Chidaneh.com placeholder image

جسیکا آلبا بازیگر هالیوودی از طراحی دفتر کارش می گوید!

به قلم: تحریریه چیدانه

چهره ها: بسیاری از ستارگان سینما دفتر کار دارند، اما جسیکا آلبا شاید تنها ستاره‌ای است که در یک فضای کاری باز کار می‌کند. جسیکا آلبا به عنوان بنیان‌گذار The Honest Company می‌گوید: «از طراحی محصول گرفته تا بازاریابی در این‌جا انجام می‌شود. به نظر من محدود بودن به دفتر کار و چک کردن دائمی تیم کاری نتیجه‌بخش نیست و با روحیات من سازگار نیست.»

جسیکا آلبا از طراحی دفتر کارش می گوید!

چوب و هنر

آلبا ما را به اتاق کار خود می‌برد و نکاتی که باعث شده است فضای کار او راحت و شیک باشد را با ما درمیان می‌گذارد.

پنجره‌های بزرگ و بدون پرده در دفتر کار

جسیکا آلبا از طراحی دفتر کارش می گوید!

آلبا می‌گوید: «من دوست دارم به گروهم فضاهای کاری مختلفی بدهم تا در آن‌ها کارهای متفاوتی انجام دهند و حس نکند مانند بسیار از کارمندان تمام روز را در پشت میزهایشان هستند.» مبلمان در این اتاق کنفرانس بسیار ساده و کاربردی است اما نبود رنگ و جزئیات زیاد فضایی یکنواخت فراهم می‌کند، به همین دلیل آلبا می‌خواهد این مسئله را حل کند. او می‌گوید: «بهترین ایده‌ها همیشه در خانه به ذهنم می‌رسد. در خانه معمولا فشار کم‌تری روی انسان وجود دارد. من دوست دارم فضای کار بسیار سرزنده و شاد باشد تا کارکنان در آن احساس خوش‌حالی کنند.»

مرحله 1: وارد کردن گل به فضای داخلی دفتر کار

جسیکا آلبا از طراحی دفتر کارش می گوید!

آلبا می‌گوید: «زندگی در کالیفرنیای جنوبی باعث می‌شود تا ما زمان زیادی را در بیرون بگذرانیم. من دوست دارم با اضافه کردن گل این ویژگی فضاهای بیرونی را به فضای داخلی وارد کنم.» از رنگ‌های مختلف استفاده کنید و آن‌ها را در ارتفاع‌های مختلفی در فضا قرار دهید تا فضای شما جذاب و زیبا شود.

مرحله 2: آوردن رنگ به فضا از طریق کوسن های رنگی در دفترکار

جسیکا آلبا از طراحی دفتر کارش می گوید!

آلبا می‌گوید:‌ »من عاشق رنگ‌مایه‌های قرمز هستم و این رنگ را از طریق چند کوسن که روی کاناپه قرار گرفت وارد فضا کردم. و این رنگ‌های قرمز متمایل به نارنجی در کنار آبی متمایل به سبز که رنگ اصلی شرکت است ترکیب زیبایی پیدا کرده‌اند.» وقنتی نوبت به انتخاب طرح کوسن‌ها می‌رسد آن‌ها را از همان خانواده رنگی انتخاب کنید تا جلوه کلی آن‌ها یک‌دست شود.

مرحله 3: وارد کردن عناصری از خانه به فضا

جسیکا آلبا از طراحی دفتر کارش می گوید!

آلبا می‌گوید: «من دوست دارم تا فضایی شبیه خانه در شرکت حکم‌فرما باشد به همین دلیل چند عنصر مانند کتاب و شمع‌دان به فضا اضافه کردم. من دوست دارم فضایی دنج ایجاد کنم تا تیم کاری شرکت از ساعات طولانی کار خسته نشود.»

مرحله 4: شکلات و شیرینی در دفتر کار جسیکا آلبا بسیار مهم هستند

جسیکا آلبا از طراحی دفتر کارش می گوید!

آلبا می‌گوید: «شیرینی من را خوش‌حال می‌کند. من تقریبا در همه جای اتاق کنفرانس و فضاهای ملاقات شیرینی قرار می‌دهم. من می‌دانم که شکر خیلی ماده غذایی سالمی نیست اما مصرف اندک آن خالی از لطف نیست.» پیشنهاد آلبا در مورد شکلات مناسب دفتر کار: «شکلات‌هایی رنگارنگ که آب نمی‌شوند و از دور بسیار خوش‌مزه به نظر می‌رسند.»

مرحله 5: از چند عکس کسانی که دوستشان دارید استفاده کنید

جسیکا آلبا از طراحی دفتر کارش می گوید!

آلبا می‌گوید: «عکس‌ها تغییرات زیادی در فضا ایجاد می‌کنند.» او چند تابلو را در چند قسمت کلیدی شرکت قرار داده است. او می‌گوید: «یادتان باشد هدف شما خلق فضایی دنج است نه یک فضای بی‌نظم. اما نکته این‌جاست که فضا همیشه باید کارایی خود را حفط کند.»

مرحله 6: از نشیمن‌‌های پف دار نرم در دفتر کار استفاده کنید

جسیکا آلبا از طراحی دفتر کارش می گوید!

آلبا می‌گوید: «به نظر من نشیمن‌های پف‌دار عناصر بسیار مفیدی هستند چراکه کارکردهای زیادی دارند. مردم دوست دارند در ارتفاع‌های مختلفی بنشینند و این نشیمن‌ها چنین امکانی را برای آن‌ها فراهم می‌کند. حتی از این صندلی‌ها به عنوان میز کناری نیز می‌توان استفاده کرد.»

دفتر کار نهایی جسیکا آلبا

جسیکا آلبا از طراحی دفتر کارش می گوید!

با چند تغییر کوچک این اتاق کنفرانس تبدیل به فضایی دنج و گرم شد.

مطلب پیشنهادی: ایجاد فنگ شویی مناسب در یک دفتر کار کوچک

موفقیت شرکت شما در گرو طراحی دفتر کارتان!

آرامش در فضای کار با راه حل های فنگ شویی

منبع: elledecor | ترجمه شده توسط تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
Tarane در تاریخ 03 خرداد 1393
خیلی مطلب خوبی بود. جالبه که افراد مشهور از چه فضای کاری استفاده می کنند. ممنون
reza faeli در تاریخ 03 شهریور 1394
سلام خیلی خوب بود خانم جسیکا ممنونم

ثبت دیدگاه