Chidaneh.com placeholder image

کافه مون در تهران، پاتوقی دنج با تزیینات سنتی اروپایی!

به قلم: تحریریه چیدانه

رستوران و کافی شاپ: این روزها کافه‌گردی تنها نوشیدن یک فنجان قهوه و خوردن تکه‌ای کیک خوشمزه نیست، بعضی وقت‌ها رفتن به جایی دنج و آرام بهترین گزینه برای ساختن یک روز فوق‌العاده است. بنشینی پشت میز کنار پنجره کافه و خودت را به یک نوشیدنی خنک تابستانی دعوت کنی. ثانیه‌هایی که به صرف آرامش در یک گوشه شیرین از شهر شلوغ می‌گذرد، قطعا خستگی‌ناپذیر است.با چیدانه همراه باشید تا لذت چشیدن طعم قهوه در فضای دلنشین کافه مون به شما نشان دهیم .

حدیث حقیقت
طراحی داخلی کافه
حدیث حقیقت

chidaneh ad banner

گوشه‌ای آرام و لذت‌بخش، میز کوچک مربعی با صندلی‌ لهستانی، رومیزی چهارخانه، کفپوش شطرنجی، کنجی گرم در سرمای زمستان و حسی دلنشین در فصل تابستان، بازی زیبای نور و سایه فقط یکجا در محله انقلاب کنار هم جمع‌اند.

حدیث حقیقت
کافه مون
حدیث حقیقت

به قول سهراب «ظهر تابستان است، سایه‌ها می‌دانند که چه تابستانی است.» کافه‌ای خنک و هیجان‌انگیز که در آن خستگی چشمه جوشان تابستان گرم را فراموش می‌کنید، کنار پنجره می‌نشینید و از آفتاب دلنشینی که سعی دارد خودش را از پشت شیشه روی رومیزی چهارخانه کافه پهن کند، لذت می‌برید.

حدیث حقیقت
کافه مون
حدیث حقیقت

مهدی محمد سلیمی نمین موسیقیدانی که در زمینه تخصصی خودش تبحر دارد، پنج سال پیش در مهرماه سال 90، «کافه مون» را زمانی که تعداد کمتری کافه در محدوده وجود داشت، افتتاح کرد. به دلیل دیدگاه متفاوت و حساسیت‌های خاص او، دکوراسیون کافه دو ماه و نیم طول کشید و حتی تاسیسات لوله‌کشی آب، برق و گاز هم عوض شد. عمر بنای کافه مربوط به دوره پهلوی دوم بوده و از حدود 60 سال قبل هم کاربری‌های دیگری داشته است.

حدیث حقیقت
کافه مون
حدیث حقیقت

طراح کافه از بستگان آقای سلیمی و طراح صحنه سینماست که از پیروان مکتب سورئالیسم و سالوادور دالی هم هست. او برای طراحی کافه از سبک آرت نووا و آرت دکو الهام گرفته است.

حدیث حقیقت
کافه مون
حدیث حقیقت

وقتی وارد فضا شوید مثل یک مهره، روی خانه‌های شطرنج حرکت کرده و به سمت میز چوبی می‌روید که صندلی‌های لهستانی را دور خود جمع کرده و پارچه‌ای چهارخانه به سر خود کشیده است.

حدیث حقیقت
کافه مون
حدیث حقیقت

کاغذدیواری سدری رنگی که به خوبی خود را در حس و حال کافه حل کرده است، فضا را محصور کرده و شما را به اعماق خود می‌کشاند. پنجره‌های نورگیر جنوبی با کرکره چوبی که هم جنس با بقیه المان‌های کافه است، نقش مهمی در سناریوی آن ایفا می‌کنند.

حدیث حقیقت
کافه مون
حدیث حقیقت

صندوق و طاقچه‌های چوبی که با دیدن آنها متوجه دقت در انتخاب‌شان می‌شوید، شاخه‌ها و گل‌های خشک شده که در گلدان‌های مخصوص در گوشه گوشه کافه، توجه را به خود جلب می‌کنند، لوستر و تلویزیون عتیقه‌ای که بر دیوار قرار دارد و از بالا نظاره‌گر است، میز کوتاه چوبی که کتاب‌های متنوع و تراکت‌های اطلاع‌رسانی هنری را در آغوش کشیده است از اجزای جدانشدنی این مکان جذاب به حساب می‌آید.

حدیث حقیقت
کافه مون
حدیث حقیقت

تابلوهای چوبی زیبایی که بر همه دیوارهای کافه مون دیده می‌شوند، با خطوط منحنی و مثلثی‌طور خود نقاشی‌هایی که کاملا با فضا جورند را قاب کرده‌اند.  قاب آینه خاص روی دیوار هم که از تعلقات خاطر آقای کافه‌دار است، از همان خطوط پیروی می‌کند.

حدیث حقیقت
کافه مون
حدیث حقیقت

آقای سلیمی علاقه زیادی به ماه آسمان دارد و دلیل انتخاب نام کافه هم همین است. نکته جالب اینکه او عاشق عدد هفت است و پلاک کافه هم همین را می‌گوید.

حدیث حقیقت
کافه مون
حدیث حقیقت

افراد سرشناس زیادی در حرفه شاعری، بازیگری، کارگردانی و آهنگسازی از مشتری‌های ثابت کافه هستند ولی عمده کسانی که مراجعه می‌کنند، دانشجویانند. از افتخارات کافه حضور مرحوم محمدعلی سپانلو «شاعر تهران» در رونمایی کتاب ایشان است. از کارهای جذاب دیگری که در این کافه انجام شده علاوه بر رونمایی کتاب می‌توان به برگزاری تئاتر رایگان، نمایشگاه عکس، اجرای زنده موسیقی و فروش کتاب نیز اشاره کرد.

حدیث حقیقت
کافه مون
حدیث حقیقت

آقای سلیمی کافه را مثل قدیم حفظ کرده و ایده‌هایی هم برای آینده آن در نظر دارد. او که باریستای بین‌المللی هم هست، معتقد است میز کنار پنجره کافه برای زوج‌هایی که تازه با هم آشنا شده‌اند، جادویی بوده و برای‌شان خوش‌یمن است.

حدیث حقیقت
کافه مون
حدیث حقیقت

اگر شما هم از جمله کسانی هستید که همیشه در حال گشت زدن در فضای مجازی‌اند، خیال‌تان راحت باشد چون از زمانی که Wifi به‌عنوان آپشنی جدید به کافه مون اضافه شده، فضایی مناسب برای دسترسی به اینترنت و کار با لپ‌تاپ و تبلت برای شما ایجاد کرده که می‌توانید فنجانی چای بنوشید و ساعت‌ها در آنجا بمانید. بی‌درنگ گپ زدن با یک دوست خوب هم در این فضای دلنشین خالی از لطف نیست.

برای دیدن ایده های مرتبط و جذاب دکوراسیونی و دیدن می توانید مجله منزل را تهیه کرده و از دیدن و خواندن درباره ی چنین دکوراسیون داخلی های زیبا و دوست داشتنی لذت ببرید و همچنین مطالبی مرتبط با کافه های زیبا و دنج مانند کافه مون مشاهده کنید.

منبع: مجله منزل | نویسنده: صدف حقیقت | عکاس: حدیث حقیقت

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه