با 7 روش ساده دکوراسیون خانه خود را تابستانی کنید

با 7 روش ساده دکوراسیون خانه خود را تابستانی کنید

دکوراسیون خانه تابستانی

سلام به تابستان که مظهر گرما، تفریح و انرژی بالای خورشید است و حال خوب را برای بسیاری از افراد به ویژه متولدین بهار و تابستان به همراه می‌آورد. فصلی که خانه‌ها را با کمک مبلمان، فرش، پرده و سایر اکسسوری‌های رنگارنگ و شاد زیباتر می‌کند و برای داشتن یک چیدمان تابستانی شما را وادار به تغییر دکوراسیونی به سبک تابستان می‌کند. اما، دکوراسیون خانه تابستانی چه المان‌هایی را باید رعایت کند؟

گروه معماری اشکان اذانی

1. چاپ گل‌های رنگارنگ روی پارچه یا کاغذ دیواری در دکوراسیون خانه تابستانی

برای داشتن دکوراسیون خانه تابستانی از کجا شروع کنید؟ به نظر می‌رسد با کوسن، پرده و پارچه مبل می‌توانید این طرح شیک، پرگل و زیبا را اجرا کنید. می‌توانید پارچه‌هایی از جنس مختلف با پس زمینه سفید یا استخوانی تهیه کرده و با چاپ گل‌های رنگارنگ با طیف رنگی مختلف و ملایم آن‌ها را تزیین کنید تا حس تابستانی به فضای خانه بدهید.

پارچه های گلدار در دکوراسیون تابستانی

یا می‌توانید بخشی از دیوار پذیرایی را با کاغذ دیواری گلدار با پس زمینه کرم به همراه گل‌های ریز رنگارنگ پوشش دهید؛ یا از سبک های ترند 1403 برای دکوراسیون داخلی منزل استفاده کنید. ترند امسال بیشتر بر پایه گل‌های درشت با رنگ‌های خاص است.

2. استفاده از پنجره‌های سراسری در دکوراسیون خانه تابستانی

چه یک حیاط بزرگ پر از گل داشته باشید، چه یک تراس کوچک، کمرنگ شدن حد و مرز بین فضای داخلی و فضای بیرون با استفاده از درهای بزرگ کشویی یا پنجره‌های شیشه‌ای سراسری این روزها بسیار متداول شده است. به نحوی می‌توان گفت که این ایده به دکوراسیون داخلی به سبک ژاپنی؛ عمیق، دوستدار طبیعت و مینیمال که سعی در ترکیب طبیعت با زندگی آدمی دارد نزدیک است.

دکوراسیون تابستانی

 این ترند در واقع چهار فصل بوده و یکی از جلوه‌های نوین در معماری بنا است. به‌طوری‌که در تابستان می‌توانید از زیبایی‌ها و سرسبزی درختان لذت ببرید و در فصل پاییز و زمستان نیز با دیدن برف و ریزش برگ‌های پاییزی چشم انداز بسیار دل انگیزی را تجربه کنید. به همین جهت، با یک تغییر اساسی طبیعت و آرامش آن را به خانه بیاورید.

3. استفاده از طرح‌های شاد و پرانرژی در دکوراسیون خانه تابستانی

رنگ شاد در دکوراسیون تابستانی

برای اینکه بتوانید چیکده‌ای از حال و هوای تابستانی را به خانه خود راه دهید، سعی کنید از طرح‌های شاد در دکوراسیون خانه استفاده کنید. این طرح‌ها می‌تواند شامل وسایل، دکوراتیوها یا مبلمانی به شکل اشکال هندسی در رنگبندی شاد و پر انرژی مثل سبز، نارنجی، صورتی، قرمز و سایر رنگ‌ها باشد؛ یا استفاده از فرش‌هایی با طرح هندسی زیبا درست مانند فرش های ترند 1403؛ جلوه ای زیبا در دکوراسیون داخلی خانه ایجاد کند.

4. استفاده از متریال طبیعی در دکوراسیون خانه تابستانی

تابستان جنسی از طبیعت و نور است. به همین جهت، برای اینکه به صورت ملموس‌تری بتوانید حسی تابستانی در دکوراسیون داخلی خانه خودتان ایجاد کنید، بهتر است متریال طبیعی مانند چوب، گل‌ طبیعی همچون دسته‌ای از رزهای رنگی، گل صد تومانی و مانند آن را در فضای خانه بگنجانید.

دکوراسیون خانه تابستانی

برای اینکه بتوانید دکوراسیونی چوبی در خانه داشته باشید، می‌توانید از میزهای چوبی، نیمکت، مبلمانی از جنس چوب مرغوب را به دکوراسیون خود اضافه کنید و درست مانند تابستان گرمابخش فضای خانه باشید. اگر خانه شما مجهز به تراس باشد، می‌توانید آنجا را با کمک مبلمانی چوبی دکوربندی کنید و از آفتاب تابستانی بهره ببرید. گزینه دیگر، استفاه از خوشبو کننده‌هایی با بو و طعم میوه‌ها و گل‌های معطر است تا به این طریق فضای خانه را تابستانی کند.

5. استفاده از رنگ‌های روشن و غنی در دکوراسیون خانه تابستانی

دکوراسیون خانه تابستانی

همانطور که در بالا اشاره شد، امسال در کنار پالت رنگی خنثی و پاستلی، طرح‌های تو چشم و بزرگ به چشم می‌خورد. یکی از روش‌هایی که می‌توانید به طرح‌های برجسته و بزرگ شکل و شخصیت بدهید، گنجاندن آن‌ها در رنگ‌های روشن و ساده است. تابستان فصلی است که گرما رو به افزایش است و استفاده از رنگ‌هایی که خنکای خوبی به فضای خانه بدهد، اولویت دارد.

6. سبک ساحلی در دکوراسیون خانه تابستانی

سبک ساحلی در معماری و دکوراسیون داخلی با الهام از ساحل و دریا و آرامش آبی و رنگ خاکی شن‌ها الهام گرفته شده است که توصیه می‌شود از این سبک در استایل خانه تابستانی استفاده شود. این سبک ترند سال 2024 است و تمرکز آن بر نور و فضایی پر از اکسیژن و رو به باغ و باغچه است تا بتواند طراوت و نشاط دریا و ساحل را به فضای داخلی خانه دعوت کند.

سبک ساحلی در دکوراسیون داخلی

در این سبک می‌توانید از رنگ‌هایی که یادآور دریا، شن‌ها، ابر و آسمان و نوع گیاهان ساحلی است در دکوراسیون داخلی بهره ببرید. رنگی‌هایی همچون سفید، طیف رنگی خنثی، آبی آسمانی، سبز دریایی و مانند آن استفاده کنید. در بین پارچه‌ها نیز می‌توانید از لینن برای تزیین استفاده کنید.

7. رنگ دیوارها در دکوراسیون خانه تابستانی

استفاده از رنگ سفید برای دیوارها و سقف حسی از طراوت و سرزندگی را به همراه می‌آورد و شکلی مدرن به فضا می‌دهد. استفاده از المان‌هایی که نور طبیعی را بازتاب می‌کنند، می‌تواند تا حد زیادی بر ابعاد فضا تاثیر بگذارد. نکته‌ای که در این بخش باید به آن توجه کنید این است که می‌توانید از طیف رنگی گسترده‌تری در انتخاب مبلمان و سایر دکوراتیوها استفاده کنید.

دکوراسیون اتاق خواب تابستانی

به‌طور مثال، برای تزیین اتاق خوابی تابستانی با دیوارهای سفید می‌توانید تختی کرم یا بژ که رنگ سال است را در اتاق قرار دهید و روی آن را با روتختی بافت یا طرح حصیری بپوشانید. می‌توانید از لوستری مشکی یا استند تولید نور استفاده کنید و باقی اتاق را با رنگ آبی روشن یا سایر رنگ‌های ملایم پر کنید. در نهایت، فرشی را در نظر بگیرید که با تم کلی اتاق همخوانی داشته باشد و حسی از آرامش و تعطیلات تابستان را به فضای اتاق خواب بدهد.

دکوراسیون اشپزخانه تابستانی

برای تزیین آشپزخانه‌ای با طیف رنگی سفید می‌توانید از لوسترهایی به رنگ مسی استفاده کنید تا جلوه بسیار شیک و زیبایی به فضا بدهید. این سبک وابسته به زمان نیست و با گذشت سال‌ها دمده نمی‌شود و همچنان حس تازگی و طراوت را حفظ می‌کند.

کلام آخر

دکوراسیون خانه تابستانی با توجه به نزدیک شدن به فصل تابستان یکی از مواردی است که باید به آن فکر کرد. همیشه لازم نیست تغییرات اساسی در دکوراسیو ایجاد کنید که هزینه زیادی برای شما داشته باشد؛ تنها کافی است برخی از المان‌های خاص و ویژه را که حس تابستانی را به خانه القا می‌کنند را در دکوراسیون داخلی خانه بگنجانید. به این طریق می‌توانید با تغییراتی در طرح پرده، فرش، مبلمان و استفاده از گل و گیاه فضای خانه را تابستانی تر کنید.


دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه