Chidaneh.com placeholder image

معماری ایرانی در طراحی دفتر کار مدرن در همدان!

به قلم: تحریریه چیدانه

پروژه های برجسته: در دنیای امروز که ساخت و سازهای متعدد در حال پیشرفت هستند بناهایی ماندگار خواهند بود که علاوه بر معماری شاخص مناسب برای زمان حال و انعطاف پذیر برای زمان آینده را نیز دارا باشند. دفتر امور اقتصادی همدان از استودیو طراحی اکسپیرال به معماری احمد بطحائی، مهرداد شهبازی یکی از همین بناهای شاخص با معماری داخلی منحصر به فرد می باشد، با چیدانه همراه باشید تا با هم به گوشه و کنار این طراحی دفتر کار اداری منحصر به فرد سری بزنیم.

طراحی دفتر کار اداری

سرویس خواب بالسا

مشخصات عمومی پروژه طراحی دفتر امور اقتصادی همدان

  • موقعیت: همدان، ایران
  • دفتر معماری: استودیو طراحی اکسپیرال
  • تیم طراحی: احمد بطحائی، مهرداد شهبازی
  • کارفرما: سید ناصر محمودی

طراحی دفتر کار اداری

  • مساحت: 300.0 متر مربع
  • سال پروژه: 2016
  • عکاس: فرشید نصیر آبادی
  • اجرا: کناف، سپاهان 

طراحی دفتر کار

از زبان معمار: با توجه به این موضوع که ساخت و سازها در کشور مختلف و در حال پیشرفت هستند، در طراحی دفتر امور اقتصادی همدان نیز سعی بر آن شد تا فضایی قابل توجه و منحصر به فرد خلق شود که علاوه بر مناسب بودن برای یک فضای اداری، پیشرو و منعطف در معماری داخلی و کاربری خود باشد.

طراحی دفتر کار

به منظور دست یابی به این اهداف در طراحی دفتر کار اداری سعی بر آن شد فضاهایی انعطاف پذیر خلق شود، همچنین ایجاد سیالیت فضایی در این طراحی یکی از عوامل مهمی بود که در تحقق اهداف طراحی کمک شایانی کرد.

طراحی دفتر کار اداری

طراحی دفتر امور اقتصادی همدان با الهام از معماری گذشته ی ایران صورت گرفته است که در قالبی مدرن و امروزی به اجرا در آمده است.

طراحی دفتر کار اداری

در فرآیند طراحی دفتر کار اداری با محدود کردن دیوارها و سپس امتداد آن با متریال شیشه تیم طراحی توانست فضایی سیال را به وجود آورد که به لحاظ بصری جذابیت بالایی دارد و فضای انعطاف پذیری برای انجام امور اداری را در خود جای دهد.

طراحی دفتر کار اداری

به طور کلی فرآیند طراحی و تغییر شکل دفتر امور اقتصادی همدان از یک سطح کاغذ آغاز و با تبدیل شدن به یک حجم و منطقه ی بندی حجم مذکور برای فضاهای مختلف به پایان رسید. در نهایت طرح کلی این بنا به گونه ای ارائه شد که در عین فضاهای مجزا دارای هویت مستقل و منعطف برای کاربر باشد.

طراحی دفتر کار

در یک جمله می توان گفت، طراحی دفتر کار اداری همدان مناسب برای زمان حال و انعطاف پذیر برای زمان آینده است.

اهالی فن چیدانه مکانی است که معماران و متخصصان حوزه ساخت و دکوراسیون داخلی می توانند عضو شده و پروژه های خود را به نمایش بگذارند. اگر شما هم صاحب کسب و کاری در این زمینه هستید، هر چه زودتر دست به کار شوید.

منبع: Archdaily |مترجم: ثمینا فراهانی | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه