Chidaneh.com placeholder image

دکوراسیون آپارتمان کوچک ساجده، خانه ای از جنس نور و سادگی!

به قلم: تحریریه چیدانه

فضاهای مسکونی: نمای خانه 20 ساله ساجده پشت انبوه شاخ و برگ درخت‌ها گم شده بود. خانه قدیمی اما استوار بود. از راه‌پله که بالا می‌روی واقعا نمی‌دانی چه چیزی انتظارت را می‌کشد. نمی‌توانی تصور کنی که قرار است با چه چیزی مواجه شوی. اما همین که در باز می‌شود شگفت‌زده می‌شوی. خانه‌ای نقلی اما پرنور که شادابی و طراوت در همه قسمت‌هایش به چشم می‌خورد. همان اول متوجه می‌شوی که سادگی بنیاد این خانه را تشکیل می‌دهد. با چیدانه همراه باشید تا قصه خانه پرنور ساجده را با هم بخوانیم.

سوده حاجی کرم
دکوراسیون به سبک مینیمال
سوده حاجی کرم

چوب و هنر

سبک دوست‌داشتنی مینیمال

ساجده که طرفدار پر و پاقرص صفحه‌های دکوراسیونی اینستاگرام است با لبخندی به پهنای صورت، از قصه خانه‌اش می‌گوید؛ از اینکه نه به خاطر کوچک بودن خانه‌اش که به خاطر آرامش روحی خودش به سبک مینیمال علاقه‌مند است و نقلی بودن خانه‌اش تنها او را در این امر مصمم‌تر کرده است. می‌گوید آرامش سبک مینیمال را دوست دارم؛ اینکه همه‌چیز در ساده‌ترین شکل ممکن خودش است.

سوده حاجی کرم
دکوراسیون به سبک مینیمال
سوده حاجی کرم

مبلمان خوش‌استایل

برای خرید مبل‌ها وقت زیادی را صرف کرده‌اند و چون مستاجر هستند باید مبل‌هایی تهیه می‌کردند که اگر به خانه‌ای دیگر نقل مکان کردند لازم نباشد آنها را عوض کنند. زاویه‌های قائمه، رنگ طوسی و نشیمن‌های عمیق مبل‌ها  حاکی از مینیمال بودن سبک آنها دارد. مبل‌ها به قدری در دکوراسیون خانه خوش نشسته‌اند که انگار برای این فضا ساخته شده‌اند. در ساختار آنها مقداری چوب هم به کار رفته است که باعث می‌شود ساجده دست بازتری برای دیگر وسایل دکوری خانه داشته باشد.

سوده حاجی کرم
دکوراسیون به سبک مینیمال
سوده حاجی کرم

فرش کوچک و دوست‌داشتنی

یکی از نکات جالبی که در خانه نقلی و دوست‌داشتنی ساجده به چشم می‌خورد، فرش کوچک و سفیدرنگی است که در نشیمن قرار دارد. این فرش فقط فضای خالی بین مبل‌ها را پر کرده و فقط همان یک فرش در خانه وجود دارد. خودش می‌گوید همسرش در ابتدا کمی با این فرش مخالف و معتقد بوده است که باید فرشی بزرگ‌تر انتخاب شود اما بعد از خرید آن نظرش کاملا عوض شده است.

مطلب پیشنهادی: عاشقانه آرام زوج جوان در خانه ۵۶ متری!

سوده حاجی کرم
دکوراسیون غذاخوری
سوده حاجی کرم

میز غذاخوری، نقطه عطف خانه

جالب اینکه خانه ساجده با وجود کوچکی اما تمام وسایل و مبلمان مورد نیاز را دارد. به طور مثال در خیلی از خانه‌های کوچک ما میز غذاخوری نمی‌بینیم اما در خانه ساجده میز غذاخوری هشت نفره حسابی خودنمایی کرده و البته به ساجده کمک می‌کند تا در مواقعی که مهمان دارد از صندلی‌ها برای سامان‌دهی مهمان‌ها کمک بگیرد.

سوده حاجی کرم
دکوراسیون به سبک مینیمال
سوده حاجی کرم

تابلویی سراسر رنگ و نقش

در بالای شومینه خانه ساجده تابلویی به چشم می‌خورد که برخلاف دیگر قسمت‌های خانه پر از طرح و نقش است. به نظر من در انتخاب این تابلو جسارت زیادی به خرج داده شده و اتفاقا موفق هم بوده است؛ چراکه این تابلو همراه گلدان‌هایی که روی میز پذیرایی و میز غذاخوری وجود دارد حسابی به خانه روح بخشیده‌اند.

سوده حاجی کرم
دکوراسیون به سبک مینیمال
سوده حاجی کرم

خانه مینیمال، دکوری‌های مینیمال

از گلدان‌های روی میز گرفته تا شمعدان‌های روی کنسول کنار آشپزخانه و پرنده‌های گچی روی کمد  و همین‌طور حوله‌ها که داخل راهرو قرار گرفته همه و همه رنگ و بوی مینیمال دارند و به خوبی با دیگر اجزای خانه ست شده‌اند.

سوده حاجی کرم
دکوراسیون به سبک مینیمال
سوده حاجی کرم

کنسول کنار آشپزخانه، کمک‌حال خانم خانه

کنسول کنار آشپزخانه که اتفاقا طراحی خود ساجده است، حسابی برای نظم‌دهی به خانه و آشپزخانه به او کمک می‌کند. در بالای کنسول هم آینه‌ای قرار دارد که قاب سفید آن، حسابی با رنگ کنسول هماهنگی دارد. داخل این کنسول لیوان‌ها و ست‌های پذیرایی قرار دارد. ساجده حتی به ارتفاع طبقات این کنسول و اینکه چه چیزهایی را می‌خواهد داخل آن قرار دهد، فکر کرده است.

مطلب پیشنهادی: خانه شماره ۲ اصفهان، آپارتمان مسکونی دلباز با پنجره های سرتاسری

سوده حاجی کرم
آینه کنسول سفید
سوده حاجی کرم

کمد هیجان‌انگیز داخل راهرو

در انتهای راهروی خانه یک کمد سفیدرنگ قرار دارد که بالای آن آینه‌ای با قابی زیبا جای گرفته و در کنار آن ورودی سرویس بهداشتی است. وقتی در آن باز می‌شود، می‌توان نهایت سلیقه ساجده را درک کرد. داخل این کمد حوله‌های رنگی با نهایت سلیقه و نظم کنار هم چیده شده‌اند. پرنده‌های گچی هم روی این کمد قرار دارند و معرف مد امسال برای دکوراسیون خانه هستند؛ چراکه یکی از آنها آبی ملایم و دیگری صورتی است. همانطور که قبلا گفتیم صورتی و آبی، رنگ های سال ۲۰۱۶ در دکوراسیون منزل هستند.

سوده حاجی کرم
دکوراسیون اتاق خواب ایرانی
سوده حاجی کرم

اتاق خواب پرنور اما رمانتیک

بیشتر فضای اتاق را تختخواب اشغال کرده است اما همین تختخواب آن‌قدر فضاهای مخفی دارد که ساجده به کمد اضافی نیاز ندارد و کمددیواری‌های خانه برایش کفایت می‌کند. روتختی خانه در نگاه اول سفید به نظر می‌رسد اما اگر کمی دقیق شوی متوجه می‌شوی که ته‌مایه‌هایی از رنگ یاسی دارد. میز توالت اتاق هم در ساده‌ترین حالت ممکن است و روی این میز با کارت عروسی قاب گرفته شده و جعبه زیور‌آلاتی که خود ساجده، خانم هنرمند خانه درست کرده تزیین شده است. ساجده حتی از فضای داخل صندلی این میز هم برای جا دادن وسایلش استفاده کرده است.

مطلب پیشنهادی: ۱۲ آباژور که اتاق خواب شما را رمانتیک می کنند!

سوده حاجی کرم
دکوراسیون به سبک مینیمال
سوده حاجی کرم

رفتن به خانه ساجده تجربه خوبی بود. کاملا مشخص بود او برای تک‌تک اجزای خانه وقت گذاشته و آنها را با دقت انتخاب کرده است. یکی از نکاتی که خیلی مرا مجذوب خودش کرده بود پرنور بودن خانه‌اش بود که او از این لحاظ حسابی خوش‌شانس بوده است.

مجله منزل
مجله منزل :شماره 94 خرداد ماه ۱۳۹5
مجله منزل

این گزارش یکی از گزارش های جذاب خانه گردی در آخرین شماره مجله منزل است، برای دیدن ایده های مرتبط و جذاب دکوراسیونی می توانید مجله منزل را تهیه کرده و از دیدن و خواندن درباره ی چنین دکوراسیون داخلی های زیبا و دوست داشتنی لذت ببرید.

منبع: مجله منزل | نویسنده: شمیم آقازاده | عکاس: سوده حاجی کرم

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه