Chidaneh.com placeholder image

سوئیت 50 متری مرد جوان، خانه مشکی پوش اکباتان

به قلم: تحریریه چیدانه

فضاهای مسکونی: وقتی وارد خانه‌اش می‌شوی با تمام وجود حس می‌کنی به خانه‌ای با حال و هوایی متفاوت قدم گذاشته‌ای؛ خانه‌ای که از نشانه‌های یک مرد خوش‌سلیقه پر است. کوچک اما تیره؛ شاید تصور کنید انتخاب اشتباهی باشد برای یک سوئیت 50 متری، اما علی اسماعیلی با هوشمندی و خلاقیت تمام در انتخاب همه‌چیز از رنگ‌ها و نورپردازی گرفته تا کوچک‌ترین اکسسوری‌های دکوراسیون منزل اش، ثابت می‌کند که حتی یک چهاردیواری جمع‌وجور می‌تواند خانه‌ای باشد پر از آنچه می‌خواهید؛ پر از زندگی و فارغ از قیدوبندهای همیشگی.

عرفان شریف نژاد: عکاس
خانه مشکی پوش اکباتان
عرفان شریف نژاد: عکاس

قالیشویی ادیب

خانه ای در شهرک اکباتان تهران

علی مرد جوانی است که از بچگی در شهرک اکباتان تهران بزرگ شده و به گفته خودش در مناطق مختلف تهران زندگی کرده اما در نهایت اکباتان را برای زندگی شخصی خود برگزیده است؛ شهرکی که با وجود آپارتمان‌های قدیمی و چند سال ساختش همچنان یکی از بهترین مناطق تهران برای زندگی است. طراحی خوب خانه‌ها، ساختار و معماری باکیفیت، محوطه‌سازی و فضای سبز، دوری از شلوغی و همهمه شهر و حس محله‌ای بودن این مجتمع‌های مسکونی ویژگی‌هایی است که علی را شیفته خود کرده و در این میان، او سوئیت‌های اکباتان را بیش از همه دوست دارد.

عرفان شریف نژاد: عکاس
خانه مشکی پوش اکباتان
عرفان شریف نژاد: عکاس

دکوراسیونی به رنگ سیاه

وقتی از علی درباره رنگ غالب خانه‌اش که سیاه است، می‌پرسم به اهمیت فوق‌العاده نورپردازی اشاره می‌کند و می‌گوید ما معمولا در خانه‌های خود نورپردازی را دست‌کم می‌گیریم یا همچنان مثل گذشته فکر می‌کنیم که خانه فقط باید پرنور باشد و به چند و چون آن کاری نداریم. به گفته او استفاده درست از نورپردازی و کنتراست رنگ‌ها سبب می‌شود که چیدمان هر فضایی چه کوچک و چه بزرگ فوق‌العاده به نظر برسد؛ تفکری که در نگاه اول می‌توان رد پای آن را در خانه‌اش دید.

عرفان شریف نژاد: عکاس
خانه مشکی پوش اکباتان
عرفان شریف نژاد: عکاس

جزئیات، جذابیت دکوراسیون سوئیت 50 متری مرد جوان

ویژگی دیگری که جذابیت این خانه را دوچندان می‌کند، تلفیقی از سبک‌هاست. خط و خطوط صاف مبلمان و رنگ‌های خنثای دیوارها نشان از حضور سبک مدرن دارد و اکسسوری‌ها و برخی از ظرف و ظروف که هرکدام از جایی آمده‌اند، گاهی سبک کلاسیک غرب، گاهی سنتی ایرانی و گاهی سبک‌های شرقی را به خاطر می‌آورند. او طرفدار تلفیق سبک‌هاست و از نگاه او این جریان که در دنیای امروز به راه افتاده و موسیقی و معماری نیز از آن بی‌نصیب نمانده‌اند، اتفاق خوشایندی است.

عرفان شریف نژاد: عکاس
وسایل دکوری در آشپزخانه
عرفان شریف نژاد: عکاس

حس و حال خانه مشکی پوش

شاید برای شما هم مثل من این سؤال پیش آمد که آیا چنین دکوراسیون تیره‌ای بعد از مدتی خسته‌کننده نمی‌شود؟ پاسخ علی این بود که بعد از دو سال زندگی در این خانه تاکنون چنین حسی پیدا نکرده؛ چون ذره‌ذره دکوراسیون خود را با عشق چیده و خانه‌اش این انرژی مثبت را هر لحظه به او و افرادی که به آنجا می‌آیند، منعکس می‌کند؛ اتفاقی که فنگ‌شویی نیز به آن باور دارد.

عرفان شریف نژاد: عکاس
خانه مشکی پوش اکباتان
عرفان شریف نژاد: عکاس

نورپردازی و دگرگونی حال و هوای سوئیت 50 متری سیاه رنگ

در گوشه‌گوشه خانه علی شمع‌ها به چشم می‌خورند که کاملا نشان می‌دهند علاقه فراوانی به نور شمع دارد و به گفته خودش انرژی زیادی از آنها دریافت می‌کند. جاشمعی‌های زیبا در کنار وسایل نورپردازی دیگری که هرکدام نقطه‌ای را روشن کرده‌اند، جزء چشمگیرترین وسایل این خانه هستند که با نور زرد خود به زیبایی روی پس‌زمینه تیره فضا نشسته‌اند.

عرفان شریف نژاد: عکاس
خانه مشکی پوش اکباتان
عرفان شریف نژاد: عکاس

خانه ای گرم و دلنشین با ترکیب رنگ ها

رنگ بنفش و قرمز مبل‌ها بر اساس ترکیب فوق‌العاده‌ای که با رنگ دیوارها خلق می‌کنند، انتخاب شده‌اند. علی می‌گوید بعد از مشکی و قرمز که صدرنشین ترکیب رنگ‌هاست، عاشق زوج بنفش و خاکستری است که در خانه او این دو ترکیب به‌وضوح دیده می‌شود. حضور این رنگ‌های متضاد سبب شده تعادل در خانه رعایت شود و انرژی آن به حداکثر برسد. برایم جالب بود که حضور این همه رنگ تند و غنی در کنار هم اصلا آزاردهنده نبود و اتفاقا گرمای دلنشینی را هم به من منتقل می‌کرد.

عرفان شریف نژاد: عکاس
خانه مشکی پوش اکباتان
عرفان شریف نژاد: عکاس

آینه های جادویی سوئیت 50 متری

یکی از عناصر دیگری که کوچک بودن این سوئیت نقلی را از یاد می‌برد، آینه‌های بزرگی است که روی در کمددیواری‌ها نصب شده و با انعکاس کامل کل سالن، فضا را دوبرابر نشان می‌دهد. کمد بزرگ‌تر که روی دیوار انتهایی ساخته شده، یکی از اتفاقاتی است که علی برای رفع کمبود جای وسایل و آسایش خود در خانه فارغ از اجاره‌ای بودنش رقم زده است. تغییراتی که او در خانه‌اش داده، خاطرنشان می‌سازد که نباید به بهانه اجاره‌ای بودن منزل، از دوست‌داشتنی‌های خود دست کشید.

عرفان شریف نژاد: عکاس
خانه مشکی پوش اکباتان
عرفان شریف نژاد: عکاس

دیدن و بودن در این خانه به من نشان داد فضایی که در نگاه اول مردانه به نظرم می‌رسید، فضایی بود که خیلی زود با آن خو گرفتم و مردانه بودنش را از خاطر بردم. شاید بهتر باشد از این به بعد کمتر بگوییم مردانه یا زنانه!

برای دیدن تصاویر بیشتر از دکوراسیون سوئیت 50 متری این مرد جوان اینجا را ببینید: خانه مشکی پوش اکباتان

مجله منزل
مجله منزل :شماره ۹۵ تیر ماه ۱۳۹۵
مجله منزل

این مطلب از سری تورهای خانه گردی آخرین شماره مجله منزل است که در کنار چیدانه با نمایش دکوراسیون داخلی منزل های زیبای شما می خواهیم قدمی در راه بالا بردن سطح سلیقه عموم مردم برداریم. پس با همکاری با تحریریه ما را از ایده های دکوراسیونی خلاقانه خود بی خبر نگذارید.

منبع: مجله منزل | نویسنده: فاطمه افشاریان | عکاس: عرفان شریف نژاد

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
مری در تاریخ 25 تیر 1397
فوق العاده.....

ثبت دیدگاه