Chidaneh.com placeholder image

آپارتمان نوساز طرشت با نمای آجری خاطره انگیز!

به قلم: تحریریه چیدانه

پروژه های برجسته: اصولا نوسازی آپارتمان های مسکونی در محله هایی که تخریب و نوسازی به تازگی رونق گرفته است، باید بسیار هدفمند صورت گیرد چرا که این آپارتمان ها می‌تواند الگویی مناسب و ایده آل برای ساخت‌ و ساز های آینده محسوب شود. آپارتمان شماره 15 به معماری سمانه مظفر از آتلیه معماری برزه در محله طرشت یکی از همین بازسازی های منحصر به فرد و هدفمند در تهران می باشد که هم اکنون در حال ساخت است. امروز در چیدانه می خواهیم سری به گوشه و کنار آن بزنیم با ما همراه باشید. 

آپارتمان نوساز

تابلو فرش ریحان

مشخصات عمومی پروژه طراحی آپارتمان شماره 15

  • نام پروژه: آپارتمان شماره 15
  • موقعیت: طرشت، تهران، ایران
  • دفتر معماری:  آتلیه برزه
  • معمار: سمانه مظفر

آپارتمان مسکونی

  • کارفرما: داریوش خوشخو
  • وضعیت: در حال ساخت
  • مساحت: 1500 مترمربع
  • تاریخ: 1393

موضوع پروژه، تخریب و نوسازی بود؛ قرار بود یک خانه دو طبقه در منطقه طرشت تخریب و به جای آن، یک آپارتمان نوساز 5 طبقه ساخته شده، واحدهایش فروخته یا اجاره داده شود. ابعاد زمین حدود 11 در 30 متر، معادل 330 مترمربع و طبق عرف، 60 درصد به اضافه 2 متر شمالی زمین، قابل ساخت بود و از سمت جنوب و غرب، امکان ارتباط مستقیم و از سمت شمال، امکان ارتباط غیرمستقیم با خارج از محدوده زمین وجود داشت. تخریب و نوسازی در محله رونق گرفته بود و این آپارتمان می‌توانست الگویی برای ساخت‌های آینده باشد.

آپارتمان نوساز در تهران

نظام دو واحدی طبقات به ترکیب دو واحد حدودا 100 متری در هر طبقه انجامید که متراژ نسبتا مناسبی است. واحدها به صورت شمالی جنوبی سازماندهی و هر واحد در دو تیپ طراحی شد: مجموعا چهار تیپ پلان متفاوت. تیپ پلان‌ها در طبقات مختلف تغییر می‌کند، به این ترتیب که بخش‌های تاسیساتی واحدها، مثل سرویس بهداشتی و حمام، که جابجایی‌شان در طبقات، دشواری‌های اجرایی در پی خواهد داشت، ثابت مانده و با ایجاد تغییراتی در سایر فضاها، تیپ‌های متفاوتی به دست می‌آید که علاوه بر تنوع بخشیدن به فضاهای داخلی، نمای آپارتمان را هم تحت تاثیر می‌گذارد و نمود این تغییرات در نمای بیرونی، غنای بیشتری به آن می‌بخشد.

نوسازی آپارتمان مسکونی

علی‌رغم متراژ کم واحدها، متناسب با هر کارکرد، فضایی در نظر گرفته شده است که البته، این رویکرد پاسخ‌گویی به کارکردهای پیش‌بینی نشده را با توجه به رعایت تناسبات بینابینی، غیرممکن نمی‌کند.

آپارتمان مسکونی

مصالح در نظر گرفته شده برای نما، آجر است: خاطره‌انگیز، ملموس و باشخصیت. تابش نور غرب بر سطح نمای اصلی، جلوه بصری آجر را تقویت می‌کند، اما برای کنترل نور غرب، کرکره‌های چوبی متحرک بر روی سطح نما طراحی شده است. سایه منقطع کرکره‌های چوبی بر دیوار آجری تراس یا کف چوبی فضای نشیمن، موقع غروب آفتاب، احتمالا برانگیزاننده خواهد بود.

نوسازی آپارتمان مسکونی

اگر مشغول ساخت خانه، بازسازی فضایی این چنینی یا تغییر دکوراسیون فروشگاه و یا فضای اداری هستید یا به دنبال افراد حرفه ای برای انجام این کار می گردید به اهالی فن چیدانه مراجعه کنید. در آنجا می توانید تصاویر مربوط به افراد یا شرکت های مختلف را ببینید و نمونه کارهای قبلی آنها را بررسی کنید. مناسب ترین افراد را با توجه به بودجه و نیاز هایتان در اهالی فن چیدانه بیابید.

منبع:معمار ایرانی | گردآوری شده در تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه