Chidaneh.com placeholder image

نصب توالت فرنگی در خانه، خودتان دست به کار شوید!

به قلم: تحریریه چیدانه

 

تاسیسات: بسیاری از افراد از این‌که خودشان کارهای لوله‌کشی خانه‌یشان را انجام دهند می‌ترسند. اما اگر چند مرحله ساده را پی بگیرید دلیلی برای ترس وجود ندارد. من از یک لوله‌کش متخصص فعال  خواستم تا راه صحیح نصب یک توالت را به ما شرح دهد. او اجازه داد تا از او حین نصب یک توالت عکس بگیرم و نیز در مورد راز و رمزهایی در این کار صحبت کرد که می‌تواند این کار را ساده کند. با چیدانه همراه شوید.

قالیشویی ادیب

نصب توالت فرنگی

مهارت مورد نیاز: متوسط

زمان: یک ساعت

نصب توالت فرنگی در خانه

مواد و لوازم نصب توالت فرنگی در سرویس بهداشتی

  •        توالت با مخزن و نشیمن‌گاه
  •         جا پیچی (اختیاری، اما با آن کارها راحت می‌شود)
  •         پیچ‌گوشتی چهارسو
  •         پیچ‌گوشتی دوسو
  •         آچار فرانسه
  •        انبردست یا انبر
  •         حلقه مومی با پیچ
  •         درزگیر حمام/ آشپزخانه
  •         شیلنگ رابط توالت (اکثر توالت‌ها به یک رابط 1.2 در 2.1 سانتی‌متری نیاز دارند)
  •        سکه (ارزان‌تر از لایی‌های توالت)

اگر یک لوله‌کش باتجربه هستید یا معده قوی‌ای دارید، به شما یک جفت دستکش و یک لباس کهنه برای جداکردن حلقه مومی قدیمی و پیچ آن پیشنهاد می‌کنم.

نصب توالت فرنگی در خانه

1. توالت، پیچ‌ها، و واشرهای قدیمی را دربیاورید.

در این‌جا یک پیچ‌گوشتی دوسو به کار می‌آید. اجازه ندهید حلقه مومی قدیمی و هر نوع کثیفی با پوست شما برخورد کند. هم‌چنین ممکن است کمی گاز فاضلاب در آن محدوده وجود داشته باشد که حتما باید از استشمام آن خودداری کنید.
شما می‌توانید این مسئله را با قرار دادن یک کهنه در درون دهانه حل کنید، فقط یادتان نرود که هنگام تمام شدن کار آن را از درون دهانه خارج کنید.

نصب توالت فرنگی در خانه

2. حلقه مومی جدید و پیچ‌ها را نصب کنید.

حلقه مومی‌ای بخرید که دارای پیچ باشد. حلقه‌های دارای پیچ کمی گران‌تر از حلقه‌های بدون پیچ هستند. هنگامی که حلقه و پیچ‌ها را نصب می‌کنید از فیکس شدن پیچ‌ها در درون شبکه و درست قرار گفتن آن‌ها اطمینان حاصل کنید.

نصب توالت فرنگی در خانه

3. کاسه توالت را بلند کرده و بر روی حلقه مومی قرار دهید.

مطمئن شوید که پیچ‌ها دقیقا در درون حفره‌های کاسه توالت قرار می‌گیرند. پس از قرار دادن کاسه کمی آن را فشار دهید تا بر روی سرامیک‌ها کف محکم شوند. این کار یک مجرای غیر قابل نفوذ آب را به وجود می‌آورد.

نصب توالت فرنگی در خانه

4. مهره‌ها و واشرها را در هر پیچ نصب کنید.

استفاده از بست‌های پلاستیکی که پوشش تزئینی را در جای خود ثابت نگه می‌دارند توصیه نمی‌شوند، زیرا که توالت‌ها به مرور زمان کمی از جای خود تکان می‌خورند.ترجیحا واشر با سطح چینی کاسه توالت تماس داشته باشد. از زیاد سفت کردن مهره‌ها بپرهزید چراکه این کار به سطح چینی آسیب می‌رساند.

5. پوشش پلاستیکی را نصب کنید.

 به جای یک بست پلاستیکی می توانید از یک قطعه کوچک درزگیر استفاده کنید.

نصب توالت فرنگی در خانه

نکته: در این‌جا نکته‌ای را به شما می‌گویم که در کتاب‌های راهنمای لوله‌کشی وجود ندارد: اکثر کف‌ها ناهموار و ناصاف هستند و این مسئله باعث تکان خوردن توالت می‌شود. می‌توانید با یک سکه سطح زیرین کاسه را تنظیم کرده و این مشکل را حل کنید.

6. توالت را هم سطح کنید.

از پیچ‌گوشتی دوسو استفاده کرده و توالت را کمی بلند کنید. یک سکه یا چند سکه را در زیر توالت قرار داده و آن را تنظیم کنید. این کار از تکان خوردن توالت جلوگیری کرده که باعث جابه‌جا شدن توالت می‌شود. البته ممکن است برای این کار از واشرهای فلزی استفاده کنید. مشکل واشرهای فلزی این است که دارای اندازه‌های متنوعی نیستند.

نصب توالت فرنگی در خانه

7. مخزن توالت را نصب کنید.

شما هم‌چنین می‌توانید این کار را پیش از ثابت کردن توالت انجام دهید. این کار باعث می‌شود تا پیچ ها راحت‌تر سفت شوند. اما عیب این کار این است که توالت سنگین‌تر شده و ثابت کردن آن بر روی حلقه مومی کمی سخت‌تر می‌شود.

8. پیچ‌ها را از زیر مخرن نصب کرده و مهره‌ها را سفت کنید.

در این عکس می‌بینید که چگونه هاردی مشغول سفت کردن مهره‌ها است. مراقب باشید که مهره‌ها بیش از حد سفت نشوند.

سفت کردن مهره‌های پشتی کمی سخت است به همین دلیل هاردی از آچار فرانسه برای این کار استفاده می‌کند. شما می‌توانید با نصب کردن مخزن پیش از ثابت کردن توالت از این کار معاف شوید.

نصب توالت فرنگی در خانه

9. شیلنگ ارتباط‌‌دهنده را نصب کنید.

یک سر شیلنگ را به فلکه متصل به دیوار و سر دیگر آن را به مخرن متصل کنید. اکثر فلکه‌ها 1.5 سانتی‌متر و دهانه مخزن‌ها 2.1 سانتی‌متر هستند. پیش از خریدن شیلنگ فاصله بین مخزن و دیوار را اندازه‌گیری کنید.

نصب توالت فرنگی در خانه

10. نشیمن‌گاه توالت را نصب کنید.

نشیمن‌گاه را با استفاده از پیچ گوشتی به توالت نصب کنید. اگر می‌توانید نشیمن‌گاه و توالت را به صورت یک کیت خریداری کنید چراکه بعضی اوقات خریدن نشیمن‌گاهی که با توالت هم‌اندازه باشد کمی سخت است. برای رعایت اصول بهداشتی نشیمن‌گاه پلاستیکی پیشنهاد می‌شود. هم‌چنین اگر در نیمه‌های شب به دستشویی بروید بسته شدن در نشیمن‌گاه کسی را از خواب بیدار نمی‌کند.

11. پوشش پلاستیکی را بر روی پیچ‌ها قرار دهید.

نکته: این پوشش‌ها دارای ویژگی هستند که کم‌تر کسی از آن آگاه است. هنگام تمیز کردن کاسه توالت این پوشش‌ها را جدا کرده و به این ترتیب نشیمن‌گاه به راحتی از توالت جدا شده و می‌توانید آن را به راحتی تمیز کنید.

نصب توالت فرنگی در خانه

12. درز بین توالت و سرامیک‌های کف را درزگیری کنید.

این کار براساس آیین‌نامه‌های ساختمانی صورت می‌گیرد و از جمع‌شدن کثیفی در این قسمت جلوگیری می‌کند.

نصب توالت فرنگی در خانه

13. شیر فلکه را باز کنید.

نفس خود را حبس کنید. تمام قسمت‌های توالت را چک کنید تا از آن‌ها آب چکه نکند. هم‌چنین می‌توانید مدت زمان پر شدن توالت از آب را اندازه‌گیری کنید.

نصب توالت فرنگی در خانه

توالت شما نصب شده است.

اگر فکر می کنید نصب توالت فرنگی توسط خودتان به زحمتش نمی ارزد می توانید به اهالی فن لوله کشی و اتصالات در چیدانه مراجعه کنید.

مطالب پیشنهادی:

منبع: houzz | ترجمه شده توسط تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
تینا در تاریخ 04 تیر 1394
سلام . میبخشید یک سوال داشتم اگر مخزن آب توالت فرنگی خیلی دیر پر از آب بشه میتونید بگید دلیلش چی میتونه باشه؟؟!! میتونید از متخصص تون بپرشید لطفا؟؟ تشکر
عبداله دهناد در تاریخ 04 آبان 1394
ایا از نظرفنی عملی است که توالت فرنگی را روی کاسه توالت ایرانی نصب کرد/؟ و ایا این کار اصولا درست است وبعدا مشکلی نخواهد داشت؟ من دنبال یک راه ارزان هستم برای تبدیل توالت ایرانی به فرنگی . ممنونم از کمک شما09126870507
info_37917 در تاریخ 14 دی 1395
میتونید از خدمات تیم نوین خانه در زمینه های مختلف استفاده کنید. تمامی اطلاعات در این صفحه هست https://goo.gl/nPEd0L
پیمان در تاریخ 31 تیر 1396
سلام چطور میشه از یک خروجی و ورودی آب دو تا توالت فرنگی کنار هم قرار داد یعنی به جای یکی دو تا کنار هم میشه جواب رو ایمیل کنید لطفا
مهدی عرب در تاریخ 29 آبان 1396
ممکنه شیلنگ پر کن لا خورده باشه که از سر کاسه توالت بررسی کنید ممکنه سافی شیر پیسوار رسوب گرفته باشه ,اول شیر رو ببندید و تخلیه ی کاسه رو بزنید و بعد با دو سو بازش کنید و تمیز کنید مجددا ببندید از اینی که گفتم راحتره درست کردنش,اگر نتونستید درستش کنید برید و یه فولوتر اسانسوری بخرید و خودتون نصب کنید که فقط به یه اچار فرانسه نیازه میشه و تمام.من خودم نصابم بازم راهنمایی خواستید ایمیل بزنید
مهدی عرب در تاریخ 29 آبان 1396
به صورت مستقیم نمی شه نصبش کرد چون زمانی که گیر کنه و بالا بزنه کثیفی میاد زیر کاسه و بعدا بوی بدی خواهد داد ضمنا رفع گیرش مشکل میشه ,کندن توالت ایرانی و نصب فرنگی هزینه برداره اما برای یه بار کلا اسایش می گیری
مهدی عرب در تاریخ 29 آبان 1396
می تونید اگه جا دارید ارتفاع کف رو بالا ببرید و شیب لوله کشی رو رعایت کنید و خروجی فاضلاب رو بدید
مهدی عرب در تاریخ 29 آبان 1396
سلام . همه ی توالت فرنگی ها مثل هم نیستن اما اون واشری که روی کف گذاشته شده (واشر اب ند فرنگی) حتما بزارید و به ارومی توالت رو دقیقا رو مرکزش بیارید پایین و دور تا دور درز فرنگی رو با چسب اکواریم مثل عکس بالا پر کنید و ٢۴ ساعت زمان به خشک شدنش بدید.بقیه موارد مثل عکسهای بالا اجرا کنید
مهران قیصری در تاریخ 17 آذر 1396
سلام.خسته نباشید.من یه توالت فرنگی خریدم که نصاب هم اومد و نصبش کرده.ولی دوتا مشکل داره اول اینکه در بیشتر مواقع تانک پر نمیشه و آب توی کاسه توالت خالی میشه که با یکی دوبار عمل دادن سیفون ، مخزن شروع به پر شدن می کنه.دوم اینکه شناورش هم بیشتر مواقع عمل نمی کنه و آب سر ریز میشه.
هومن در تاریخ 02 دی 1396
سلام.از زیر توالت فرنگی ،جایی که با چسب آب بندی میشه، آب میاد..فکر می کنید مال چیه؟
پروین در تاریخ 12 دی 1396
با سلام به نظر شما در بازسازی آیا امکان نصب سرویس فرنگی در جایی که فاضلاب حمام هست وجود دارد؟ ( یعنی جابجای محل حمام با سرویس فرنگی)
ش . شاملو در تاریخ 20 دی 1396
سلام ، من نامم شاملو هست . یک عده ای برای نصب توالت فرنگی با مارکِ onyx به منزل ما ، آپارتمان ما ( واقع در تهران )‌ مراجعه کردند . ولی به دلائلی آن را نصب نکردند . اگر با شماره ء موبایل من تماس بگیرند ممنون می شوم . شماره ء موبایل من هست : 09300486804 این توالت فرنگی در بهمن ماه پارسال خریده شد و از طرف شرکت برای نصب آن اسفند ماه پارسال کارگرهای شرکت به واحد آپارتمان من مراجعه کرده بودند .
یوسف در تاریخ 03 فروردین 1397
سلام جدیدا توالت فرنگی ما که در حمام واقع شده هر دو سه روز بوی شدید فاضلاب میده که متوجه شده احتمالا به خاطر از بین رفتن حلقه مومی بعد از چندین ساله میشه لطف کنید هزینه تعویض آن حدودای چقدر میشه سپاس
شرابی در تاریخ 31 مرداد 1397
بستکی به فضای شما داره این مورد رو بایستی بررسی کنید ک به چگونه لوله فاضلاب شما از کف کشیده شده و از فاصله حدود یه متری از محل قرار گرفتن توالت فرنگی بایستی یه سه راه 110 به 110 شصت درجه نصب کرد ک فاصله دو توالت فرنگی ازهم جدا بشن ،فاصله دو توالت فرنگی و قرار گرفتن سه راه بستگی به فضای شما داره در کل این پیشنهاد شما عملی میباشد و مشکلی ندارد
گلریز در تاریخ 06 مهر 1397
سلام, ایا امکانش هست بدون بنایی, توالت فرنگی را نود درجه تغییر جهت داد ؟

ثبت دیدگاه