Chidaneh.com placeholder image

آپارتمان نوساز یک خانواده جوان در کرج با دکوراسیون جسورانه!

به قلم: تحریریه چیدانه

فضاهای مسکونی: وقتی صحبت از آرامش باشد، اولین واژه ای که به ذهنمان می رسد “خانه" است. شاید به همین دلیل است که دکوراسیون خانه مان را با وسواس طراحی می کنیم. از آنجایی که بانوان ایرانی در سلیقه و خانه داری همیشه زبانزد بوده اند، اغلب زحمت رسیدگی بر امور منزل را عهده دار می شوند که چیدمان دکوراسیون یکی از آن زحمات است. برای گشت زدن در منزل خانم محمد زاده مسیر نسبتا طولانی را طی کردیم. بعد از پرس و جوهای بسیار به آپارتمان نوساز و زیبای او در یکی از خیابانهای کرج رسیدیم. به محض ورود به آپارتمان متوجه ویژگی ممتاز این خانه شدم : انتخاب های جسورانه خانم خانه.

شیما خراسانی
چیدمان با سلیقه خانم محمد زاده
شیما خراسانی

chidaneh ad banner

ورودی خانه راهرو نسبتا کوتاهی است که مارا به سمت سالن هدایت می کند. درست روبروی درب ورودی یک آینه طرح دار زیبا و کمد سفید ساده خود نمایی میکند. بعد از استقبال و پذیرایی صمیمی خانم محمدزاده، ما به درون خلوتی از رنگ ها قدم گذاشتیم.

شیما خراسانی
چیدمان با سلیقه خانم محمد زاده
شیما خراسانی

دکوراسیون این خانه چگونه شکل گرفت؟

همین که همکار عکاسم، کار عکاسی از منزل را شروع کرد، من هم گپ خودمانی مان را با خانم خانه شروع کردم و از شما هم دعوت میکنم برای آشنایی بیشتر با این خانه با من همراه شوید:

شیما خراسانی
چیدمان با سلیقه خانم محمد زاده
شیما خراسانی

خانم محمد زاده در رشته هوش مصنوعی تحصیل کرده و به دلیل علاقه خاصی که به طراحی داخلی و سادگی خانه دارد، برای طراحی منزل جدیدش دست به کار شده است. پشت انتخاب چوب برای کفپوش و رنگ کرم دیوار و پرده های هماهنگ با آن، ایده ها و سلیقه شخصی خانم محمد زاده و همسرش است. آنها این آپارتمان را خام تحویل گرفتند و طراحی تمام قسمت های آنرا خودشان با کمک هم انجام دادند.

شیما خراسانی
چیدمان با سلیقه خانم محمد زاده
شیما خراسانی

آشپزخانه استیل

از راهروی ورودی که وارد سالن شدیم، میز ناهارخوری گرد با صندلی هایی که هر کدام به یک رنگ دور تا دور میز حلقه زده اند، آشپزخانه ای بدون کانتر و سالن نشیمن تمیز و آراسته توجه ام را جلب کرد. کابینت های آشپزخانه از جنس “های گلاس" کرم رنگ به خوبی با کفپوش و رنگ دیوارها هماهنگ شده اند. در کنار انتخاب کفپوش چوبی، میز صبحانه خوری مدرن در مرکز آشپزخانه، یخچال و سایر تجهیزات آشپزخانه از استیل تهیه شده اند که با پایه های مبلمان سالن هماهنگی دارند. خانم محمدزاده کانتر را از طراحی آشپزخانه حذف کرده، چون عقیده دارد علاوه بر خفه کردن فضای منزل، نمی تواند تفکیکی برای سالن و آشپزخانه باشد.

گلدانهای زیبای کنار پنجره و سبد کوچکی که به عنوان جای نگه داری شیشه های آبلیمو استفاده شده است، نشانه حضور یک بانوی با سلیقه در این خانه است.

شیما خراسانی
چیدمان با سلیقه خانم محمد زاده
شیما خراسانی

جسارت در ترکیب رنگ ها

سالن خانه مربع شکل است و این مساله تفکیک فضای نشیمن و پذیرایی را تقریبا غیر ممکن می کند. به همین دلیل کاناپه ای متناسب با مبلمان نیمه کلاسیک تیره پذیرایی برای نشیمن انتخاب کرده اند.

شیما خراسانی
میز ناهار خوری رنگی
شیما خراسانی

خانم محمد زاده که قبلا تجربه یکدست بودن وسایل منزل را داشته، در طراحی منزل جدیدش به انتخاب های متنوع تری فکر کرده است و این تنوع را با صندلی های رنگارنگ ناهارخوری به خوبی نشان داده است. مبل تک نفره رنگی کنار کاناپه تکمیل کننده این تنوع در نشیمن منزل است. برای میز تلویزیون هم از چوب متناسب با کفپوش و رنگ دیوارها استفاده کرده اند و با پنل زیبایی روی دیوار پشت آن طراحی این قسمت تکمیل شده است.

شیما خراسانی
چیدمان با سلیقه خانم محمد زاده
شیما خراسانی

در کنار همه این سادگی ها فرش های نفیس نماینده فرهنگ ایرانی در کف سالن پهن شده اند که معرف سلیقه خانم خانه هستند. در بالای کاناپه چرم پذیرایی یک تابلو فرش بسیار زیبا هم خودنمایی می کند که به گفته خانم محمدزاده به دست خواهرشان بافته شده است. گویا علاقه به فرش و قالی در خانواده ایشان موروثی است.

شیما خراسانی
چیدمان با سلیقه خانم محمد زاده
شیما خراسانی

از دیگر نشانه های علاقه این بانو به فرهنگ ایرانی، کتابهای نفیس خیام و حافظ است که با سلیقه ای ستودنی روی میز کوچکی در کنار آشپزخانه قرار گرفته اند. نگاهم که به ساعت زیبای بالای میز افتاد متوجه گذر سریع زمان شدم. نوبت به اتاق خوابها رسید که مطمئن بودم از صفا و صمیمیت بانوی صاحب خانه بی نصیب نمانده اند.

شیما خراسانی
دکوراسیون اتاق کودک پسر
شیما خراسانی

اتاق خواب، به لطافت ابرها

از طریق راهروی کوتاهی در سمت چپ سالن به اتاق خوابها می رسیم. اولین اتاق مربوط به پسر یک ساله خانواده، رایان است. وارد اتاق که شدیم سفیدی و نرمی کف پوش احساس خوشایندی به پاهایم داد. خانم محمدزاده برای کف پوش اتاق خوابها موکت پرز دار را انتخاب کرده که آرامش و امنیت پسرش که تازه راه افتاده تامین شود.

شیما خراسانی
اتاق خواب‌ها در منزل خانم محمدزاده
شیما خراسانی

تمام وسایل اتاق رایان از چوب سفید است که آرامش و تمیزی خاصی به اتاق بخشیده. روی یکی از دیوارها یک شلف سفید نصب کرده اند که در واقع در منزل قبلی شان ست میز تلویزیون بوده و قاب عکس سفید، گلدان و ساعت کوچکی با سلیقه روی آن دیزاین شده است.

شیما خراسانی
اتاق خواب‌ها در منزل خانم محمدزاده
شیما خراسانی

این اتاق خواب آرامش بخش یک تراس کوچک و با صفا هم راه دارد که اتفاقا آن را هم با همین موکت لطیف فرش کرده اند تا هم تمیز کردن آن راحت باشد و هم رایان کوچک به راحتی بتواند به آنجا رفت و امد کند.

شیما خراسانی
اتاق خواب‌ها در منزل خانم محمدزاده
شیما خراسانی

مبلی از جنس حصیر در کنار گلدانهای با طراوت، مبلمان تراس را تشکیل داده اند که این ترکیب فضای مناسبی برای گذراندن یک بعد از ظهر دلپذیر مادر و پسر را بوجود آورده است.

شیما خراسانی
اتاق خواب کوچک
شیما خراسانی

اتاق خواب خانم و آقای خانه هم پیرو دکوراسیون کلی منزل، از سادگی خاصی برخوردار است. تخت خواب چوبی تیره که با حریر سفید به زیبایی تزیین شده است. دیوار این اتاق که قبلا متعلق به رایان بوده است با دیوار پوش نارنجی متناسب با اکسسوار تزیین شده که اتفاقا گرما و زیبایی خاصی را به این اتاق خواب بخشیده  است.

شیما خراسانی
چیدمان با سلیقه خانم محمد زاده
شیما خراسانی

یادگاری با ارزش

درست روبروی در اتاق خوابها یک کمد کوچک قرار گرفته که با آینه زیبایی تزیین شده است. راجع به این آینه کنجکاوی کردم و متوجه شدم این آینه زیبا را مادر همسر خانم محمد زاده درست کرده اند و به رسم یادگار به ایشان هدیه داده اند.

میزبان آرامش بخش

در طول مسیر بازگشت به این فکر میکردم که خانم های ایرانی سلیقه و علاقه به چیدمان منزل را از مادرانشان به ارث می برند و برای فرزندان و خانواده شان، خانه ای به رنگ آرامش می چینند. نمونه اش همین خانم محمدزاده که خانه ای در نهایت سادگی و به قول خودمان جمع و جور و منحصر به فرد برای خانواده اش طراحی کرده بود و ما را هم از آرامش منزلش بی بهره نگذاشت.

شما هم دوست دارید دکوراسیون منزل زیبایتان سوژه بعدی تورهای خانه گردی چیدانه باشد؟
پس فرصت را از دست ندهید و همین حالا با گوشی خود چند عکس از فضاهای منزل خود بگیرید و از طریق تلگرام به شماره 09388547140 بفرستید. ما منتظر دیدن دکوراسیون های زیبا و خلاقانه منزل شما هستیم.

نویسنده: صبا صوفی | عکاس: شیما خراسانی | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
dr.maryam.ahmadi63_57070 در تاریخ 08 آذر 1396
خانم با سلیقه! ماشاالله!
alavi.design11_64372 در تاریخ 12 دی 1396
همه چی عالی غیر از مبلمان چرم قهوه ای که خیلی بد بود

ثبت دیدگاه