Chidaneh.com placeholder image

طراحی داخلی آپارتمان آجری فرناز و کوشیار، زوج هنردوست تهرانی!

به قلم: تحریریه چیدانه

فضاهای مسکونی: این روزها با اینکه جامعه با سرعت در مسیر مدرنیته در حرکت است،اما نوستالژی همچنان جایگاه خود را حفظ کرده است. تا جایی که در منازل زوج های جوان آنچه که بیش از عناصر مدرن خودنمایی می کند دیتیل های خاطره انگیز است. منزل فرناز بادآهنگ هم از این قاعده مستثنی نیست. فرناز معمار جوانی است که همراه با همسرش کوشیار نصرالهی در آپارتمان منحصر به فردشان در جنت آباد زندگی می کنند. این آپارتمان که در طبقه پنجم یک ساختمان خانوادگی قرار دارد، از ابتدا بر مبنای ایده های ناب این زوج خلاق و هنردوست طراحی شده و به خوبی معرف سلیقه متفاوت آنهاست. این گزارش تور خانه گردی چیدانه را از دست ندهید:

امیر صادقی
منزل خلاقانه ی خانم بادآهنگ در جنت آباد
امیر صادقی

تابلو فرش ریحان

برای رسیدن به آپارتمان مسیر نسبتا طولانی را طی کردم ولی آدرس سر راست بود و به راحتی آپارتمان آنها را پیدا کردم. به محض ورود به منزل آنها، متوجه دیتیل های فراوان و زیبای آپارتمان شدم، دیتیل هایی که به خوبی نمایانگر تفاوت در سلیقه و نگرش آنها بود. بعد از استقبال و پذیرایی گرم فرناز و کوشیار از من و همکار عکاسم صحبت پیرامون ایده هایشان را شروع کردیم.

امیر صادقی
منزل خلاقانه ی خانم بادآهنگ در جنت آباد
امیر صادقی

خوشامد گویی به سبک آقای شیرگاز!

در کنار درب ورودی آپارتمان یک جاکفشی جمع و جور و یک آینه زیبا روی آن قرار گرفته که با یک مجسمه و چند شمع به سادگی تزیین شده است. در بالای آینه یک شیر گاز جلب توجه می کند. فرناز این شیر گاز را با عنوان “مستر گَس میلک" معرفی کرد و گفت برای اینکه جلوه زیباتری به این شیر گاز بدهد به آن شخصیت بخشیده و لباسی از کاموا به تنش پوشانده و یک عینک دودی هم به چشمش زده است. به نظر من که این شخصیت بامزه، با لبخند مهربانی به مهمانان خوشامد می گوید. 
روبروی درب آپارتمان، آشپزخانه و در سمت چپ، نشیمن منزل قرار گرفته است.

دست به کار شوید: جاکفشی های شیک و ساده برای ورودی آپارتمان!

امیر صادقی
منزل خلاقانه ی خانم بادآهنگ در جنت آباد
امیر صادقی

ترکیب چوب و نور و خاطره

با ورود به نشیمن اولین نکته ای که جلب توجه می کند دیتیل های فراوانی است که با سلیقه در همه جای سالن حضور دارند و کاملا مشخص است که هر یک از آنها سوغاتی از یک سفر و یا یادگاری از یک عزیز هستند. در کنار همه اینها، استفاده از آجر برای دیوار و چوب برای کفپوش انتخاب های هوشمندانه ای هستند که حال و هوای نوستالژیک را در این خانه تشدید می کنند. انتخاب رنگ خنثی خاکستری برای مبلمان یک انتخاب هوشمندانه دیگر است. به این ترتیب امکان هماهنگی با سایر رنگ ها بوجود آمده است.

یک مبل تک نفره هم با نقش دو ماهی که نماد یین و یانگ هستند و نقاشی آن هنر دست خود فرناز است در کنار مبلمان گذاشته اند.

امیر صادقی
منزل خلاقانه ی خانم بادآهنگ در جنت آباد
امیر صادقی

در بالای میز تلویزیون بطری های شیشه ای قرمز که به عنوان جاشمعی استفاده می شوند، برای حفظ تعادل بصری نصب شده اند. در کنار همه این جزییات، حضور پررنگ دستگاه گرام کنار تلویزیون به سالن جذابیت بیشتری داده است. در باره آن از فرناز سوال کردم، گفت که این گرام را از جمعه بازار خریده، سالم است و کار می کند و صفحات مختلفی را هم برای آن تهیه کرده اند.

شما می توانید با بطری های اضافی آویزهای خلاقانه بسازید!

قفسه های چوبی داخل آپارتمان با طراحی کلی فضا هماهنگ است. یکی از این قفسه ها به عنوان کتابخانه، دیگری که رو به نور است برای چیدن گلدانها که وجود فراوان آنها طراوت و سرزندگی آپارتمان را دوچندان کرده، در دو قسمت پرت و بی استفاده نشیمن طراحی شده اند. یک قفسه چوبی دیگر هم برای چیدن یادگاریها در قسمت انتهایی نشیمن گذاشته اند.

امیر صادقی
منزل خلاقانه ی خانم بادآهنگ در جنت آباد
امیر صادقی

قرابه های بسیار زیبایی که با تغییر کاربریشان تبدیل به شیشه های روشنی بخش شده اند، زیبایی این قفسه را تکمیل کرده اند.

امیر صادقی
طراحی نشیمن با رنگ های جذاب
امیر صادقی

خاطره رسم های ریاضی در سقف

با ورود به نشیمن، سقف سالن به شدت جلب توجه می کند. بر خلاف سایر منازل هیچ لوستری از سقف آویزان نیست. فرناز که متوجه نگاه من به سقف شد شروع به توضیح دادن در باره این ایده جالب و ساختار شکنانه کرد : به دلیل اینکه از نور اسپات خوشم نمی آید تصمیم گرفتم برای تامین نور سالن از لوستر استفاده نکنم. علاوه بر آن با توجه به علاقه ام به فضای نمایشگاهی چراغ های ریلی را برای روشنایی سالن انتخاب کردم. اجرای این ایده کمی سخت بود و از آنجایی که مهندسی، هنر پیدا کردن راه حل در دل مشکلات است، با کمک کوشیار راه حلی برای نصب چراغ ها پیدا کردیم و زحمت نصب آنها را کوشیار به عهده گرفت. در باره خطوط کاموایی روی سقف هم باید بگویم بعد از اینکه جای لوستر روی سقف را رنگ زدیم، رنگش یکدست نشد. بنابراین به دنبال راه حلی برای پنهان کردن آن بودیم تا اینکه بر اساس کانسپت رسم ریاضی دوران بچگی، خطوطی را بوسیله کاموا روی سقف ایجاد کردیم.

این مطلب را بخوانید: با ایده های کاموایی دکوراسیون منزل را کوک بزنید!

امیر صادقی
منزل خلاقانه ی خانم بادآهنگ در جنت آباد
امیر صادقی

آشپزخانه ای خنثی اما صمیمی

به سمت آشپزخانه که می روم لامپ های بسیار زیبای بالای میز غذا خوری توجه ام را جلب می کند. این لامپ ها به گفته فرناز به لامپ های ادیسونی معروفند. کابینت های آشپزخانه را هم خود فرناز طراحی کرده و پیرو همان رویکرد خنثی بودن خاکستری، این رنگ را در کنار چوب برای آشپزخانه انتخاب کرده است. برای روشنایی آشپزخانه هم از همان چراغ های ریلی استفاده کرده اند.

امیر صادقی
منزل خلاقانه ی خانم بادآهنگ در جنت آباد
امیر صادقی

در آشپزخانه هم مثل سایر قسمت های منزل، حضور عناصر خاطره انگیز صمیمیت خاصی به فضا بخشیده است.

امیر صادقی
طراحی دیوار راهروی ورودی
امیر صادقی

پیش به سوی خاطرات

سمت چپ آشپزخانه راهرویی است که ما را به سمت اتاق ها هدایت می کند. دستشویی و حمام در سمت راست راهرو و اتاق ها در سمت چپ و انتهای راهرو قرار دارند. از آنجایی که این زوج علاقه مند به خاطرات و اهل طبیعت گردی هستند، عکس در زندگی آنها جایگاه ویژه ای دارد. به همین دلیل این راهروی آجری تبدیل به گالری عکس های خانوادگی آنها شده است. همه عکس ها را هم به زنجیرها آویزان کرده اند تا علاوه بر حفظ تمیزی دیوار امکان جا به جایی عکس ها را هم داشته باشند. برای سقف راهرو هم همان ایده جالب و خاطره انگیز کاموا و رسم های ریاضی را اجرا کرده اند. دیوارکوب های لوله ای هم که غیر قابل چشم پوشی هستند، با استفاده از لوله های چدنی و لامپ های ادیسونی مثل بیشتر وسایل خانه، به دست خودشان ساخته شده اند.

پیشنهاد چیدانه این است که قاب عکس را به مغز دیوار نکوبید!

امیر صادقی
منزل خلاقانه ی خانم بادآهنگ در جنت آباد
امیر صادقی

در مورد سرویس بهداشتی آپارتمان نکته ی قابل توجه، طاقچه ای است که روی آن کتاب و مجله و یک تابلوی طبیعت زیبا گذاشته اند.

امیر صادقی
دکوراسیون اتاق کار هنری
امیر صادقی

ایده های رنگی

اتاق سمت چپ راهرو، اتاق کار رنگی و پر انرژی این زوج جوان است. تابلوهای زیبایی به دیوار نصب شده اند که کار دست خواهر کوشیار هستند. میز چوبی زیبا و کاربردی اتاق را هم فرناز طراحی کرده که سایز و شیشه روی آن مناسب کار و ماکت سازی هایش می باشد.

امیر صادقی
منزل خلاقانه ی خانم بادآهنگ در جنت آباد
امیر صادقی

اتاق خواب با عطر سبزیجات

آخرین قسمت آپارتمان اتاق خواب است که در انتهای راهرو قرار دارد. اتاقی با کاغذ دیواری گلدار شاد و زیبا و لوستری که فرناز آن را با کمک کوشیار و با استفاده از کاغذ کالک و روبان ساخته است.

امیر صادقی
منزل خلاقانه ی خانم بادآهنگ در جنت آباد
امیر صادقی

دیوار روبروی تخت خواب با دیوار کوب های لوله ای و مدال های کوشیار تزیین شده است.

امیر صادقی
منزل خلاقانه ی خانم بادآهنگ در جنت آباد
امیر صادقی

اتاق خواب به یک تراس کوچک و با صفا منتهی می شود. تراسی که حکم باغچه کوچک خانواده را دارد. انواع سبزیجات را در آنجا کاشته اند که علاوه بر استفاده در طبخ خوراکها، عطر دل انگیزی را هم به اتاق هدیه می دهد.

ایده جدیدی برای باغبانی: کاشت سبزی در آپارتمان با ته مانده سبزیجات!

امیر صادقی
منزل خلاقانه ی خانم بادآهنگ در جنت آباد
امیر صادقی

خاطراتی ماندگار

بعد از چند ساعت گپ و گفت در باره ایده ها و پذیرایی صمیمانه فرناز و کوشیار، منزلشان را ترک کردیم. انرژی مثبت و آرامشی که در آپارتمان موج می زد ریشه در حضور همین زوج دوست داشتنی دارد. زوج هنر دوست و با استعدادی که بیشتر وسایل منزلشان را با خلاقیت ذاتیشان ساخته اند و لحظه لحظه با هم بودنشان را به خاطره ای ماندگار تبدیل کرده اند. 

شما هم می توانید دکوراسیون منزل خوب و طراحی شده ای را که در اطرافیان و دوستان تان می شناسید، به ما معرفی کنید تا در تور خانه گردی استفاده کنیم. شماره تلگرام چیدانه 09388547140!

نویسنده: صبا صوفی |عکاس: امیر صادقی | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
elham_z در تاریخ 11 مهر 1395
خیلی زیبا بود،کلی حال کردم از دیدن رنگهای آرامش بخش.. امیدوارم بتونم از ایده های این زوج جوان در خانه بعدیم استفاده کنم.. افرین.. همیشه شاد و رنگی باشید.. فقط میخواستم بدونم، هزینه زیادی براشون داشت این دکوراسیون را خیر؟ ممنون
farnazbadahang_34114 در تاریخ 14 مهر 1395
الهام عزیز .بسیار ممنونم از نظر و لطفت .دوست عزیز ما سعی کردیم بیشتر از اجزا و مصالحی استفاده کنیم که در وهله اول با کیفیت باشه و بعد با قیمت مناسب . اما شکی نیست که مصالحی مثل آجر نسوز و چراغهای ریلی به نسبت قیمت بالاتری داشتند . ولی حتما حتما سعی کن برای ساخت یا خرید تمام تحقیقات درباره مراکز ی که این محصولات را ارائه میدهند انجام دهی و ترجیحا از مراکز دست اول خریداری کنی .مثلا برای پارچه پرده یا خرید مبلمان میشود به کارگاه های مراکز پخش اصلی مراجعه کرد و تقریبا با نصف قیمت فروشگاه های درون شهر و فروشگاه های لوکس وسایل مورد نیاز خود را تهیه کنی.نکته دیگر اینکه خیلی از وسایل و تزئینات منزل را میتوانی با دستهای خود با متریالی بسیار ساده و ابتدایی و بعضا با دور ریز مواد قابل بازیافت بسازی.حتما امتحان کن .خلاقیت بسیار لذت بخش است .توصیه ای دارم.منزلت را آنگونه که خودت دوست داری بساز نه آنگونه که دیگران دوست دارند... با امید اینکه کمکی کرده باشم. 
Mohsen9484 در تاریخ 14 مهر 1395
خیلی زیباست .
s.smi در تاریخ 24 مهر 1395
اینکه با هم فکری هم با لذت و دقت طراحی انجام بشه خیلی قشنگه.از دیدن منزل زیباتون انرژی گرفتم.موفق و شاد باشید
الهام در تاریخ 05 شهریور 1396
آفرین به این سلیقه خانم جوان . قشنگ ترین قسمت خونه تون بنظرم آشپزخونه س خیلی شیک و مدرن هست . اما میشه بگید کابینتها رو از کجا تهیه کردید ؟؟؟رنگ کابینتها فوق العاده س
alavi.design11_64372 در تاریخ 12 دی 1396
اتاق خواب افتضاح بود ...ولی سالن و اشپزخانه عالی بود
alavidesign11 در تاریخ 14 دی 1396
فرناز جان اگه بگه این لامپ های ادیسونی چه اندازه ای هستند وچند وات ممنون میشم

ثبت دیدگاه