آثار هنری را به دکوراسیون منزل خود بیاورید!

آثار هنری را به دکوراسیون منزل خود بیاورید!

به قلم: مژگان احمدی

اگر به فکر تغییر دکوراسیون منزل خود هستید و به دنبال یک ایده خاص یا یک طرح منحصر به فرد می‌گردید، در این مقاله برایتان چند پیشنهاد عالی داریم. آثار هنری را به دکوراسیون منزل خود بیاورید! استفاده از آثار هنری در دکوراسیون منزل می‌تواند بسیار جذاب و هیجان‌انگیز باشد اگر که آن را به صورت اصولی و آگاهانه به کار ببریم.

آیا فکر می‌کنید که استفاده از آثار هنری در دکوراسیون منزل تنها به یک تابلو نقاشی دیواری خلاصه می‌شود؟

چوب و هنر

ما فکر می‌کنیم که این مقاله از چیدانه می‌تواند به شما کمک کند تا ایده و طرح منحصر به فرد مورد نظرتان را به آسانی پیدا کنید. برای این منظور با سپیده صاحبدل، هنرمند صاحب سبک ایرانی همراه شدیم و می‌خواهیم از آثار و وسایل هیجان‌انگیزی حرف بزنیم که احتمالا برایتان جالب خواهد بود. با ما همراه باشید.

در ادامه خواهید خواند:

  1. فرش طرح آبرنگی، یه اثر هنری جذاب  در دکوراسیون خانه!
  2. تابلو نقاشی یا تابلو فرش هنری و خاص، زینت بخش دیوار خانه
  3. کاغذ دیواری هم میتونه یه اثر هنری در دکوراسیون باشه؟
  4. به انواع پرده و شید هنری هم فکر کنید!
  5. آثار هنری در دکوراسیون منزل حتی با مبلمان و کوسن!
  6. ایده های دکوراسیون هنری، حتی برای روتختی!

طراح فرش سپیده صاحبدل
فرش مدرن آبرنگی
طراح فرش سپیده صاحبدل

فرش طرح آبرنگی، یک اثر هنری جذاب در دکوراسیون خانه!

همه می‌دانیم که یکی از تاثیرگذارترین المان‌ها در طراحی و دکوراسیون خانه فرش است. اما چرا همیشه به سراغ همان سبک همیشگی و تکراری برویم؟ در حالی که می‌توانیم با کمی ساختار شکنی و خلاقیت در انتخاب فرش، یک تغییر اساسی و جذاب در دکوراسیون خانه ایجاد کنیم!

انواع فرش طرح آبرنگی می‌تواند یک انتخاب عالی برای شمایی باشد که ایده‌ی استفاده از آثار هنری در دکوراسیون منزل را پسندیدید! آیا با کارهای طرح فرش سپیده صاحبدل آشنا هستید؟

آثار خانم صاحبدل عضو انجمن طراحان فرش تهران همگی اختصاصی بوده و اغلب تلفيقي كاملا خلاقانه از سبك‌هاي نقاشي اكسپرسيونيسم، آبستره و هنر الگوريتمي می‌باشند. دوست دارید که چند نمونه‌ی جذاب از فرش آبرنگی را ببینید؟ به لینک زیر بروید.

اگر به انتخاب فرش برای دکوراسیون سبک مدرن اهمیت زیادی می‌دهید، بد نیست که علاوه بر فرش آبرنگی، به استفاده از انواع فرش وینتیج سنتی و فرش مدرن نیز فکر کنید!

  • فرش مدرن فلورا
  • بلک راگ
  • فرش کلاریس ماندالا خاکستری
  • فرش مدرن کلاریس
  • فرش ماندالا پروانه ای
  • فرش دکوراتیو
  • فرش وینتیج سنتی

طراح فرش سپیده صاحبدل
فرش حوض ماهیها
طراح فرش سپیده صاحبدل

یک نکته‌ مهم: ما فکر می‌کنیم که استفاده از آثار هنری در دکوراسیون منزل وقتی جذاب‌تر است که درباره هر اثر هنری کمی بیشتر بدانیم.

شما چقدر از سبک نقاشی اکسپرسیونیسم و آبستره می‌دانید؟

یک زمانی تنها صحنه‌های رئال و طبیعی به تصویر کشیده می‌شدند و واقع‌گرایی (امپرسیونیسم و رئالیسم) ارزش هنری بالایی داشت. اما از یک جایی به بعد، برخی هنرمندان به این فکر کردند که فارغ از بازنمایی طبیعت، می‌توان هیجانات و احساسات انسانی را نیز با شیوه‌ها و تکنیک‌های مختلف به تصویر کشید(اکسپرسیونیسم). مکتب هنری اکسپرسیونیسم در واقع شروع هنر مدرن در مقابل هنر سنتی بود. هنر آبستره یا انتزاعی نیز یکی از شیوه‌های بیان احساسات در هنر نقاشی است. در این روش آثار هنری عموما به خاطر خودشان تحسین می‌شوند، نه لزوما به خاطر آن چیزی که به تصویر کشیده و بازنمایی می‌کنند.

در این نوع آثار هنری هنرمند سعی دارد تا با اغراق در رنگ‌ها و شکل‌ها، حالات احساسی مختلف را فارغ از واقع‌گرایی بیان کند.

مطلب پیشنهادی: دکوراسیون ایرانی خانه یک هنرمند، خانه ای سبز و رنگین!

طراح فرش سپیده صاحبدل
تابلو نقاشی
طراح فرش سپیده صاحبدل

تابلو نقاشی یا تابلو فرش دکوراتیو، زینت‌بخش دیوار خانه

استفاده از تابلو نقاشی هنری و یا تابلو فرش هنری یکی از رایج‌ترین روش‌های استفاده از آثار هنری در دکوراسیون منزل است. بهترین و آسان‌ترین راهی که می‌توانید از طریق آن آثار هنری را به دکوراسیون خانه وارد کنید.

طراح فرش سپیده صاحبدل
تابلوفرش مدرن
طراح فرش سپیده صاحبدل

در تصاویر بالا دو نمونه از تابلو نقاشی و تابلو فرش هنری اثر سپیده صاحبدل  نشان داده شده است.

برای استفاده از تابلو های نقاشی در دکوراسیون مدرن لازم است که چند نکته دکوراسیونی را رعایت کنید تا در نهایت نتیجه بهتری بگیرید:

  1. محل نصب تابلو ها بهتر است نه خیلی پایین و نه خیلی بالا باشد. بهترین نقطه برای نصب تابلو محل تلاقی مرکز تابلو با امتداد خط دیدتان است.
  2. اگر می‌خواهید چندین تابلو را در کنار هم نصب کنید، باید این تقطه را برای تابلو اصلی در نظر گرفته و تابلو های بعدی را بر اساس ترکیب‌بندی مد نظرتان در اطراف تابلو اصلی بچینید
  3. توجه داشته باشید که رنگ قالب به کار رفته در آثار هنری منتخب شما باید با دکوراسیون منزل‌تان هارمونی داشته باشد
  4. اگر از چند تابلو نقاشی به عنوان آثار هنری در دکوراسیون منزل استفاده می‌کنید، دقت کنید که از هارمونی بین تابلو ها چه از نظر رنگ و نقش و چه از نظر ارتباط معنایی غافل نشوید
  5. همواره توجه داشته باشید که داشتن اطلاعات درباره دکوراسیون داخلی و نیز پرهیز از اشتباهات رایج در دکوراسیون داخلی به اندازه انتخاب المان‌های دکوری زیبا اهمیت زیادی دارد.

مطلب پیشنهادی: 6 ترفند عالی برای نصب تابلوها در خانه

طراح فرش سپیده صاحبدل
کاغذ دیواری
طراح فرش سپیده صاحبدل

کاغذدیواری هم می‌تونه یه اثر هنری در دکوراسیون باشه؟

برای استفاده از آثار هنری در دکوراسیون منزل اگر بخواهیم بر روی دکوراسیون دیوارها تمرکز کنیم، بعد از تابلو نقاشی و تابلو فرش بدون شک انتخاب بعدی کاغذ دیواری هنری است. رنگ‌هايي كه در آثار سپیده صاحبدل به چشم مي‌خورند معمولا انتخاب بسیار مناسبی براي تكميل طراحي دكوراسيون مدرن هستند. اين آثار بصورت ديجيتالي بوده و هیچ محدودیتی برای ابعاد و اندازه چاپ ندارند. بنابراین به راحتی می‌توان از آن‌ها علاوه بر فرش و تابلو فرش، برای كاغذ ديواري در ابعاد بزرگ نیز استفاده کرد.

شاید دانستن این نکته برایتان جالب باشد که از این آثار هنری حتی در كيف وكفش، تيشرت و لوازم شخصي،  لوازم تزئيني، لوازم دكوري و سایر تزئینات دکور منزل نیز می‌توانید استفاده کنید.

طراح فرش سپیده صاحبدل
شید هنری
طراح فرش سپیده صاحبدل

به انواع پرده و شید هنری هم فکر کنید!

وقتی پای چاپ در میان است، یعنی دستتان برای هر کاری باز است و می‌توانید از تمامی آثار هنری در دکوراسیون خانه استفاده کنید. مثلا می‌توانید از زیبایی اثر هنری مورد نظرتان حتی به عنوان پرده و شید در دکوراسیون خانه بهره ببرید. تصویر بالا نمونه‌ای از یک شید هنری در دکوراسیون آشپزخانه را نشان می‌دهد که طراحی آن متعلق به سپیده صاحبدل است.

به طور کلی استفاده از آثار هنری در دکوراسیون منزل بسيار مورد پسند طراحان دكوراسيون داخلي می‌باشد. زیرا از این طریق می‌توان فضايي زيبا، هنري و مدرن را در دکوراسیون محیط ایجاد نمود.

طراح فرش سپیده صاحبدل
کوسن طرح دار
طراح فرش سپیده صاحبدل

آثار هنری در دکوراسیون منزل حتی با مبلمان و کوسن!

به گفته‌ی سپیده صاحبدل -عضو انجمن طراحان فرش تهران و همچنین عضو انجمن علمی هنرهای تجسمی ایران- استفاده از آثار هنری در دکوراسیون منزل برای مبلمان نیز بسیار مورد توجه می‌باشد. هر یک از این آثار هنری با طراحی‌های بسیار متنوع به صورت پارچه‌های مبلی و کوسن‌های طرح دار نیز وجود دارند و خیلی‌ها ترجیح می‌دهند تا این تغییر اساسی در دکوراسیون منزل‌شان را از طریق مبلمان انجام دهند.

به هر حال زیبایی بصری مبلمان و تاثیر آن در دکوراسیون منزل را نباید دست کم گرفت!

طراح فرش سپیده صاحبدل
مبلمان مدرن طرح دلقک
طراح فرش سپیده صاحبدل

نظر خودتان چیست؟ با چیدمان مبلمان به عنوان یک ایده برای استفاده از آثار هنری در دکوراسیون منزل موافق هستید؟ ما فکر می‌کنیم که از این طریق می‌توانید به راحتی مبلمان خود را به یک اثر هنری تبدیل کنید و از رنگ‌ها و نقوش به کار رفته در آن لذت ببرید.

طراح فرش سپیده صاحبدل
روتختی سفارشی
طراح فرش سپیده صاحبدل

ایده‌های دکوراسیون هنری، حتی برای روتختی!

اگر از طرفداران سبک‌های مدرن و معاصر هستید و تا اینجای مقاله با ما همراه بودید، پس بدون شک از ساختارشکنی و استفاده از آثار هنری مدرن در دکوراسیون منزل استقبال کرده‌اید. این بخش از مقاله در واقع ایده‌ای برای دکوراسیون اتاق خواب است.

آثار هنری در دکوراسیون منزل

کلام آخر

در این مقاله از چیدانه سعی کردیم تا چند پیشنهاد عالی و هنری برای خاص‌پسند‌ها و طرفداران سبک مدرن ارائه دهیم. نظر شما درباره استفاده از آثار هنری در دکوراسیون منزل چیست؟ آیا حاضرید برای این کار انتخاب‌هایی فراتر از تابلو نقاشی و دیوارکوب‌ها داشته باشید؟ آیا آثار هنری چاپ شده بر روی فرش، پرده، مبلمان و حتی روتختی نظرتان را جلب کرد؟

برای مشاهده نمونه کارهای بیشتر در پیج اینستاگرام سپیده صاحبدل نیز به لینک‌های زیر بروید:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه