Chidaneh.com placeholder image

11 ایده باور نکردنی برای نظم بخشی خانه های کوچک!

به قلم: تحریریه چیدانه

فضاهای کوچک: ایجاد فضاهایی برای طبقه بندی و نظم دهی در دکوراسیون داخلی خانه هایی با مساحت بزرگ کار سختی نیست، اگر شما طراح و دکوراتور زبر دست و باهوشی هستید باید بتوانید این قفسه ها و فضاهای نظم دهی را در خانه هایی با فضای کوچک ایجاد کنید، معمولا این خانه ها هستند که احتیاج به قفسه و کمدهای بسیار دارند، در واقع خانه های کوچک ذهن شما را برای طراحی دکوراسیون داخلی خانه به چالش می کشد و باعث می شود تا شما مرزهای طراحی را برای خودتان بشکنید و در واقع خلاق تر عمل کنید، البته در این راه ما هم سعی بر آن داریم که به شما کمک کنیم، به همین دلیل در این مطلب به شما 11 راه حل برای ایجاد قفسه و کمد در خانه های کوچک را به شما نشان می دهیم. پس تا انتهای این مطلب جذاب با چیدانه همراه باشید. 

طراحی قفسه در دکوراسیون فضاهای کوچک

اسکای اسکرپر

1. از فضاهای مرده در حمام برای ایجاد قفسه استفاده کنید

مطمئنا می توانید در فضاهایی مانند حمام و سرویس بهداشتی فضاهایی را پیدا کنید که به درد ایجاد قفسه می خورند. اگر خودتان نمی توانید این فضاها را پیدا کنید، بهتر است با اهالی فن متخصص در این زمینه مشورت کنید و از آن ها بخواهید در این فضاهای مرده حمام و سرویس بهداشتی تان، قفسه هایی هر چند کوچک ایجاد کنند. یادتان باشد که بودن این قفسه های کوچک از نبودنشان بهتر است و قطعا به شما کمک خواهد کرد. عکس بالا را ببینید که چگونه قفسه هایی به عرض خود حمام پدید آمده است، حتما شما هم می توانید یکی از آن ها را در دکوراسیون داخلی حمام و سرویس بهداشتی تان داشته باشید. البته یادتان باشد که قبل از این که سفارش ساخت این قفسه ها را بدهید، تعیین کنید که چه چیزی قرار است داخل آن ها قرار بگیرد، این به شما در تعیین ابعاد و اندازه این قفسه ها کمک خواهد کرد. 

طراحی قفسه در دکوراسیون فضاهای کوچک

2. تخت خواب های دوکاره، قفسه های زیبا در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب 

تخت خواب های شما به راحتی می تواند تبدیل به قفسه های زیبا شود که حسابی هم برای تان کاربردی است. هم زیر تخت خواب ها و هم پشتی تخت خواب ها می توانند با کمی هوشمندی تبدیل به قفسه هایی برای طبقه بندی و نظم دهی دکوراسیون داخل خانه تان شوند. در عکس بالا می توانید نمونه از یک تخت خواب که پشتی آن تبدیل به قفسه شده است را ببینید، برای دیدن ایده های دکوراسیونی برای فضای زیر تخت هم پیشنهاد می کنم که از مطلب چگونه از فضای زیر تخت خواب بهتر استفاده کنیم؟ بهره بگیرید. برای این کارمی توانید از نجاری محل تان نیز کمک بگیرید. 

طراحی قفسه در دکوراسیون فضاهای کوچک

3. استفاده از پله ها به جای قفسه ها 

به نظر من که این کار یک ترفند دکوراسیونی بسیار هوشمند است. شما می توانید ارتفاع هر یک از پله های خانه تان را به یک کشو تبدیل کنید و کلی از وسایل و لوازم تان را درون آن جانمایی کنید. البته برای استفاده از فضای زیر راه پله ها و خود پله ها نیز ایده ها و ترفندهای دکوراسیونی زیادی وچود دارد که تعدادی از آن ها را می توانید در مطالبی نظیر ایده‌هایی هوشمندانه برای زیر پله ها بخوانید. 

طراحی قفسه در دکوراسیون فضاهای کوچک

4. دراورها و کمد ها را به یک پله تبدیل کنید 

شاید این ایده در ابتدا کمی شما را گیج کند، اما این ترفند دکوراسیونی حسابی جالب است. اگر در خانه تان راه پله دارید می توانید با یک بازسازی خیلی خیلی کوچک یکی از کمد های تا را تبدیل به یکی از پله هایتان کنید. با این کار هم کمد تان را در دل خانه جای داده اید و هم فضای اضافی را اشغال نکرده اید. عکس بالا به درک بهترتان کمک خواهد کرد. این ایده دقیقا همان چیزی است که فضاهای کوچک به آن احتیاج دارند. 

طراحی قفسه در دکوراسیون فضاهای کوچک

5. قفسه های یکی شده با میز کار

اگر مجبور هستید تا در خانه تان یک اتاق کار داشته باشید و در عین حال هم مجبور هستید تا کوچک ترین اتاق خانه را به این کار اختصاص دهید، شاید ایده ای که در عکس بالا نشان داده شده است اجرایی باشد. می توانید میز کارتان را یک تکه با شلف های موجود در اتاق کار کنید، این ایده حتی زمانی هم که می خواهید اتاق کار را به فضای زیر پله هم منتقل کنید هم کارساز است. با این کار دیگر نیازی نیست فضای اضافی را به قرار دادن میز کار و یا میز تحریر اختصاص دهید.

مطلب پیشنهادی چیدانه به شما: شلف های دکوری در ۱۰ جای غیر معمول خانه! 

طراحی قفسه در دکوراسیون فضاهای کوچک

6. دیوارهای تان را قفسه بندی کنید 

شما می توانید دیوارهای خانه را از کف تا سقف قفسه بندی کنید. داخل خود این قفسه ها هم می تواند به وسیله جعبه های مختلف دسته بندی شود. شما حتی می توانید در دل این قفسه ها و کمدها فضاهایی مانند اتاق کار تان را نیز پدید بیاورید. و بعد هم آن را پشت درب های بلند مخفی کنید، با این کار هم دکوراسیون داخلی خانه تان را از شلوغی بی مورد حفظ کرده اید و هم فضاهای مورد نیازتان را پدید آورده اید. 

طراحی قفسه در دکوراسیون فضاهای کوچک

7. قفسه ها را طبقه بندی کنید 

اگر دقیقا بدانید که چه چیزهایی را می خواهید در داخل قفسه های تان قرار دهید به راحتی می توانید برای آن جداکننده ها و یا به اصطلاح divider هایی درنظر بگیرید و نظم این قفسه های را بیش از پیش کنید. در عکس بالا به راحتی می توانید ببینید که چگونه این قفسه به زیبایی هر چه تمام تر تقسیم بندی شده است و هر چیزی درست در سر جای خودش قرار گرفته است. با این کار حتی اگر برای این قفسه ها درب هم در نظر نگیرید باز هم ظاهری منظم و مرتب دارند. 

مطلب پیشنهادی چیدانه به شما: ۸ ایده خلاقانه برای قفسه هایی زیبا و جذاب

طراحی قفسه در دکوراسیون فضاهای کوچک

8. قفسه هایی در دل اتاق زیر شیروانی 

اگر اتاق زیر شیروانی دارید واقعا خوشبخت هستید، این اتاق به شما امکانات زیادی را می دهد حتی اگر کوچک باشد. البته نباید شما هم از وجود این اتاق سو استفاده کنید و آن ها را تبدیل به انباری هایی کنید که همه وسایل داخل آن بی سر و سامان مانده اند. اگر از این اتاق درست استفاده کنید، هم می توانید آن را تبدیل به یک انباری منظم کنید و هم از دل آن یک اتاق مهمان تمیز و مرتب در بیاورید. 

مطلب پیشنهادی چیدانه به شما: اتاق زیر شیروانی را به اتاق رویایی خود تبدیل کنید!

طراحی قفسه در دکوراسیون فضاهای کوچک

9. استفاده از تخت خواب های چند منظوره

در فضاهای خیلی کوچک باید مبلمان ها را به وسایل چند منظوره تبدیل کنید. و سعی کنید به مبلمان های موجود در دکوراسیون داخلی فضاهای تان کاربری های بیشتری بدهید، به طور مثال تخت خواب ها در عین حال که برای خوابیدن مورد استفاده قرار می گیرند، می توانند یک کاناپه راحت و حتی یک کتابخانه برای نظم دهی به کتاب ها باشند. 

طراحی قفسه در دکوراسیون فضاهای کوچک

10. قفسه هایی در زیر نشیمن مبلمان ها 

شما باید در استفاده از فضاهای مرده برای ایجاد قفسه باهوش باشید. فضای زیر نشیمن مبل ها و کاناپه ها می تواند یکی از همین جاهایی باشد که از چشم تان دور مانده است. کمی دقیق تر به مبلمان های تان نگاه کنید و ببینید که در کدام قسمت آن ها می توانید این قفسه ها را ایجاد کنید. شک ندارم که خودتان هم از نتیجه این کار شگفت زده می شوید. کافی است که کمی دیدتان نسبت به مبلمان های خانه تان عوض کنید. 

مطلب پیشنهادی چیدانه به شما: طرز فکرتان را به کاناپه تغییر دهید!

طراحی قفسه در دکوراسیون فضاهای کوچک

11. حیاط های خانه را دریابید 

اگر از تمام فضاهای داخلی خانه تان برای ایجاد این قفسه های اضافی استفاده کرده اید و هنوز هم به قفسه های بیشتری نیاز دارید، می توانبد به حیاط های خانه پناه ببرید و از آن ها برای ایجاد قفسه ها استفاده کنید، حتما می پرسید چگونه؟ خب جواب آن بسیار راحت است شما به یک کلبه کوچک در گوشه ای از حیاط تان احتیاج دارید. این کلبه را بسازید و بقیه وسایل و لوازم تان را در این اینجا بگذارید. 

اگر هنوز هم فکر می کنید که برای اضافه کردن قفسه ها به دکوراسیون داخلی خانه تان نیاز به مشورت و راهنمایی دارید چرا سری به مشاوره دکوراسیون چیدانه نمی زنید تا در کوتاه ترین زمان به بهترین جواب ها و راهنمایی ها برسید؟ 

منبع: houzz | نویسنده: شمیم آقازاده| تحریریه چیدانه 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه