Chidaneh.com placeholder image

مبلمان در دکوراسیون نشیمن، 8 روش چیدمان بهتر!

به قلم: تحریریه چیدانه

نشیمن: دکوراسیون مبل ال تاثیر زیادی در چیدمان دارد اما به شرطی که چیدمان آن درست باشد.  در ادامه با چدانه همراه باشید تا اصول چیدمان را به شما بگوییم.

تهران دیزاین سنتر
مبل ال در دکوراسیون نشیمن کوچک
تهران دیزاین سنتر

سرویس خواب بالسا

1- در دکوراسیون نشیمن نقطه عطف خلق کنید.

زمانی که به فضایی وارد می شوید، برجسته ترین عنصر در دکوراسیون فورا توجه را به خود جلب می کند. در دکوراسیون نشیمن به سبک انتقالی، یک تابلو یا اثر هنری بر دیوار به محض ورود به اتاق خود را نشان می دهد، بنابراین این تابلو یک نقطه کانونی در فضا است. با این عمل علاوه بر اینکه تعادل و تقارن در فضای داخلی بوجود می آید، رنگ خنثی و سبک معاصر مبلمان را هم نادیده می گیرد.

دکوراسیون نشیمن با مبل ال خاکستری رنگ

2- با مبل ال لنگر بیندازید!

مبلمان ال در دکوراسیون نشیمن جای مانور زیادی دارد. اگر نشیمن به عنوان فضای مشکل دار در فضای داخلی شما شناخته نمی شود، می توانید از یک کاناپه یا مبل تکی در کنار مبل ال برای تکمیل دکوراسیون نشیمن استفاده کنید. با این کار فضای نشستن تعریف می شود. اگر می خواهید از این روش استفاده کنید پیشنهاد می کنیم از پارچه کتان، نخی یا پلی استر برای رویه مبل ال و رنگ خنثی استفاده کرده و برعکس برای مبل تک پارچه به رنگ متفاوت و طرحدار به کار ببرید.

می توانید رنگ های کمی را از طریق کوسن یا لوازم دکوری کوچک به چیدمان دکوراسیون نشیمن اضافه کنید. سعی کنید تعادل رنگ های متضاد را در فضا حفظ کنید تا چرخش چشم به همه نقاط باشد. این نوع چیدمان علاوه بر اینکه فضای نشستن بیشتری را در اختیار شما قرار می دهد، امکان استراحت و دراز کشیدن را هم به شما می هد.

مرنیکس تولید کننده ورق پی وی سی فومیزه سلوکا با سطح کیفی بالا
سنگ مرمر مصنوعی در دکوراسیون داخلی
مرنیکس تولید کننده ورق پی وی سی فومیزه سلوکا با سطح کیفی بالا

3- مبلمان را در فضای نشیمن شناور کنید.

زمانی که یک فضا دکور و چیدمان می شود، اکثر افراد مایلند تا محیط را دنبال کرده و مبلمان را در راستای دیوار قرار دهند. به سراغ علایق خود بروید و چیدمان مخصوص به خود را برای دکوراسیون نشیمن اجرا کنید. می توانید مبلمان را در وسط و بصورت پراکنده و شناور در فضا قرار دهید. نقشه فضایی چیدمان مبلمان در فضای نشیمن به این شکل، فضایی پویا و پر تحرک را بوجود می آورد که حس زندگی  شادابی بیشتری دارد.

مبلمان علیزاده
مبلمان چوبی مدرن
مبلمان علیزاده

4- مبلمان را به شکل مربع بچینید.

یکی از معمول ترین روش ها در چیدمان مبلمان دکوراسیون نشیمن، قرار دادن آنها به شکل مربع است. مربعی فرضی در نقشه فضای نشیمن برای خود رسم کرده و مبل و کاناپه را در راستای اضلاع آن قرار دهید. این نوع چیدمان برای گپ و گفت خصوصا گفتگو با میهمانان ایده آل است چرا که همه افراد می توانند یکدیگر را ببینند. در فضاهای کشیده و بزرگ که می خواهید احساس صمیمیت بیشتری را بوجود بیاورید، این روش به راحتی قابل استفاده است.

اگر اتاق نشیمن خانه شما فضای کافی دارد، رفت و آمد و گذر از بین مبل ها مشکلی ایجاد نمی کند. می توانید برای ایجاد مربع مبلمان از ترکیب مبل، کاناپه، صندلی، نیمکت و … استفاده کنید.

دکوراسیون پذیرایی با تقارن شومینه

5- در دکوراسیون خانه از مزایای تقارن استفاده کنید.

در خانه های به سبک قدیمی فضاهای رسمی شومینه هایی دارند که معمولا در مرکز فضا وجود دارد. با توجه به مکان قرار گیری شومینه، فرصت خوبی برای دکوراسیون پذیرایی بوجود می آید که از حالت قرینه و متعادل استفاده شود. تصور کنید خطی را از مرکز فضای پذیرایی رسم کرده اید؛ در دو سمت این خط دکوراسیون خانه مانند آینه است و هر چه در سمت راست دیده می شود، در سمت چپ دکوراسیون نیز وجود دارد. برخی از وسایل مانند شومینه، فرش و قالیچه، آینه و لوستر در مرکز فضا وجود دارند.

امیرخسرو مرادیان
دکوراسیون داخلی کلاسیک نشیمن
امیرخسرو مرادیان

6- چیدمان مبلمان را با فرش تلفیق کنید.

هیچ گاه قدرت یک فرش خوب را دست کم نگیرید! فرش می تواند به سادگی فضا را تغییر داده و عامل شگفت آوری را به فضای خانه شما وارد کند. شاید بتوان گفت فرش و قالیچه یک اثر هنری بر سطح زمین هستند. فر علاوه بر اینکه فضا را تلطیف می کند، تعادل و توازن بوجود می آورد و مانند یک وسیله دکوری بر صحنه تئاتری که مبلمان روی آن قرار دارند، ایفای نقش می کند.

قالی و فرش بزرگ در فضای داخلی خانه فضا را تعریف شده کرده و محلی که مبلمان باید قرار بگیرند را مشخص می کند. فرش بزرگ حس هم بستگی و اتحاد را در فضای داخلی خانه جاری کرده و به علت اینکه گوشه های اتاق را خالی نگه می دارد، باعث می شود فضا بزرگتر به نظر برسد.

مطلب پیشنهادی: 11 قانون استفاده از قرش در دکوراسیون منزل!

چیدمان مبلمان در فضای نشیمن و محل نشستن در کنار پنجره

7- از پنجره در چیدمان مبلمان استفاده کنید.

پنجره های حفاظ دار و پنجره هایی که در کنار خود سکوهای پهنی دارند، بهترین مکان برای ایجاد فضاهای نشستن هستند. استفاده از فضای هدر رفته کنار پنجره باعث می شود فضای نشیمن وسیعتر شود. اگر سکوی کنار پنجره را با پشتی و رویه مبلی مناسب تزیین کنید، به مکانی ایده آل برای استراحت و آرامش تبدیل می شود. اگر فضای زیرین سکو را برای نگهداری وسایل در نظر بگیرید، کمدی کوچک زیر پنجره دکوراسیون نشیمن شما را تکمیل می کند. زیر پنجره بنشینید و از منظره فضای بیرون لذت ببرید.

چیدمان دکوراسیون نشیمن در کنار منظره فضای بیرون

8- منظره بیرون را به فضای داخلی خانه بیاورید.

اگر آنقدر خوش شانس هستید که منظره فضای بیرونی خانه شما زیبا و دلچسب است، از آن به بهترین شکل استفاده کرده و مبلمان را در کنار پنجره با منظره زیبا بچینید. از قرار دادن مبلمان بزرگ در جلوی منظره خانه بپرهیزید. از مبلمان سبک و کوچک مانند مبلمان حصیری و فلزی استفاده کنید که جلوی دید شما را نمی گیرد. اگر در فضای داخلی خانه شما بالکن و پاسیو وجود دارد، بهتر است از مبلمان فضای خارجی در حالتی استفاده کنید که با مبلمان راحتی فضای نشیمن ست باشد.

برای چیدمان منزل روش های مختلفی وجود دارد که هر کدام از آنها مناسب فضاهای گوناگون است. ترفندهای دکوراسیون شما را برای داشتن طراحی داخلی ایده آل راهنمایی می کند.

 منبع: houzz | گردآوری شده در تحریریه چیدانه 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه