Chidaneh.com placeholder image

با اتاق های اضافی خانه چه کنیم، 11 دکوراسیون متفاوت!

به قلم: تحریریه چیدانه

ترفندهای دکوراسیون: وقتی در خانه اتاق های اضافی وجود داشته باشد، یا باید برای آن ها برنامه ای داشته باشید یا عملا آن ها تبدیل به انباری های دم دستی ای می شوند که حسابی هم نامنظم و به هم ریخته اند. ما در این مطلب قصد داریم تا شما را با ایده هایی برای اتاق های اضافی خانه آشنا کنیم و در این راه از ایده های گروه مهندسی دکو سگال نیز بهره مند می شویم. کارشناسان و طراحان این گروه به شما می گویند که اگر در خانه تان اتاق اضافی پیدا می شود بهتر است آن را تبدیل به چه فضایی کنید. پس تا انتهای این مطلب جذاب با چیدانه همراه باشید. 

چوب و هنر

تبدیل اتاق اضافی خانه به اتاق کار 

این که برای انجام فعالیت های کاری تان فضایی جداگانه در خانه داشته باشید بسیار خوب است، این کار باعث می شود تا برای انجام کارهای تان آرامش خاصی داشته باشید. همین که یک فضای تعریف شده برای انجام کارهای تان وجود دارد می تواند از شلوغی و بهم ریختگی دیگر فضاهای داخلی خانه نیز جلوگیری کند. حتی این اتاق می تواند به نوعی اتاق تفکر نیز باشد، کافی است که یک صندلی راحتی و یک میز قهوه خوری نجا قرار دهید و ساعاتی را در روز به خودتان اختصاص دهید. 

تبدیل اتاق اضافی خانه به اتاق خواب 

این اتاق خواب با اتاق خواب اصلی تان فرق می کند. این اتاق می تواند برای خواب های نیم روزی و یا وقت های بی حالی و بی حوصلگی مورد استفاده قرار گیرد. حتی می تواند تبدیل به اتاق خواب مهمان سود که گهگاهی هم خود شما از آن استفاده می کنید. 

تبدیل اتاق اضافی خانه به اتاق ماساژ 

پیشنهاد دیگر گروه دکو سگال این است که این اتاق های اضافی را تبدیل به اتاق ماساژ کنید. زندگی های پر تنش امروزی هم چنین فضایی را می طلبند. کافی است برای طراحی دکوراسیون داخلی این اتاق از قوانین فنگ شویی طبعیت کنید و فضای داخلی آن را مطابق با این قوانین دکور کنید، کلا باید کاری کنید که این فضا دارای آرامش بیشتری به نسبت دیگر فضاهای داخلی خانه تان باشد. 

تبدیل اتاق اضافی خانه به اتاق ورزش 

اگر مایل به انجام حرکات ورزشی در خانه هستید چرا این اتاق های اضافی را به اتاق ورزش بدل نکنید. ورزش هایی مانند یوگا که احتیاج به وسایل خاص ندارد را می توان در خانه انجام داد. حتی از این اتاق برای انجام مراقبه های اول صبح هم می توانید بهره بگیرید. حتی می توانید تجهیزاتی مانند تردمیل و تعدادی دمبل را نیز در این اتاق قرار دهید و از این اتاق یک باشگاه ورزشی خانگی بسازید. 

تبدیل اتاق اضافی خانه به اتاق آتلیه هنری 

کارشناسان و طراحان گروه دکوسگال معتقداند که این اتاق های اضافی را می توانید به آتلیه های هنری تبدیل کنید. آتلیه‌هایی که می توانید در آن ها به انجام کارهای هنری مورد علاقه تان از قبیل مجسمه سازی، کشیدن تابلوهای هنری و غیره بپردازید. 

تبدیل اتاق اضافی خانه به اتاق مطالعه

عادت داشتن به مطالعه بسیار عالی است اما از آن عالی‌تر این است که شما یک فضای خاص برای انجام مطالعات تان داشته باشید. اتاق اضافی خانه‌تان در بهترین حالت ممکن می تواند تبدیل به اتاق مطالعه شود و یا حتی یک کتابخانه دوست داشتنی. 

تبدیل اتاق اضافی خانه به اتاق موزیک

برای من که زندگی ام به موسیقی گره خورده است این یک پیشنهاد هیجان انگیز محسوب می شود. فکر کنید اتاقی داشته باشید پر از وسایل موسیقی مختلف، دستگاه های پخش با کیفیت و دیوار های آکوستیک شده. من که اگر چنین اتاقی داشته باشم چیز دیگری از زندگی نخواهم خواست؛ شما را نمی دانم. 

تبدیل اتاق اضافی خانه به گلخانه خانگی 

این که می گوییم اتاق را به گلخانه تبدیل کنید، نه این که کلا مکانیزم اتاق را عوض کنید؛ منظورمان این است که به جای استفاده از مبلمان های جاگیر، اتاق را پر از گل و گلدان کنید. آن ها را از سقف آویزان کنید، به دیوار وصل کنید، روی میزها را با آن ها پر کنید. خلاصه این که کاری کنید که در این اتاق فقط گل و گلدان پیدا شود. 

تبدیل اتاق اضافی خانه به اتاق بازی بچه ها 

این پیشنهاد یک پیشنهاد نجات دهنده محسوب می شود. وقتی این فضا را به اتاق بازی بچه ها اختصاص می دهید؛ در واقع شلوغی و بهم ریختگی و نامرتبی ناشی از بازی بچه ها را فقط به همان اتاق محدود می کنید در ضمن بچه های تان نیز بابت این اتاق حسابی از شما ممنون خواهند شد، چرا که آن جا را جزو محدوده و قلمرو خودشان می دانند و آزادانه در آن به فعالیت می پردازند. 

تبدیل اتاق اضافی خانه به یک آشپزخانه کوچک 

نمی توانید تصور کنید که این آشپزخانه ها تا چه اندازه می تواند به شما در مواقعی که خانه تان پر از مهمان است کمک کند. من اگر جای شما باشم لحظه ای درنگ نمی گنم و اتاق اضافی خانه را به آشپزخانه تبدیل می کنم. 

تبدیل اتاق اضافی خانه به اتاق قهوه 

من حتی با فکر این که وقتی وارد یک اتاق می شود تمام مشامم را بوی قهوه پر کند و داخل قفسه های اتاق پر باشد از انواع و اقسام قهوه ها؛ حسابی سر شوق و ذوق می ایم و هیجان زده می شوم. در داخل ایت اتاق حتما دو صندلی چوبی اما راحت و یک میز قهوه خوری با انواع و اقسام مخلفاتی که کنار قهوه حسابی می چسبد پیدا می شود. 

برای دیدن نمونه کارهای بیشتر و همچنین به دست آوردن اطلاعات تماس این گروه می توانید به وبسایت گروه دکوسگال مراجعه کنید. 

نویسنده : شمیم آقازاده| تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه