Chidaneh.com placeholder image

ستاره سینما بودن را بر روی فرش قرمز تجربه کنید!

به قلم: تحریریه چیدانه

قالی و قالیچه: فرش قرمز به عنوان نمادی برای خوش‌آمدگویی تاریخ درازی دارد. تاریخ این مسئله به 458 قبل از میلاد بازمی‌گردد و آشیل در مورد استفاده کلیتمنسترا از فرش قرمز برای خوش‌آمدگویی هنگام بازگشت آگاممنون به شهر تروا در متن‌های خود نوشته است.  
امروزه فرش قرمز عنصر اصلی جشنواره‌ها است. البته دلیلی ندارد که  ندارد که از این عنصر زیبا فقط در جشن ها و زیر پای ستارگان استفاده شود. شما می‌توانید از فرش قرمز هر گاه که خواستید در فضای داخلی خانه خود استفاده کنید. یک فرش قرمز رنگ را در اتاق خود پهن کنید و خود را ارزیابی کنید. وجود فرش قرمز باعث می‌شود سریعا حس ستاره سینما بودن حداقل در یک لحظه در ما به وجود بیاید.

chidaneh ad banner

فرش‌های قرمز بسیار مناسب فضاهای کلاسیک هستند اما باید در استفاده از آن‌ها دقت کرد. در نمونه بالا اگر رنگ قرمز در پرده‌ها، کوسن‌ها، و دیگر اجزای اتاق تکرار نمی‌شد کنتراست میان فرش قرمز و دیوارهای سفید بیش از حد به چشم می‌آمد.

 

اتاق‌های نشمین با سقف‌های مرتفع مانند فضاهای خالی بزرگ هستند و ایجاد فضایی صمیمی و نزدیک در آن‌ها کمی سخت است. اما در عکس بالا با استفاده از یک فرش قرمز توجه‌ها به سمت کف معطوف شده و فضایی صمیمی فراهم شده است.

 

نمونه بالا یک فضای داخلی کلاسیک دیگر اما این‌بار با نگاهی کاملا متفاوت است. در این‌جا فرش قرمز شبیه گیلاس روی بستنی است و توده‌ای رنگ را در یک فضای کاملا تک‌رنگ ایجاد کرده است. توجه کنید که چگونه تکه‌دوزی‌های موجود در فرش حسی از تنوع و بافت را بدون استفاده بیش از حد از طرح‌های مختلف خلق کرده است.

 

فرش‌های قرمز در خانه‌های مدرن نیز جلوه فوق‌العاده زیبایی دارند. در نمونه بالا استفاده ازفرش قرمز محدوده فضای نشیمن در درون یک فضای باز مانند دیوار را مشخص کرده اما مانعی در برابر منظره روبه‌رو ایجاد نکرده است.

 

قطعا چنین منظره‌ای جذاب است. اما وقتی خورشید غروب می‌کند شما نیاز به عنصری دارید که در داخل خانه جلب‌ توجه‌ کند و این عنصر یک فرش قرمز است:  فرش قرمز در عکس بالا تبدیل به نقطه کانونی در شب شده و در طول روز توجه را از فضای بیرون خانه منحرف نمی‌کند.

 

قرار دادن یک فرش قرمز در یک فضای خنثی مانند آتش روشن کردن است و سریعا در فضا گرما ایجاد می‌کند. می‌توانید در زمستان یک فرش قرمز پهن کنید و وقتی تابستان آمد آن را جمع کنید. مطمئنا فرش قیمت زیادی دارد اما قطعا خریدن یک فرش برای ایجاد رنگ در خانه خیلی ساده‌تر از رنگ کردن دیوارهاست.

 

چرا خود را محدود به فرش می‌کنید؟ در عکس بالا یک پارچه نمدی قرمز رنگ را می‌بینید که فضای این اتاق را بسیار گیرا و جذاب کرده است؛ استفاده از پارچه‌های طبیعی فضا راخودمانی تر می کند و از رسمی بودن آن می کاهد.

 

نظرتان در مورد استفاده از فرش قرمز در کلبه‌های چوبی چیست؟ دیوارهای چوبی عناصر برجسته‌ای در اتاق هستند و دیگر اجزای خانه برای رقابت با آن‌ها کار مشکلی را پیش رو دارند اما هیچ رنگی مانند قرمز از این رقابت سربلند بیرون نمی‌آید.

 

در این عکس یک فرش دراز فلفلی را می‌بینید که فضای باریک آشپزخانه این خانه را گرم و جذاب کرده و دیگر در آن نیازی به فلفل نیست چراکه فرش کار آن را به خوبی انجام می‌دهد.

 

قرمز رنگ انرژی‌بخشی است و انتخاب بسیار جذاب و خوبی برای اتاق کودک است.

 

از سویی دیگر، قرمز رنگ عشق نیز هست و بسیار مناسب اتاق خواب یک زوج است.

 

 عکس بالا نشان‌دهنده استفاده از فرش قرمز در درون سینما است.

 

رنگ قرمز هم‌چنین انتخاب بسیار خوبی برای راه‌پله است. راه‌پله بالا با یک قالیچه قرمز فرش شده است. وقتی از بالا به پایین می‌آیید هم‌چون ستاره سینما خواهید درخشید.

منبع:houzz | ترجمه شده توسط تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
hesam در تاریخ 11 خرداد 1393
رنگ قرمز با همه رنگ ها در دکوراسیون خوب میشه و یه فضای لوکس ایجاد میکنه
مهناز در تاریخ 11 خرداد 1393
من عاشق قرمزم

ثبت دیدگاه