استفاده از آثار هنری در دکوراسیون داخلی، 4 ایده جذاب برای خانه هنری!

استفاده از آثار هنری در دکوراسیون داخلی، 4 ایده جذاب برای خانه هنری!

به روز رسانی مطلب: 7 تیر 1403

کاغذدیواری آیدی

اگر کمی علاقه‌مند به هنر باشید و یا خودتان دستی در هنر داشته باشید، به خوبی جای خالی آثار هنری را در طراحی دکوراسیون داخلی حس خواهید کرد. اثر هنری در دکوراسیون فقط تابلو نقاشی نیست، از مجسمه دست ساز و ظروف سفالی دکوری تا تابلو فرش و رومیزی‌های گلدوزی شده همه می‌توانند حس و حال هنری به فضای خانه شما بدهند. در این مطلب نمونه‌هایی از استفاده از آثار هنری در دکوراسیون را ببینید و نکته‌های آن را بخوانید.

انواع آثار هنری در دکوراسیون داخلی

هر هنری که حس خوبی به شما می‌دهد، می‌تواند جایی در دکوراسیون داخلی داشته باشد. در ادامه انواع آثار هنری که خانه شما را هنری و زیبا جلوه می‌دهند معرفی شده است.

 

تابلوهای هنری در دکوراسیون داخلی

هنرهای زیادی وجود دارند که در قالب تابلوی دکوراتیو و هنری طراحی و نصب می‌شوند. نقاشی، فرش، گلدوزی، آینه کاری و… را می‌توان به شکل دکوری در دیوار نصب کرد. تابلوی هنری را کجا نصب کنیم؟

  • پذیرایی؛ تابلوی هنری در دیوار اصلی اتاق پذیرایی می‌تواند نقطه عطفی در دکوراسیون منزل باشد. پس بهترین تابلوی هنری خود را برای این قسمت در نظر بگیرید.
  • راهرو و راه پله؛ چند تابلو هنری کوچک می‌تواند در نزدیک در ورودی به مهمان‌ها خوش آمد بگوید.
  • اتاق خواب؛ بخشی از دیوار اتاق خواب را برای نصب تابلوی هنری که خودتان ساخته‌اید در نظر بگیرید.
  • بالای کنسول؛ تابلوی هنری را می‌توانید در بالای کنسولی که در نشیمن و یا پذیرایی قرا داده‌اید نصب کنید.
  • کنار میز نهارخوری؛ دیوار کنار میز نهارخوری هم می‌تواند گزینه خوبی برای تابلوی هنری باشد. یک اثر هنری زیبا انتخابی عالی برای لحظات دورهم بودن است.

مطلب پیشنهادی: خانه‌ای به زیبایی یک تابلوی نقاشی برای خانواده‌ی سمانه

 

ظروف دکوری در دکوراسیون داخلی

ظروف دکوری چوبی، سفالی، شیشه‌ای، مسی یا میناکاری شده، از جمله هنرهای حجمی هستند که می‌توانید برای قرار دادن در فضاهایی مانند، میز جلومبلی، روی میز تلویزیون، قفسه و… در نظر بگیرید. به تناسب و جور بودن ظرف هنری و فضای دکوراسیون توجه کنید.

 

آثار هنری پارچه‌ای

بخشی از وسایل در دکوراسیون داخلی، پارچه‌ای هستند و انتخاب پارچه‌های هنری حال و هوای خانه را تغییر می‌دهد. رومیزی، پرده، روی اپن، روکش صندلی و یا روکش کوسن و.. از وسایلی هستند که می‌تواند اثری هنری از دوخت، نقاشی، رودوزی و یا گلدوزی را به نمایش بگذارد.

 

فرش و گلیم در دکوراسیون داخلی

یکبار هم به جای فرش‌های ماشینی با طرح‌های تکراری از فرش و گلیم دستبافت و با طرح‌های هنری استفاده کنید. همانقدر که تابلو فرش می‌تواند یک اثر هنری جذاب برای دکوراسیون خانه کلاسیک باشد، فرش و گلیم سنتی هم برای دکوراسیون سنتی عالی است.

 

نکته‌های مهم برای استفاده از آثار هنری در دکوراسیون داخلی

نکته‌های زیر ذهن شما را برای استفاده از اثر هنری در دکوراسیون منزل باز می‌کند:

  • به تناسب اندازه‌ی اثر هنری با دیواری که تابلو هنری روی نصب شده و یا میزی که مجسمه یا ظرف هنری روی آن قرار گرفته است توجه کنید.
  • در انتخاب اثر هنری برای منزل، به سبک دکوراسیون منزل توجه کنید. احتمالا یک ظرف فلزی میناکاری شده برای میز جلومبلی استیل مناسب‌تر باشد تا یک ظرف چوبی. اثر هنری انتخاب شده باید با دکوراسیون تناسب داشته باشد.
  • گاهی هم قرار نیست همه چیز با هم ست باشد، یک اثر هنری خاص و متفاوت با وسایل خانه خلاقیت و جسارت شما را نشان می‌دهد. این مورد، نکته قبلی را نقض نمی‌کند بلکه اشاره به متفاوت فک کردن و ایجاد دکوراسیونی خاص دارد.
  • مهم نیست که اثر هنری که در دکوراسیون به کار می‌برید، حتما گران‌بها و یا خیلی بزرگ و شاخص باشد، به علایق و هنر خود احترام بگذارید و هر اثر هنری که فکر می‌کنید در دکوراسیون منزل شما جا دارد را به کار ببرید.
  • از شلوغ کردن دکوراسیون بپرهیزید، اگر عاشق نقاشی هستید، می‌توانید در چند جای خانه از آن استفاده کنید ولی قرار نیست همه جا را با تابلوهای بزرگ و کوچک پرکنید. با اینکه این هم می‌تواند سلیقه شما باشد ولی تعادل و سادگی با استفاده به جا و متعادل از آثار هنری امکان‌پذیر است.
  • بهتر است قبل از خرید یک اثر هنری به رنگ آن توجه کنید. هارمونی رنگی بین دکوراسیون منزل و تابلوی هنری باعث زیباتر شدن خانه می‌شود.

 

در پایان

آثار هنری انتخابی عالی برای طراحی دکوراسیون خانه هستند. لازم است قبل از خرید و نصب، نکته‌هایی که در این مطلب بیان شد را بخوانید تا بهترین اثر هنری برای منزل را انتخاب کنید.

متخصصان چیدانه

مشاهده بیشتر

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه