Chidaneh.com placeholder image

ساختمان اداری آبورزان با نمای خیره کننده اما کم هزینه!

به قلم: تحریریه چیدانه

پروژه های برجسته: ساختمان اداری آبورزان به معماری محمدرضا قدوسی و پارسا اقدم با توجه به معماری مدرن بومی تهران شکل گرفته و با نگرش به نمای نامرئی شهری خلق شده است. این پوسته بر اساس هندسه ای متحرک و با سایه های مثلثی، شکل امروزی ساختمان های اداری در تهران را به خود گرفته است و توانسته رتبه دوم جایزه معمار سال  1393را از آن خود کند. با چیدانه همراه باشید تا با هم به گوشه و کنار این طراحی دفتر کار اداری متفاوت سری بزنیم.

ساختمان اداری آبورزان

مشخصات عمومی پروژه طراحی ساختمان اداری آب ورزان

  • نام پروژه: نمای نابینا 2
  • موقعیت: تهران، ایران
  • معمار: محمدرضا قدوسی، پارسا اقدام

طراحی ساختمان اداری آبورزان

چوب و هنر
  • دفتر معماری: استدیو معماری زاو
  • کارفرما: شرکت آبورزان
  • نوع پروژه: اداری
  • سال ساخت: 1392
  • جوایز: رتبه دوم جایزه معمار سال 1393

طراحی دفتر کار اداری  

از زبان معمار: این بار با اعتنا به معماری مدرن بومی تهران، نمای نابینای دیگری به شرکت آبورزان پیشنهاد شد. هندسه اشکال تاخورده ایی که با سایه های مثلثی، شکلی امروزی از معماری اداری و طراحی دفتر کار اداری سال های قبل تهران به دست میداد.

ساختمان اداری آبورزان

هرچند کارفرما برای حفظ متراژ مفید بنا، عمق نما و در نتیجه مقدار سایه های نما را کاهش داد. همچنین مصالح پیشنهادی آهن با رنگ کورهای را به آلومینیوم کامپوزیت تغییر داد، اما همچنان این بنا نمای دینامیک با سایه های خود را حفظ کرده و بافت و سیمای اطراف خودش را متمایز می کند.

طراحی ساختمان اداری آبورزان

برخلاف پروژه قبل، نمای نابینای من، در طراحی ساختمان اداری آبورزان نمای بسته بر روی سطحی نیمه شفاف و ظریف قرار داده شده است، به طوری که خطوط هندسی عمودی، شبکه های فلزی با بازشوهای متفاوت ساخته اند تا نمای بسته به نظر آید .

 طراحی ساختمان اداری آبورزان

به طور کلی به کارگیری تکنیک هندسه متحرک و تعبیه یراق آلات مناسب برای تغییر شکل و کاربری بر روی پوسته نما، طرح این معماران را متمایز ساخته است. با جمع شدن کل پوسته، کالبد زیرین به عنوان یک سطح نورگیر تمام عیار و ساده به نظر می آید و طراحی ساختمان اداری آبورزان جلوه ی بصری خاصی برای عابران پیاده پیدا کرده است.

اهالی فن چیدانه مکانی است که معماران و متخصصان حوزه ساخت و دکوراسیون داخلی می توانند عضو شده و پروژه های خود را به نمایش بگذارند. اگر شما هم صاحب کسب و کاری در این زمینه هستید، هر چه زودتر دست به کار شوید.

منبع: وبسایت استدیو معماری زاو | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه