Chidaneh.com placeholder image

بازی هنرمندانه با رنگ‌ها در دکوراسیون منزل!

به قلم: تحریریه چیدانه

ترکیب رنگی: شاید خیلی از ما فکر می‌کنیم انتخاب اصولی رنگ‌ها را بلدیم اما قطعا این حجم از اطمینان تا زمانی باقی خواهد ماند که به صورت عملی اقدام به طراحی و اجرای یک فضا کنیم! بنابراین تا زمانی که چه در دکوراسیون و چه انتخاب رنگ لباس‌های‌مان آزمون و خطا نداشته باشیم یا نمونه‌های موفق را نبینیم، نمی‌توانیم از دانش نسبی‌مان استفاده کنیم؛ به همین منظور در چیدانه تصاویری را انتخاب کرده‌ایم که مهم‌ترین ویژگی آن ها بازی هنرمندانه با رنگ‌ هاست؛ فضایی که رنگ‌ها در آن با ریتمی خوب در گردش است. این تصاویر در یک جمله ساده، دلنشین و در عین حال هنرمندانه طراحی شده است، با ما همراه باشید.

تابلو فرش ریحان

اولین چیزی که در این تصویر مخاطب را جذب می‌کند همنشینی کم‌نظیر رنگ‌هاست. همه چیز در این فضا به شکلی ملایم حسی خوب و گرم دارد و این فرق می‌کند با ترکیب رنگ‌ های گرمی که همیشه دیده‌ایم. مهم‌تر از همه این موارد قرار دادن حرفه‌ای این وسایل کنار هم در جوار یک پنجره قدی و داشتن نمایی از فضای بیرون عالی است.

با وجودی که رنگ‌های گرم مثل نارنجی، گلبهی، طلایی و… را در تصویر نمی‌بینیم اما حس و حال فضا سرشار از انرژی مثبت است و رنگ‌های ملایم و گرم فضا اصلا توی ذوق نمی‌زند.  

رنگ پارچه پرده ترکیبی از طوسی و زرد کم رنگ است که انتخابی حرفه‌ای محسوب می‌شود تا فضا بی‌روح و کسالت‌بار به نظر نرسد؛ چراکه اگر ذره‌ای رنگ پرده به طوسی نزدیک‌تر بود، هارمونی فضا را به هم می‌زد.

مبلمان ایتال فوم
مبلمان نشیمن مدرن
مبلمان ایتال فوم

انتخاب یک رنگ تیره برای کوسن و ست کردن آن با رنگ مبلمان بسیار حرفه‌ای است. رنگ خنثی، فرم ساده و راحت این تک مبل به خوبی در فضا نشسته است؛ مبلی مدرن که رنگ بنفش ملایم آن گرمای بیش از حد هر فضایی را خنثی و به تعادل می‌رساند.

عرفان شریف نژاد: عکاس
ترکیب رنگ در دکوراسیون نشیمن
عرفان شریف نژاد: عکاس

هماهنگی بیش از حد رنگ‌ها با هم فضا را یکنواخت می‌کند؛ همان‌طور که در تصویر می‌بینید دلیلی ندارد که رنگ چوب میزها با رنگ کفپوش ست باشد!

گروه طراحی شارپی
مبل ال در دکوراسیون نشیمن
گروه طراحی شارپی

طاقچه از المان‌هایی است که در گذشته روی دیوار اکثر خانه‌های قدیمی وجود داشت. در این سال‌ها که شلف‌های مختلفی به بازار آمده فراموش کرده‌ایم که گاهی حضور یک طاقچه کوچک نقش گیراتری در القای حس صمیمیت فضا ایفا می‌کند. گذاشتن دو تک قاب کوچک، گلدان و بطری شیشه‌ای تاثیر زیادی در حس و حال خوب این فضا دارد. 

عرفان شریف نژاد: عکاس
دکوراسیون مینیمال با رنگ
عرفان شریف نژاد: عکاس

یکی از اکسسوری‌هایی که با ظرافت انتخاب شده آباژور کوچک روی میز است که از نظر مقیاس، رنگ و فرم انتخابی حرفه‌ای و هوشمندانه محسوب می‌شود.

پرده کرکره سان وی ایران
طراحی دکوراسیون با پرده شید
پرده کرکره سان وی ایران

به نظر می‌رسد این سبک فضاها برای همه خوشایند است؛ مگر افرادی که سبک مینیمال یا مدرن را در دکوراسیون داخلی نمی‌پسندند. این فضا جان می‌دهد برای نوشیدن یک فنجان چای، مطالعه کتاب و خلوت کردن در انتهای یک روز پرمشغله.

برای دیدن ایده های مرتبط و جذاب دکوراسیونی و دیدن می توانید مجله منزل را تهیه کرده و از دیدن و خواندن درباره ی چنین دکوراسیون داخلی های زیبا و دوست داشتنی لذت ببرید.

منبع: مجله منزل | نویسنده: شیرین کرمی

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه