Chidaneh.com placeholder image

5 ترفند دکوراسیونی برای دیوار خانه های اجاره ای!

به قلم: تحریریه چیدانه

ترفندهای دکوراسیون: ممکن است اجاره کردن یک خانه و اجاره‌نشینی برای کسانی که مثل من تجربه این کار را داشته و دارند کاری وحشتناک و پراسترس باشد. هرگز فراموش نمی‌کنم اولین باری که با هزار امید و آرزو با همسرم شروع به جست‌وجوی بنگاه‌های املاک کردیم و به بازدید از ملک‌های اجاره‌ای رفتیم. در ابتدا حس خیلی خوبی داشتم و فکر می‌کردم چقدر خوب است که امکان انتخاب بین کلی مورد را خواهم داشت؛ بی‌خبر از اینکه ملک‌ها هرکدام نقصی داشتند که دل کوچک من با دیدن هرکدام به درد می‌آمد.

استودیو معماری یونیک
دکوراسیون منزل شیک
استودیو معماری یونیک

تابلو فرش ریحان

به همین جهت چند روزی از دیدن خانه‌ها منصرف شدیم و من سعی کردم با خودم کنار بیایم. فکر کردم آیا در این میان راهی هست تا عیوب خانه‌های اجاره‌ای را به طریقی برطرف کرد که زیبا و جذاب شود و همان ظاهری را داشته باشد که من به دنبال آن هستم. پس از کمی تفکر و همفکری با سایر دوستان به نتایجی رسیدم که دوست دارم در این مطلب با شما در میان بگذارم. تصور می‌کنم دانستن این نکات برای هر فردی که در خانه‌ اجاره‌ای زندگی می‌کند، یاری‌دهنده است. پس با چیدانه همراه باشید. تا در کنارهم با ترفندهای دکوراسیونی برای خانه های اجاره ای آشنا شویم. 

شرکت معماری دکوکو
دکوراسیون نشیمن به سبک کلاسیک
شرکت معماری دکوکو

در این مطلب به موضوع و معضل اکثر خانه‌ها یعنی دیوارهایی با ظاهر نا مناسب اشاره می‌کنیم می‌توانم تصور کنم وقتی مالک از رنگ کردن ملک شانه خالی می‌کند تا چه حد می‌تواند آزاردهنده و حتی ناامیدکننده باشد ولی این به آن معنا نیست که دست شما برای تغییرات بسته است؛ البته منظورم از تغییرات رنگ کردن کل دیوارها توسط خودتان نیست بلکه سنجیدن شرایط خانه اجاره‌ای است و اینکه چه تغییراتی را با توجه به توان مالی‌تان براساس نیازها و سلایق خود می‌توانید در آن اعمال کنید.

امیر صادقی
رنگ در دکوراسیون نشیمن
امیر صادقی

1. استفاده از تابلوهای هنری بزرگ

وقتی شما نمی‌توانید دیوارها را رنگ بزنید، شاید ساده‌ترین راه استفاده از یک تابلوی هنری بزرگ روی دیوار باشد که آن را به طور کامل بپوشاند. پیشنهاد می کنم مطلب ترفند های استفاده از تابلو های هنری در دکوراسیون را حتما بخوانید و از این ترفند دکوراسیونی برای خانه اجاره ای خود استفاده کنید. 

سارا سهرابی
دکور اتاق نشیمن با تابلوهای کوچک
سارا سهرابی

2. نصب مجموعه‌ای از تابلوهای کوچک

راه‌حل دیگر برای پوشاندن عیوب دیوار استفاده از مجموعه‌ای از تابلوهای هنری کوچک در کنار هم است. این تابلوها می‌توانند تصویر‌کننده روزهای خوش کودکی و روزهای مهم زندگی شما باشند. این نکته هم می تواند یکی دیگر از ترفندهای دکوراسیونی برای خانه های اجاره ای باشد. 

شیشه و آینه دکوراتیو هنرکده کریستال
آینه دکوراتیو شانو هنرکده کریستال
شیشه و آینه دکوراتیو هنرکده کریستال

3. نصب آینه روی دیوار

آینه‌ها ابزار فوق‌العاده‌ای برای استفاده در طراحی دکوراسیون داخلی هستند که علاوه بر پوشاندن نقص دیوار شما به‌سادگی می‌توانند به فضای داخلی حجم و وسعت دهد. شما می‌توانید آینه‌ای با توجه به سبک دکوراسیون داخلی منزل‌تان تهیه کنید. مطلب چگونه از آینه ها در دکوراسیون داخلی استفاده کنیم می تواند کمک حال شما در این زمینه باشد. 

باتیک
مبلمان مدرن منزل
باتیک

4. نصب گلیم یا جاجیم روی دیوار معیوب

چنانچه با دیواری پر از ترک در خانه اجاره ای روبه‌رو هستید، می‌توانید با استفاده رنگ و نقوش گلیم یا جاجیم آن را استتار کنید. این ترفند هم می تواند یکی از ۷ کاربرد گلیم و جاجیم در دکوراسیون خانه ایرانی باشد. 

طراحان آلما
دکوراسیون نشیمن با کاغذ دیواری
طراحان آلما

5. نصب کاغذدیواری‌های جداشدنی

این روزها نسل جدیدی از کاغذدیواری‌ ها وارد بازار شدند که به‌سادگی نصب و سپس جدا می‌شوند. اگر دیوارهای منزل جدید شما آنقدر تاسف‌بار است، پیشنهاد می‌کنم این ایده را حتما اجرا کنید؛ حتی می‌توانید هنگام جابه‌جایی کاغذدیواری را با خود ببرید و خانه را مانند روز اول تحویل صاحبخانه دهید.

مطلب پیشنهادی چیدانه: ۸ کاغذ دیواری که دل می برند!

برای دیدن ایده های مرتبط و جذاب دکوراسیونی و دیدن می توانید مجله منزل را تهیه کرده و از دیدن و خواندن درباره ی چنین دکوراسیون داخلی های زیبا و دوست داشتنی لذت ببرید.

منبعمجله منزل | نویسنده : نازنین کاسبی

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه