Chidaneh.com placeholder image

دکوراسیون منزل خانواده ای خوش سلیقه در شمال ایران!

به قلم: تحریریه چیدانه

فضاهای مسکونی: خیلی اوقات با خودم فکر می کنم کاش می شد تمام وسایلی که دوست دارم را در دکوراسیون خانه ببینم. چه فرقی می کند که مدرن باشد یا کلاسیک، مهم این است که من آنها را می خواهم! حتما سبک خاصی برای کسانی مانند من باید وجود داشته باشد. چرا که نه؟!

چیدانه این بار شما را با خانه ای متفاوت و زیبا آشنا می کند، خانه خانم سعیده نظری در ساری قوانین اصولی سبک ها را می شکند و تنها سبک تلفیقی را به ما نشان می دهد. او که خودش طراح داخلی است خوب می داند به چه نحوی می توان دکوراسیونی فوق العاده داشت.

تابلو فرش ریحان

نگین کیانی
عکاسی خانه خانم سعیده نظری در ساری
نگین کیانی

“در طراحی داخلی خانه سعی کردم هیچ چیزی جور نباشد!" انتخاب دکوراسیون خانه به سبک Eclectic یا تلفیقی است. هرکدام از وسایل و مبلمان مربوط به دوره متفاوت و خاصی هستند و از جاهای مختلف جمع می شوند. سبکی خاص که طرفداران خاص خود را هم دارد؛ در این دکوراسیون هم چیز انحصاری است و به سلیقه طراح انتخاب می شود. در اصل سبکی که نه مدرن است و نه کلاسیک ولی همزمان هم سبک مدرن را دارد، هم کلاسیک و یا حتی روستیک!

اگر می خواهید بیشتر در مورد سبک تلفیقی بدانید باید گفت سبک تلفیقی، دکوراسیون بی قانون است!

نگین کیانی
عکاسی خانه خانم سعیده نظری در ساری
نگین کیانی

بسیاری از وسایل این خانه واقعا قدمت دارد. “به جای اینکه در مغازه ها به دنبال شیئ مدرن بگردم، وسایلی خاص و قدیمی را استفاده می کنم." کتری و قوری مسی که در طراحی داخلی خانه می بینید، از مادربزرگ و مادر شوهر خانم نظری گرفته شده و زیبایی خاصی به فضا بخشیده است.

پیشنهاد چیدانه این است که با ظروف مسی دکوراسیون خانه خود را دگرگون کنید!

نگین کیانی
طراحی کتابخانه کوچک خانگی با قفسه چوبی
نگین کیانی

کتابخانه رنگی خانه ساری

به جرات می توان گفت یکی از جذابترین قسمتهای خانه ساری کتابخانه رنگی آن است. کتابهای متفاوت معماری، تاریخی و کتابهای قدیمی که با دیدن آنها بدون شک ترغیب می شوید تا به سراغشان رفته، یکی از آنها را بردارید و ورق بزنید. 
“کتابها را از قبل داشتم و واقعا فکر نمی کردم آنقدر رنگی باشند! یک روز کتابها را کنار هم چیدم و دیدم به طور اتفاقی تنالیته رنگی شان کامل است و بعد تصمیم گرفتم آنها را بر اساس رنگ در قفسه بچینم. فقط چند کتاب با کاغذ رنگی جلد شده و بقیه رنگها جلدهای خودشان است."

نگین کیانی
دکوراسیون نشیمن به سبک تلفیقی
نگین کیانی

“دوست دارم بیشتر اشیایی را اطرافم ببینم که برایم خاطره دارند." کتابهای قدیمی، صندوقچه جهیزیه مادربزرگ، جعبه ای که یادی از سفر چین است، همه خاطره انگیز اند. ناگفته نماند که مبلمان قرمز خانه، عتیقه و مربوط به 60، 70 سال پیش است و از پدر شوهر خانم نظری رسیده است که حالا برای استفاده دوباره، رومبلی ها آن تغییر کرده و بازسازی شده اند.

قطعا برایتان جذاب است که فرهنگ های مختلف و پربازدیدترین جاذبه های گردشگری جهان را بشناسید!

نگین کیانی
مبل راحتی پذیرایی
نگین کیانی

دکوراسیون نشیمن در خانه تلفیقی

مبلمان مدرن فضای نشیمن در کنار اشیای قدیمی روی میز پایه بلند، سبک تلفیقی را به خوبی نشان می دهند. فرش طرح بختیاری این قسمت با رنگ سرخابی خود، هم نشینی خوبی با رنگ سدری مبلمان تک مخملی دارد. کوسن هایی که با طرح گل و برگ ظریف و به رنگ ملایم، گویی تصاویری از گیاهان فضای داخلی خانه را در خود منعکس کرده اند.

نگین کیانی
عکاسی خانه خانم سعیده نظری در ساری
نگین کیانی

مبل تکی که می بینید، شما را به نشستن چند دقیقه ای روی خود دعوت می کند! کوسن شیری رنگی که با رنگ قهوه ای رویه مبل هماهنگ است، نقوشی ملایم را به تصویر کشیده است و آرامش را به چشمانتان می آورد. می دانیم که خانم نظری اشیای قدیمی و سنتی مختلفی را در دکوراسیون خانه ساری جای داده است. چه کسی می داند تاریخچه سکه های قدیمی قاب شده و قاشق و چنگالی که به دیوار نصب شده اند چیست؟

“از زمان ازدواجم یعنی 14 سال پیش، هر مسافرتی که رفتم چه خارج و چه داخل ایران اولین چیزی که می پرسم بازار آن شهر است، جمعه بازار کجاست؟ شنبه بازار و یا حتی سه شنبه بازار؟! همیشه دنبال اشیا و عتیقه هایی هستم که از فرهنگ های مختلفی مثل چین و آسیای شرقی می آیند."

از دست ندهید: ترکیب های رنگی که در دکوراسیون خانه می درخشد!

نگین کیانی
عکاسی خانه خانم سعیده نظری در ساری
نگین کیانی

به تصویر بالا خوب نگاه کنید! در گوشه گوشه آن حرفی برای گفتن وجود دارد! قفسه دکوری چوبی که به جای استفاده از اشیای لوکس و بسیار گران قیمت، هنرهای بومی سرزمین های مختلفی را نشان می دهند. ظروف سفالی این قفسه ها کار کشور خودمان است! قالیچه قدیمی لاکی رنگ در کنار این ترکیب وسایل، هارمونی رنگی فضا را رعایت کرده است؛ پس زمینه قاب های دیواری، رویه صندلی های غذاخوری و حتی فلفل های خشک شده روی میز که از محصولات شمال ایران است، همه تم رنگی مشابهی دارند.

نگین کیانی
عکاسی خانه خانم سعیده نظری در ساری
نگین کیانی

“به حضور رنگ سبز گیاهی درخانه بسیار علاقه دارم." درست است خانم سعیده نظری در شهری سرسبز زندگی می کند که تا چشم کار می کند درخت است و جنگل، ولی با وجود سبزینگی اطراف، علاقه اش به گیاهان باعث شده تا گلدان های شاداب و زیبایی را در دکوراسیون خانه خود داشته باشد. نظرتان در مورد قوری و استکان های چای خوری آسیای شرقی که در سنت شان وجود دارد چیست؟!

نگین کیانی
عکاسی خانه خانم سعیده نظری در ساری
نگین کیانی

کمتر کسی در طراحی سرویس بهداشتی خود هم سبک یا تم اصلی خانه را اجرا می کند. ولی باید گفت که خانه ساری استثناست. گلدان سبز گیاهی کنار روشور سنگی خاص دستشویی، آفتابه قدیمی مسی همه دنبال کننده سبک تلفیقی در فضای داخلی خانه است.

نگین کیانی
آشپزخانه قهوه ای
نگین کیانی

“در دکوراسیون آشپزخانه اعتقادی به استفاده از وسایل لوکس و گران قیمت ندارم." طراحی آشپزخانه با کمترین قیمت انجام شده و به خواست خود خانم نظری ساده دکور شده است. او خیلی علاقه دارد که بگردد و وسایلی با قیمت مناسب را به خانه بیاورد. رنگ ساده کابینت ها در کنار گیاهانی که دیده می شود، ترکیب دلنشینی را ایجاد کرده است.

نگین کیانی
عکاسی خانه خانم سعیده نظری در ساری
نگین کیانی

هر کجای این خانه فضاهایی صمیمی برای گپ های دوستانه دیده می شود. صندلی هایی خاص در کنار میزی که مجسمه ای چوبی به سبک هندی را نمایش می دهد، گلدان زیبای بن سای، پارتیشن چوبی بافته شده ظریف، گلدان پاپیتال و عکس هایی که مردمانی از فرهنگ های مختلف را به تصویر کشیده اند، این فضا را برایتان فراهم می کند.

نگین کیانی
عکاسی خانه خانم سعیده نظری در ساری
نگین کیانی

دکوراسیون اتاق خواب خانه ساری

دکوراسیون اتاق خواب بسیار کم هزینه تمام شده و سرویس خواب قدیمی رکن اصلی اتاق خواب است. روتختی گلداری که می بینید تم رمانتیک تری ایجاد کرده و روشنی فضای اتاق، آرامش را بوجود می آورد. آباژور با گلدوزی زیبا، میز چوبی کنار تخت، عکس های خانوادگی و تعدادی آثار نقاشی خانم خانه از اجزای دیگر این فضای دلنشین هستند.

شما می توانید از دکوراسیون ویژه خانه های ایرانی ایده بگیرید، به بخش تورهای چیدانه رجوع کنید تا خانه ای که به سلیقه تان نزدیک است را پیدا کنید!

نویسنده: صدف حقیقت | عکاس: نگین کیانی | تحریریه چیدانه 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
karimidiba87_32820 در تاریخ 05 آبان 1395
عالی بود خیلی لذت بردم. با سلیقه من خیلی جور بود.
سعیده در تاریخ 11 مرداد 1402
همچی اولش یه چیزایی گفته و نوشته که باخودم گفتم وای خدای من ولی بعدش دیدم هرچی دم دستش اومده خریده چیده تو خونه ، نه دکور نه خلاقیتی

ثبت دیدگاه