Chidaneh.com placeholder image

سنگ های جادویی که گل می دهند!

طرح‌ها روی سطوح وجود دارند اما تنها زمانی آشکار می شوند که دیوار را مرطوب کنید. شیوه‌ای که در آن سطوح ساده تبدیل به سطوحی با طرح‌های متنوع می‌شوند.

این پروژه شعر خاموش (Silent Poetry) نام دارد و خالقان آن فردریک مولنشات و سوزان هَپِل آن را با یک رویکرد متناقض آغاز کرده‌اند: فرم‌های ارگانیک و لطیف از گل های پیچکی در سطوح هندسی بسیار سخت و خشن (مانند بتن یا سنگ) پنهان می‌شوند. البته از هر نوع طرحی می‌توان در این سطوح استفاده کرد.

کاغذدیواری آیدی

طرح‌ها و نقش‌هایی که در عکس بالا می‌بینید هنگامی ظاهر می‌شوند که سطح آن‌ها از طریق باران، پخش شدن آب،‌ قرار گرفتن در معرض بخار آب، یا قرار گرفتن در یک روز مرطوب و داغ مرطوب شود. از این سطوح می‌توان هم در فضای داخلی و هم فضای خارجی استفاده کرد.

این سطوح را می‌توان در معبرهای عمومی، پارکینگ‌ها، و یا مراکز شهر و از سویی دیگر در پیاده‌روهای خصوصی و یا حمام‌های بتنی قرار داد. البته به کاربردهای این سطوح نیز توجه کنید. از آن‌ها می‌توان در نشانه‌های شهری و طراحی نمای ساختمان‌ها نیز استفاده کرد. نکته مثبت در مورد این پروژه این است که می‌توان از مواد و مصالح مختلفی به عنوان سطح استفاده کرد و این ویژگی کاربردهای این پروژه را بسیار زیاد و گسترده می‌کند.

از زبان طراحان: «کاربردهای شعر خاموش زیاد هستند: هم در خانه می‌توان از آن‌ها استفاده کرد و هم در فضاهای بیرونی مانند باغ، سونا، و استخر و نیز مکان‌های عمومی مانند ایستگاه‌های اتوبوس و پیاده‌روها. ویژگی مشترک این سطوح این است که کل سطح آن‌ها تغییر می‌کند و جلوه‌ای زیبا و سرزنده را خلق می‌کند.»

آیا شما نیز مانند ما به این پوشش ها علاقه مند شده اید؟

منبع: weburbanist | ترجمه شده توسط تحریریه چیدانه


دیدگاه کاربران
Tarane در تاریخ 21 اردیبهشت 1393
خیلی جالب بود. واقعا پیشرفت تکنولوژی بی نظیره
علیرضا منصوریان در تاریخ 30 اردیبهشت 1393
wow. kheyli khoban

ثبت دیدگاه