وسایل مختلف پر کنید، بخشی از دکور را روی دیوارها اجرا کنید؛ البته به این معنا نیست که دیوارکوبی مثل قاب عکس یا تصاویر مختلف فقط باید روی دیوار جاخوش کنند.با چیدانه همراه باشید.

قالیشویی ادیب

مکان مناسب قاب عکس ها کجاست؟

برای چاپ تصاویر مختلف، دو گزینه دارید؛ عکس‌های شخصی و تصاویری که از مناظر، حیوانات و. . . می‌پسندید. در گام اول نگاهی به دور و بر خانه بیندازید. با توجه به اعتقادات، فرهنگ و سلیقه شخصی گزینه‌های متعددی برای نصب تصاویر در منزل وجود دارد. پس اول فضاهای مناسب خانه را شناسایی کنید و بعد به فکر انتخاب و چاپ تصویر باشید. نصب قاب در منزل با وجودی که سلیقه‌ای است، قواعدی دارد.

قاب عکس های خانوادگی را کجا بگذاریم؟

چه خانه شما بزرگ است و چه کوچک، بهتر است عکس‌های خانوادگی‌تان را روی دیوار نصب نکنید. جایگاه چنین عکس‌هایی در فرهنگ قالب ما نشیمن یا اتاق خواب شخصی است؛ البته اگر تمایل شما بر این است که این عکس‌ها در فضایی مثل سالن پذیرایی باشد یا اینکه نقشه خانه شما به نحوی است که یک سالن طویل دارید، باز هم به جای نصب عکس روی دیوار، یک میز مناسب برای قرار دادن قاب عکس‌ها در نظر بگیرید.

قاب عکس ها در خانه های مدرن

اصولا در خانه‌های مدرن از قاب عکس خبری نیست و همه چیز بسیار ساده است. در خانه‌هایی با این سبک حتی اگر بخواهید چنین انتخابی داشته باشید، باید قابی ساده انتخاب کنید که تک‌رنگ است و هیچ تصویری هم داخل آن نیست. این قاب روی دیوار نصب می‌شود و تنها نقش آن نمایش رنگ پس‌زمینه دیوار یا یک طرح ساده است؛ البته این تکنیک به غیر از سبک مدرن در خانه‌های دیگر هم قابل اجرا است؛ مثلا با یک قاب خالی که به تنهایی زیباست می‌توانید یکی از گل‌های کاغذ دیواری را قاب بگیرید.

به کیفیت و اندازه عکس ها دقت کنید.

قبل از چاپ هر عکس یا تصویری به این موضوع فکر کنید که بهتر است در چه ابعادی کار شود؟ به غیر از کیفیت تصویر، آیا ارزش بصری آن به اندازه‌ای هست که در ابعادی بزرگ چاپ شود؟ در مرحله بعد اگر می‌خواهید این عکس را قاب بگیرید نسبت به جنس، ضخامت، رنگ و بافت قابی که انتخاب می‌کنید بی‌توجه نباشید. هر قدر قاب پر ابزارتر باشد روی دیوار ساده، نمای بهتری دارد اما برای یک دیوار شلوغ و طرحدار انتخاب شما برای قاب محدود می‌شود.

آیا قاب عکس را در آشپزخانه نصب کنیم؟!

لطفا کمی هم به فکر هویت آشپزخانه باشید! بهتر است این فضا را برای نصب عکس ممنوعه اعلام کنید؛ نه فقط به دلیل مناسب نبودن فضا بلکه به این علت که محیط آشپزخانه و طبخ غذا به عکس‌های‌تان آسیب می‌زند؛ البته اگر تصمیم‌تان قطعی است تصویر مورد نظرتان را روی بشقاب، ماگ و. . . چاپ کنید تا هم با کاربری فضا هماهنگ شود و هم آسیبی به عکس‌ها وارد نشود.

عکس ها در اتاق خواب

 عکس‌ها روح دارند و شما را با خود به زمان گذشته می‌برند. فضای خصوصی اتاق خواب بهترین جا برای قرار دادن عکس‌های شخصی سال‌های مختلف زندگی شماست؛ البته گاهی یک دیوار ساده بسیار زیبا‌تر از دیواری مملو از تصاویر مختلف و قاب عکس است. اتاق خواب با وجودی که فضای خصوصی شماست و شاید دل‌تان می‌خواهد عکس‌های بیشتری در این فضا وجود داشته باشد، قبل از هر اقدامی به شلوغی بیش از اندازه آن هم فکر کنید.

قاب عکس ها را به دیوار نکوبید.

در روزهایی که اکثرمان عکس‌ها را داخل گوشی‌ها، درایورهای لپ‌تاپ و رم نگه می‌داریم، حضور عکس در خانه نعمتی است. اگر فضای دنجی در خانه دارید، می‌توانید با قرار دادن یک مبل اختصاصی پر از قاب عکس، یک گالری کوچک خانوادگی درست کنید. این فضا جان می‌دهد برای قرار دادن عکس‌های نسل‌های مختلف. پس به جای اینکه دیوار را شلوغ کنید، میزی مناسب تهیه کنید و قاب عکس‌ها را روی آن قرار دهید.

پوستر ها را جایگزین قاب عکس ها کنید.

تا کی قرار است بر روی دیوار خانه قاب عکس نصب کنیم؟! قطعا ایده‌های بهتری برای نصب تصاویر بر روی دیوار وجود دارد. این روزها طراحان بزرگ دنیا به استفاده از تصاویر بزرگ (پوستر) بیشتر بها می‌دهند. برای نصب پوستر، هر تصویری که می‌پسندید را انتخاب کنید. پوستر مثل کاغذ دیواری هم سطح دیوار نصب می‌شود و قابل جا به جایی نیست. پس یک دیوار ساده که اطرافش وسایل زیادی وجود نداشته باشد را انتخاب کنید. بهتر است یک دیوار کامل یا دو سوم از آن را به پوستر اختصاص دهید. دیواری که انتخاب می‌کنید، نباید فضایی شلوغ مثل دیوار پشت تلویزیون باشد. . .

مجله منزل
مجله منزل :شماره 93 اردیبهشت ماه ۱۳۹5
مجله منزل

برای دیدن ایده های مرتبط و جذاب دکوراسیونی می توانید مجله منزل را تهیه کرده و از دیدن و خواندن درباره ی چنین دکوراسیون های زیبا و دوست داشتنی لذت ببرید.

مطالب بیشتر:تزئین زیبای قاب با شاخه های خشکیده
۸ تابلو خلاقانه برای تزیین دیوارهای منزل
بهترین ایده ها برای تزیین دیوار راه پله
ویدئو: تابلوهای خاص برای سلیقه های خاص
برای نمایش عکس ها ، پنلی خلاقانه بسازید.

منبع: مجله منزل | نویسنده: شیرین کرمی

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
rouzeto در تاریخ 09 آذر 1396
ممنووووون .مطلب مفیدی بود

ثبت دیدگاه