Chidaneh.com placeholder image

رستوران زنجیره ای مک دونالد در فرانسه

به قلم: تحریریه چیدانه

رستوران: مک دونالد، بزرگترین رستوران زنجیره ای در جهان می باشد. این رستوران روزانه به 64 میلیون مشتری سرویس می دهد. این شرکت در سال 1955 میلادی توسط یک بازرگان امریکایی به نام “ری کراک" بنیانگذاری شد و دفتر مرکزی آن در آمریکا واقع شد.

سرویس خواب بالسا

رستوران مک دونالد در بیش از 122 کشور جهان شعبه دارد. در حال حاضر، 6 شعبه از این رستوران در فرانسه واقع شده است. یکی از این رستوران ها در حومه شهر تولوز قرار دارد. این شعبه توسط گروه معماری پاتریک طراحی و اجرا شده است.

نکته جالب در معماری داخلی این رستوران این است که متریال اصلی، تخته سه لا می باشد که با روکش آکوستیک و رنگ سفید مزین شده است. گروه طراحی در این رستوران از رنگ سفید به عنوان رنگ اصلی استفاده کرده است وتا حد امکان از ابزار زینتی استفاده نکرده است.

همچنین بنابر پیشنهاد مدیران مک دونالد، پایانه های کنترل دیجیتال یکپارچه برای انتخاب و سفارش غذا در قسمت مرکزی رستوران جانمایی شده است. ورق های فلزی و بتن سبک نیز در طراحی مبلمان داخلی مورد استفاده قرار گرفته است.


 

برای کفپوش رستوران مک دونالد از نوعی سرامیک بازیافتی استفاده شده است. میزهای غذاخوری نیز در دو فضای عمومی و خصوصی تعبیه شده است. در مجموع، این رستوران دارای سادگی و یکپارچگی ویژه ای در معماری داخلی می باشد.

منبع: معماری نیوز | گردآوری شده توسط تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
Tarane در تاریخ 14 اسفند 1392
طراحیش واقعا عالیه. ممنون

ثبت دیدگاه