Chidaneh.com placeholder image

دکوراسیون دفتر کار، 8 ایده انرژی بخش برای راندمان بیشتر!

به قلم: تحریریه چیدانه

برای اینکه از اتاق کار ساده خود رها شوید ایده هایی برای دکوراسیون اتاق کار می تواند به کمک شما بیاید. میز، صندلی، قفسه، کمد و کامپیوتر را می توان از اجزای اصلی اتاق کار نام برد که تمام ساعات کار را با این وسایل و مبلمان سر و کار دارید. با دکوراسیون اتاق کار مناسب شما می توانید فضای بهتری برای کار و فعالیت داشته باشید و از لحظات خود نیز لذت ببرید.

در ادامه خواهید دید:

چوب و هنر
  • هماهنگی رنگ در دکوراسیون دفتر کار
  • ساختار واحد دفتر اداری با وسایل مختلف ایجاد کنید
  • برد برای قرار دادن یادداشت در دفتر کار
  • شلف و قفسه به دیوار بزنید
  • میز کار برای نگهداری وسایل در دکوراسیون دفتر کار
  • از رنگ های متفاوت در دکوراسیون استفاده کنید
  • دکوراسیون چوبی دفتر کار
  • مبلمان اداری را به بهترین شکل به کار ببرید

طرح پردازپایا
اجرای دکوراسیون داخلی پروژه علی بابا
طرح پردازپایا

هماهنگی رنگ در دکوراسیون دفتر کار

زمانی که ترکیب رنگی در دکوراسیون اتاق کار به درستی و با استفاده از رنگ های مکمل، مشابه و رنگ های خنثی انجام شده باشد، فضای بهتر و زیباتری از نظر بصری در پیش روی شما قرار خواهد گرفت. آنچه برای طراحی دکوراسیون دفتر کار باید مورد توجه قرار بگیرد این است که از رنگ های تیره و خنثی و یا رنگ هایی استفاده شود که فضایی موقر و متناسب با کارکرد آن بوجود بیاورد. به کار بردن رنگ های شارپ و بسیار تند برای یک فضای کار مناسب نبوده و موجب خستگی در آن فضا می شود. 

مطلب پیشنهادی : دکوراسیون اداری مدرن، طراحی خلاقانه و جذاب شرکت آفرینش!

مبلمان و پارتیشن اداری ساجیران
طراحی و اجرای مبلمان اداری
مبلمان و پارتیشن اداری ساجیران

مطمئن باشید که رنگ دیوار با مبلمان اداری و وسایل دیگر فضا هماهنگ بوده و ترکیب رنگی مناسبی داشته باشند. شاید تصور کنید همخوانی رنگ ها در دکوراسیون دفتر کار تغییری ایجاد نمی کند، ولی زمانی که فضا را به شکلی جدید ببینید متوجه این تفاوت خواهید شد. فراموش نکنید نورپردازی اتاق کار هم هماهنگ با ترکیب رنگی فضا باشد.

مطالب پیشنهادی: دکوراسیون اداری کلاسیک، طراحی داخلی بانک گردشگری

استودیو معماری آرش مدنی
طراحی دکوراسیون اداری
استودیو معماری آرش مدنی

ساختار واحد دفتر اداری با وسایل مختلف ایجاد کنید

اغلب در اتاق و دفاتر کاری کشو، کمد، فایل و قفسه های متعددی وجود دارد که مدارک و وسایل مختلفی در آنها نگهداری می شوند. در کنار آنها پرینتر، برد و قفسه های کتاب هم دیده می شوند. این وسایل تمام آن چیزی است که هر کارمند و فرد شاغل در طول روز استفاده می کند. وسایل کوچک را به گونه ای کنار هم قرار دهید که ساختار واحد داشته باشند. برای اینکه کمی ساختار به اتاق کار خود بدهید، کمد و کشوهای کوتاه را در زیر میز کار خود قرار دهید در این حالت علاوه بر اینکه شلوغی فضا را کم کرده اید، به راحتی می توانید از کشوها در صورت نیاز استفاده کنید. لوازم مورد نیاز و متعلقات خود را روی میز کار و در محلی قرار دهید که بتوانید به سادگی به آنها دسترسی داشته باشید.

مطلب پیشنهادی : ساختمان اداری نیایش، معماری با الهام از حرکت سریع ماشین ها

برد در دکوراسیون اتاق کار

برد برای قرار دادن یادداشت در دفتر کار

حتما برای شما هم اتفاق افتاده است که در عین شلوغی کار دنبال یک یادداشت مهم یا کارت ویزیتی می گردید و نمی توانید آن را پیدا کنید. راه حلی مهم و اساسی برای این مشکل تهیه و نصب یک برد بر روی دیوار اتاق کار و روبروی چشمانتان است. حالا می توانید شماره های مهم و یادداشت هایی که ممکن است یک روز آنها را فراموش کنید در این برد بچسبانید. همچنین خیلی راحت با استفاده از کاغذها و برچسب های رنگی، علاوه بر کاربردی بودن، به نوعی دیوار را نیز دیزاین کرده و یک دکوراسیون اتاق کار هنری خلق نمایید.

مطلب پیشنهادی : مبلمان کاربردی برای طراحی دکوراسیون فضاهای اداری

بابک آبنار
طراحی دفتر اداری ARP
بابک آبنار

شلف و قفسه به دیوار بزنید

اغلب در محل کار دیوارهای سفید و خالی آزار دهنده هستند و افراد را به اعماق فکر می برند. فضاهای اداری باید مرتب و منظم باشند و بهتر است برای نظم دهی فایل، کتاب و وسایل از سلف و قفسه های دیواری استفاده شود. فضایی دلنشین تر را با حضور کتاب در دکوراسیون اتاق کار خلق کنید و در عین حال میز کار را نیز خلوت تر کنید. حتی اگر کمد در اتاق شما وجود دارد، از قفسه برای قرار دادن وسایلی استفاده کنید که بیشتر مورد استفاده شما قرار می گیرند. دکوراسیون اتاق کار شما هم اکنون حرفه ای و با هویت است!

مطالب پیشنهادی: انواع مبلمان اداری، جدیدترین‌ها و بهترین مدل‌ها

گروه معماری داخلی طرح نو
طراحی و اجرای دکوراسیون اداری
گروه معماری داخلی طرح نو

میز کار برای نگهداری وسایل در دکوراسیون دفتر کار

اگر شما از افرادی هستید که وسایل مورد استفاده تان را همیشه در جلوی دستتان قرار می دهید و دوست دارید قضای کار شلوغی داشته باشید، بهتر است کمی هم به فکر همکاران خود باشید! فضای کاری منظم و مرتب از نظر روانی تاثیر بهتری بر راندمان کاری می گذارد و باعث می شود شما با آرامش بیشتری وظیفه خود را به بهترین شکل انجام دهید. روی میز کار خود را مرتب کنید حتی اگر فضای شلوغ را می پسندید همه چیز را در جای خود نگه دارید. شاید بهتر باشد از تعداد کمی وسایل کوچک رنگی روی میز کار خود اضافه کنید تا هرج و مرج کمتر به چشم بیاید.

مطالب پیشنهادی: طراحی اداری، پروژه چشم‌گیر ساختمان اداری OEID در جردن

استودیو معماری و طراحی داخلی امین نعیمی
آژانس هواپیمایی تشریفات مشهد
استودیو معماری و طراحی داخلی امین نعیمی

از رنگ های متفاوت در دکوراسیون استفاده کنید

محل کار به علت حجم کاری بالا استرس زیادی را به کارمندان وارد می کنند. ساعت های کاری زیاد و جلسه های طولانی که در ترکیبی از رنگ های تیره و کسل کننده می گذرد می تواند شما را خسته کند. با این نکته، اصل اول در ترکیب رنگی را نقض نمی کنیم. ولی بهتر است در بخش هایی از فضای اداری از رنگ متفاوت برای رسیدن به دفتر کار شیک و مدرن استفاده کنید. یک تابلوی هنری، گلدانی زیبا یا یک مجسمه رنگین خدشه ای به فضای کار جدی وارد نمی کند تنها به افراد انرژی بیشتری می دهد.

مطلب پیشنهادی : طراحی داخلی اداری، دکوراسیون خلاقانه در یوسف آباد!

گروه معماری داخلی طرح نو
طراحی و اجرای دکوراسیون اداری
گروه معماری داخلی طرح نو

دکوراسیون چوبی دفتر کار

اگر می خواهید متریالی در دکوراسیون فضای اداری استفاده کنید که مطمئن باشید تاثیری درست می گذارد، از چوب در اتاق کار استفاده کنید. اکثر فضاهای اداری دارای رنگ های تیره است، حضور عنصر چوبی حس خوبی به فضا می دهد. استفاده از مبلمان اداری از جنس چوب بهترین انتخاب برای داشتن دکوراسیون ایده آل است.

مبلمان و پارتیشن اداری ساجیران
میز جلو مبلی جدید
مبلمان و پارتیشن اداری ساجیران

مبلمان اداری را به بهترین شکل به کار ببرید

یکی از اصول طراحی دفتر کار، به کار بردن مبلمان با استاندارد و ارگونومی مناسب کارمندان است. شاید محل کار شما به گونه ای باشد که کاغذ یا اسناد زیادی برای نگهداری در قفسه یا کمد نداشته باشید. در این حالت نیز از کمد و قفسه های اداری غافل نشوید. برای داشتن دکوراسیون پر انرژی و مناسبتر در محل کار می توان از لوازم دکوری بیشتری استفاده کرد و آنها را در قفسه ها قرار داد. میز و صندلی محل کار هم می تواند با انتخابی صحیح فضایی ایده آل برای شما بوجود آورند.

 

 

برای اجرای دکوراسیون داخلی اداری می توانید از تیم های طراحی اداری چیدانه کمک بگیرید.

مطالب پیشنهادی:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه