Chidaneh.com placeholder image

دکوراسیون برفی خانه هلامه در گرگان، یک مدرن واقعی!

به قلم: تحریریه چیدانه

فضاهای مسکونی: وقتی به شهرهای شمالی فکر می کنم، اولین چیزی که ذهنم را پر می کند، سبزی است و طبیعت و رنگ هایی که در همه جا دیده می شود چه در خانه و چه در فضای بیرونی. ولی این بار برای تور خانه گردی به منزل خانم هلامه نصرتپور در شهر گرگان رفتیم، جایی که قوانین ذهنی شکسته می شوند و رنگ سفید دکوراسیون منزل در تضاد با سبزینگی درختان قرار می گیرد. با ما همراه باشید:

سینا عزیزی
عکاسی از دکوراسیون داخلی منزل شخصی
سینا عزیزی

تابلو فرش ریحان

تور خانه گرگان در یک نگاه

  • تعداد افراد ساکن: 3 نفر
  • شغل خانم خانه: مدیریت سالن زیبایی / شغل همسر: کشاورز
  • موقعیت شهر: گرگان / محله: شهرک دخانیات
  • متراژ فضا: 120 متر
  • سال ساخت: 1391
  • مالکیت: شخصی
  • تعداد اتاق: 2 خواب
  • تعداد سرویس: یک حمام و یک دستشویی
  • سبک دکوراسیون: مدرن
  • رنگ های غالب: سفید
  • ویژگی برجسته طراحی: سادگی
  • طراح: خانم هلامه نصرتپور
  • مدت زمان طراحی داخلی: یک ماه خرید وسایل: یک ماه
  • هزینه دکوراسیون: حدود 35 میلیون تومان
  • عکاس: سینا عزیزی

سینا عزیزی
عکاسی از دکوراسیون داخلی منزل شخصی
سینا عزیزی

چه نکاتی در طراحی مد نظر بوده و به چه دلیل؟

من در دکوراسیون داخلی خانه سعی کردم آن را به گونه ای طراحی کنم که همه چیز ساده و در عین حال در دسترس باشد. فضای خانه بسته نشود، اپن در آشپزخانه مرز ایجاد نکند. تعداد وسایل و مبلمان کم باشد و رفت و آمد را محدود نکند. به طور کلی دوست نداشتم فضای داخلی خانه شلوغ باشد.

سینا عزیزی
عکاسی از دکوراسیون داخلی منزل شخصی
سینا عزیزی

چه سبک و رویکردی را در طراحی دوست دارید و چه چیزهایی را دوست ندارید؟

رنگ سفید نمادی از پاکی و تمیزی است و ترجیح این بود که تمیزی در خانه برجسته باشد. به نظر من رنگ قهوه ای در دکوراسیون خانه به نظر کثیف می آید. سبک مدرن را دوست دارم؛ با داشتن این سبک در فضای داخلی خانه می توان تنوع بیشتری به وجود آورد و دست برای تغییر و تنوع بازتر است. رنگ سفید در سبک مدرن انتخاب بسیاری خوبی است. کاربرد رنگ آبی که از رنگ های مورد علاقه ام هست، در کنار رنگ سفید و سیاه، به دلیل این بوده که این رنگ ها را بشکند و ترکیب رنگی متفاوتی به وجود آورد.

مطلب پیشنهادی: دکوراسیون داخلی مدرن با جذابیت رنگ سفید!

فضای مورد علاقه شما کجاست؟

فضای آشپزخانه را بسیار دوست دارم و تمام نظر و ایده هایم در مورد دکوراسیون داخلی در این فضا صدق می کند.

سینا عزیزی
آشپزخانه سفید
سینا عزیزی

هرکدام از وسایل خانه تان را از کجا تهیه کرده اید؟

لوسترها را از تهران خریدم و هزینه کلی آنها حدود 2 میلیون تومان تمام شد. کاغذ دیواری هم سوغات تهران است. مبلمان و میز ناهارخوری از بازار مبل یافت آباد در شهر تهران خریداری شده که مبلغی حدود 8 میلیون تومان هزینه داشته اند. در تهیه مبلمان خانه هزینه زیادی خرج نکردیم چون در نظر داشتیم که آنها را در فاصله های زمانی کوتاه مدت تعویض کنیم.

کارهای خدماتی و تاسیساتی را به چه اهالی فنی سپردید؟ آیا از تجربه تان راضی هستید؟

نصب کابینت، پرده و کاغذ دیواری را افراد متخصص انجام دادند و از آنها راضی بودیم. هر چند طراحی شان را خودم انجام داده بودم و تنها ساخت و نصب به اهالی فن سپرده شده بود.

سینا عزیزی
عکاسی از دکوراسیون داخلی منزل شخصی
سینا عزیزی

در این فرآیند چه تجربیاتی داشتید که از آنها درس گرفتید و دوست دارید به دیگران نیز منتقل کنید؟

توصیه من به افراد این است که قبل از خرید و تهیه وسایل، همه چیز را در ذهن خود چیدمان کنند و تصوری از فضای داخلی خانه که مد نظرشان است، داشته باشند. به دلیل اینکه تنوع وسایل در بازار بسیار زیاد است، با مقابله یکباره با آنها گمراه می شوند. بهتر است همیشه بدانیم چه وسیله یا لوازمی برای خانه زیبا و مناسب است. با به کار بردن سلیقه، انتخاب درست و حرید وسایل خاص می توان با کمترین هزینه به دکوراسیون منزل ایده آل دست پیدا کرد.

سینا عزیزی
دکوراسیون سفید نشیمن
سینا عزیزی

نقش گیاهان در خانه چگونه است؟

حضور گیاهان در خانه انرژی زیادی را وارد فضای داخلی می کند و زیبایی منحصر به فردی دارند. از نمونه گیاهان خانگی که دیده می شوند، کاکتوس و بن سای هستند. بهتر است “با گیاهان مهربان باشیم."

سینا عزیزی
آشپزخانه سفید
سینا عزیزی

دکوراسیون آشپزخانه

کابینت آشپزخانه گرگان به رنگ سفید ساده است و دستگیره های آن دنباله روی سبک مدرن خانه، دارای شکل ساده ای هستند که هیچ تزییناتی در آنها دیده نمی شود. میز کوچک گرد در وسط آشپزخانه با صندلی های سیاه چرمی کوتاه، برای صرف صبحانه یا وعده های سریع و کوچک مناسب است.

سینا عزیزی
عکاسی از دکوراسیون داخلی منزل شخصی
سینا عزیزی

آنچه در دکوراسیون آشپزخانه جلب توجه می کند، علاوه بر کابینت سفید نظم و سادگی است که در کمتر آشپزخانه ای وجود دارد. در این فضا وسیله اضافی نمی بینید و تنها شلف دیواری بالای سینک ظرفشویی برای لوازم دکوری استفاده می شوند.

سینا عزیزی
طراحی اتاق خواب مدرن
سینا عزیزی

دکوراسیون اتاق خواب

دکوراسیون اتاق خواب نیازمند این است که فضایی دنج، آرام، با صمیمیت و گرما برای استراحت افراد خانه ایجاد کند. اتاق خواب خانه گرگان هم از این قاعده مستثنی نیست. رنگ سفید در اتاق خواب با نورپردازی خاصی که دارد، گرما را وارد فضا کرده است و بسیار مناسب کارکرد اتاق خواب شده است. ریسه نوری بالای سرویس خواب از ویژگی اصلی دکوراسیون اتاق خواب است.

اگر به استفاده از ریسه نوری ترغیب شدید این مطلب را از دست ندهید: 10 نورپردازی افسون کننده با ریسه های نوری!

سینا عزیزی
دکوراسیون نشیمن سفید و سیاه
سینا عزیزی

دکوراسیون نشیمن

فضای نشیمن دارای ترکیب رنگی سفید و سیاه است. کاغذ دیواری طرحدار به رنگ سیاه و سفید، پرده های زیبا ولی ساده که دارای نقوش سیاه رنگ در زمینه سفید هستند در اولین نگاه به چشم می خورند. کمی بیشتر که دقت کنید اجزای دکوراتیو بیشتری می بینید که هر کدام جذابیت خاصی دارند. کوسن ها دارای نقش هایی هستند که با پرده هماهنگ بوده و با مبلمان سفید خالص نشیمن هم خوانی خوبی دارند. مبلمان راحتی خانه گرگان، علاوه بر اینکه دارای رنگ سفید هستند و مدرنیته را نشان می دهند، خطوط صاف و منظم و فرم کلی ساده نیز دارند که گویای سبک مدرن است. میز جلو مبلی مکعبی ساده و کوتاه ترکیب مبلمان را کامل کرده است.

سینا عزیزی
عکاسی از دکوراسیون داخلی منزل شخصی
سینا عزیزی

بالکن خانه گرگان

منظره باور نکردنی و زیبایی که از بالکن خانه دیده می شود، طبیعت را به فضای داخلی می آورد. حتی این طبیعت بی نظیر از درون خانه نیز دیده می شود. اینجاست که تضاد رنگی سبز با سفید و مشکی کاملا حس می شود و خانه هلامه نصرتپور را به دکوراسیون منحصر به فرد تبدیل می کند.

سینا عزیزی
غذاخوری سفید
سینا عزیزی

دکوراسیون غذاخوری

میز ناهار خوری سفید رنگ خانه گرگان که کاملا با قوانین سفید و مدرن آن هماهنگ است، تمیزی و پاکی را به خوبی نمایش می دهد. صندلی های سفید رنگ با دو طرح مختلف در کنار میز سفید از اجزای اصلی این فضا هستند. در گوشه ای از فضای غذاخوری لوازم دکوری می بینید که مختص همین خانه هستند. آویزهای تزیینی که از سقف آویزان شده اند، شما را محو تماشای خود می کنند و در کنار گیاهان خانگی که در گلدان های سفید و زیبا قرار دارند، ترکیب دکوراسیون را کامل می کنند. آنچه در دکوراسیون سفید خانه گرگان آن را منحصر به فرد می کند، این است که در هر گوشه از آن می توان طراحی داخلی را به خوبی حس کرد. به دیوار و سقف آن نگاه کنید. اشکال مربعی و هندسی روی دیوار می گویند که هیچ چیزی اتفاقی در خانه وجود ندارد. ساعت دیواری خاص هم که دیگر حرفی برای گفتن نمی گذارد.

ویدئوی خانه سفید خانم نصرتپور در گرگان را ار دست ندهید. تمام وصف ها و خصوصیاتی که از دکوراسیون منزل خواندید در ثانیه هایی قابل مشاهده است.

 

برای سوژه بعدی تور خانه گردی منتظر تصاویر خانه زیبای شما هستیم. عکس هایی از دکوراسیون منزل خود را به تلگرام چیدانه 09388547140 ارسال کنید.

نویسنده: صدف حقیقت | عکاس: سینا عزیزی | تحریریه چیدانه 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
ال سی وایکیکی در تاریخ 19 دی 1396
خوب بود https://www.brandkade.com/Brands/Details/LcWikiki

ثبت دیدگاه