Chidaneh.com placeholder image

بازی نور و رنگ در طراحی مهدکودک مدرن الزهرا

به قلم: تحریریه چیدانه

پروژه های برجسته: دوران مدرسه برای خیلی از ما به عنوان لذت بخش ترین دوران یاد می شود. جدا از خاطرات شیرین کودکی و شیطنت های کودکانه در مدرسه، خود بنای مدرسه برای همه ی ما یادآور خاطرات بسیاری است خاطراتی گاه شیرین و دلپذیر، گاه تلخ و پر اضطراب . طراحی مدرسه و یا طراحی مهد کودک یکی از طراحی های نسبتا پر چالش است چرا که جدا از استانداردها و ظوابط طراحی مهد کودک باید محیطی شاد و مفرح و دعودت کننده داشته باشد محیطی سر شار از نور و رنگ همانند مهدکودک دانشگاه الزهرا (س) به معماری گروه طراحی طرح کلوت پارس که امروز در چیدانه به بررسی بخش های مختلف آن می پردازیم، با ما همراه باشید تا با هم به بخش های مختلف آن سری بزنیم و با جزئیات طراحی آن بیشتر آشنا شویم.

طراحی مهدکودک

سرویس خواب بالسا

مشخصات عمومی پروژه طراحی مهدکودک دانشگاه الزهرا (س)

  • نام پروژه: مهدکودک دانشگاه الزهرا (س)
  • موقعیت: تهران، ایران
  • دفتر معماری: طرح کلوت پارس

طراحی داخلی مهد کودک

  • نوع بنا: آموزشی
  • مساحت زیر بنا: 2800 متر مربع
  • مساحت: 1689 متر مربع
  • سال طراحی: 1387– 1385

معماری مهد کودک

مهدکودک دانشگاه الزهرا (س) در زمینی به مساحت 2800 متر مربع قرار دارد و در قسمت جنوب شرقی دانشگاه دانشگاه الزهرا (س) قرار گرفته، این بنا از جنوب با یک کوچه 6 متری، از شرق و غرب در مجاورت بافت مسکونی و از سمت شمال با دانشگاه دانشگاه الزهرا (س) هم مرز است.

طراحی داخلی مهد کودک

طراحی و اجرای مهدکودک دانشگاه الزهرا (س) به منظور نگهداری از فرزندان کارکنان و دانش آموزان، و هم چنین به منظور قرار گیری ساختمان در معرض فضای باز، ساختار اصلی ساختمان در جنوب می باشد.

طراحی داخلی مهد کودک

طراحی داخلی مهد کودک

ایده ی اصلی طراحی مهد کودک دانشگاه الزهرا (س) از مکعب های رنگی در بازی کودکان گرفته شده است هم چنین استفاده از اشکال هندسی ساده و رنگ های مختلف به روی دیوار و آسفالت محیطی شاد و فضایی مناسب برای رشد ذهنی و فکری کودکان آماده کرده است.

طراحی داخلی مهد کودک

ساختمان مهد کودک دانشگاه الزهرا (س) دارای 4 طبقه می باشد. در طبقه ی زیر زمین فضاهایی از قبیل: سالن، اتاق غذاخوری، آشپزخانه، انبار و سایر امکانات وجود دارد. همچنین سالن غذا خوری مهدکودک دانشگاه الزهرا (س) دارای نور طبیعی می باشد. طبقه ی اول و دوم این مجموعه به ترتیب به مهد کودک و پیش دبستانی کودکان اختصاص داده شده است.

برای دیدن پروژه های معماری ایرانی این چنینی که توسط معماران برجسته طراحی و اجرا شده اند، بخش پروژه های برجسته چیدانه را از دست ندهید. برای ارتباط با معماران این بناها می توانید پروفایل آن ها در اهالی فن چیدانه مراجعه کرده و اطلاعات تماس آن ها را ببینید.

منبع: آرچ دپارت | گردآوری شده تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه