Chidaneh.com placeholder image

دکوراسیون اداری مدرن، 15 ایده برای طراحی دفتر کار!

به قلم: تحریریه چیدانه

یکی از مواردی که برای کسب و کارها اهمیت دارد مناسب­ سازی فضای کار و راحتی کارمندان مجموعه است. طراحی اصولی دکوراسیون محل کار، هم در افزایش انرژی کاری کارکنان و هم جذب مشتری­ ها تاثیرگذار است. در این مقاله از چیدانه با همراهی طرح ‌پرداز پایا از بهترین طراحان دکوراسیون اداری چگونگی طراحی دکوراسیون اداری مدرن بررسی می‌شود. اگر شما هم به دنبال یک دکوراسیون اداری جدید و شیک هستید؛ این مطلب را از دست ندهید.

طراحی دکوراسیون اداری مدرن زیبا و شیک

اسکای اسکرپر

طراحی دکوراسیون اداری مدرن با شیشه و چوب

طراحی دکوراسیون اداری مدرن

مطمئنا نوع کار و فعالیت‌­های هر شرکت در طراحی دکوراسیون آن تاثیرگذار است. دکوراسیون مدرن نوعی از سبک طراحی محیط کار است که برای اغلب شرکت­ ها مناسب است و می­ توان آن را انتخاب کرد. مواردی مانند؛ استفاده از مبلمان مدرن و بدون تزئینات، دیوارهایی با رنگ­ های خنثی، کفپوش ­های با طراحی مدرن، نورپردازی ­های مخفی و لوسترهای شیک، خلوت بودن فضا و کاربردی بودن هر وسیله­ ای که در دفتر قرار می­ گیرد؛ از عواملی هستند که دکوراسیون اداری مدرن را می‌سازند.

عناصر فضایی دکوراسیون اداری

عوامل موثر در طراحی چیدمان دفتر اداری مدرن

در بخش قبلی به ویژگی­ هایی که در دکوراسیون اداری دیده می­ شوند اشاره کردیم. حالا می­ خواهیم به این موضوع بپردازیم که چه عواملی بر روی طراحی دکوراسیون محیط کار تاثیر می­ گذارند و بهترین نوع طراحی داخلی یک اداره بر اساس چه مواردی صورت می­ گیرد. برخی از این موارد عبارتند از:

پیوستگی در طراحی دکوراسیون اداری مدرن

پیوستگی و هماهنگی

وقتی می­ خواهیم یک دکوراسیون اداری شیک و مدرن داشته باشیم، وجود پیوستگی بین نوع طراحی و المان­های به کار رفته اهمیت پیدا می­ کند. به طور مثال رنگ، طرح و فرم مبلمان بخش­های مختلف باید ویژگی­ های مشترکی داشته باشند تا فضای شیک­تری داشته باشید، البته فراموش نکنید قرار نیست همه مبلمان عین هم باشند چون این عامل، تنوع را کاهش می ­دهند و باعث دلزدگی می ­شود.

هماهنگی در طراحی دکوراسیون اداری مدرن

نوع فعالیت شرکت

همانطور که گفتیم؛ نوع فعالیت سازمان در طراحی دکوراسیون اداری مدرن بسیار مهم است. به طور مثال با توجه به روحیه ارباب رجوع و یا مشتری­ ها می­توانید دکوراسیونی مدرن و یا کلاسیک داشته باشید. همچنین نوع پلان (باز یا بسته بودن) فضای اداری با توجه به مدل فعالیت­ ها و نیاز کارکنان به ارتباط با یکدیگر مشخص می­ شود.

میزان بودجه برای طراحی دکوراسیون

برخی از انواع سبک ­های دکوراسیون محل کار مانند کلاسیک و یا نئوکلاسیک می ­تواند هزینه بالاتری نسبت به طراحی داخلی اداری مدرن داشته باشد. البته نوع کیفیت متریال و مصالح به کار رفته تاثیر زیادی در هزینه­ ها دارد و یک دکوراسیون مدرن لاکچری می ­تواند هزینه بیشتری داشته باشد. نکته ­ها و جزئیات زیادی برای طراحی دکوراسیون وجود دارد. یک شرکت متخصص معماری و طراحی داخلی می ­تواند برای طراحی بهترین دکوراسیون اداری مدرن همراه شما باشد.

دکوراسیون اداری کوچک

دکوراسیون اداری مدرن و کوچک

سبک چیدمان محیط کار مدرن و یا مینیمال انتخاب زیرکانه ­ای برای دفتر کار کوچک شماست. برخی از ایده­ های مناسب برای طراحی دکوراسیون اداری کوچک:

  • استفاده از مبلمان سبک مدرن با فرم ­های جمع ­و جور و مناسب دفتر کار کوچک
  • استفاده از رنگ­ های خنثی و روشن برای دیوار و کفپوش­ های شرکت
  • طراحی کمدهای اداری و یا نظم­ دهنده­ های کاربردی
  • نصب آینه برای بزرگتر نشان دادن فضا و افزایش نور محیط
  • طراحی پنجره ­های بزرگ برای استفاده از نور طبیعی و همچنین نورپردازی مصنوعی اصولی

طراحی دکوراسیون اداری مدرن رنگ تیره

طراحی دکوراسیون اداری مدرن رنگ روشن

طراحی دکوراسیون اداری مدرن؛ رنگ تیره یا روشن؟

در طراحی دکوراسیون مدرن، رنگ ­ها بسیار تاثیرگذار هستند. رنگ­ های تیره و خنثی فضایی مدرن و شیک ایجاد می­ کنند، دکوراسیون اداری مدرن با رنگ طوسی می­ تواند انتخاب مناسبی باشد که در آن رنگ طوسی مانند یک پس زمینه برای عناصر دیگر عمل می­کند. همانطور که قبلا اشاره کردیم؛ دکوراسیون رنگ روشن برای فضاهای کوچک انتخاب خوبی است. هرچند یک فضای اداری بزگ هم می­ تواند با رنگ­ های روشن، بسیار دلباز و جذاب باشد.

دکوراسیون اداری اتاق مدیریت

دکوراسیون اداری اتاق مدیریت

اتاق مدیریت بخش مهمی از یک فضای اداری است. اغلب در طراحی دکوراسیون اداری توجه خاصی به دکور اتاق مدیریت می­ شود، زیرا بسیاری از رایزنی ­های مهم در هر شرکت در اتاق مدیریت اتفاق می ­افتد و می ­تواند تاثیر روانی مثبتی در فرد مقابل ایجاد کند. با استفاده از انواع مبلمان اداری خاص مدرن و با رنگ­ های شیک و ساده، دکوراسیون اداری اتاق مدیریت را به خوبی طراحی کرد.

مدل دکوراسیون اداری

مدل دکوراسیون اداری مدرن، ارباب رجوع چه می‌خواهد؟

شرکت­هایی که ارباب رجوع و یا مشتری دارند و فضای اداری محل رفت و آمد افراد است؛ برای ارائه بهترین خدمات و راحتی افراد؛ نیاز به بهترین نوع تقسیم بندی فضاها وجود دارد. بخش کارمندان باید به طور مشخصی از قسمت انتظار ارباب رجوع مجزا باشد تا افراد سردرگم نشوند. همچنین مسیرهای عبور و اتاق­ های مختلف واضح با المان­ های مشخص شود.

دکوراسیون اداری مدرن کاربردی

طراحی دکوراسیون اداری مدرن کاربردی

ایده‌­های کاربردی در طراحی دکوراسیون اداری

در ادامه مطلب چند ایده برای طراحی دکوراسیون اداری مدرن را ببینیم. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید به پروفایل اینستاگرام طرح پرداز پایا سر بزنید.

تقسیم بندی فضایی در دکوراسیون اداری

تقسیم‌بندی فضایی در دکوراسیون اداری؛ با استفاده از رنگ­ های مختلف می­ توان یک بخش را از بقیه فضا جدا کرد.

دکوراسیون اداری طوسی رنگ

دکوراسیون اداری طوسی رنگ؛ مبل­ های ارباب رجوع با رنگ آبی خود تنوع و پویایی به فضا بدهد.

گیاهان در دکوراسیون اداری

وجود گیاهان در دکوراسیون اداری باعث افزایش انرژی کارکنان و راندمان کاری آنها می­ شود.

دکوراسیون اداری پلان باز

دکوراسیون اداری و دفتر کار با پلان باز برای شرکت­هایی با تعداد کارکنان زیاد مناسب است.

پارتیشن شیشه ای در دکوراسیون اداری

پارتیشن شیشه ­ای در دکوراسیون اداری مدرن؛ متریال شیشه حس مدرن بودن را در فضا افزایش می­ دهد.

فضاهای دکوراسیون اداری

طراحی فضاهای مختلف در دکوراسیون اداری، باعث ایجاد تنوع فضایی و کاهش خستگی کارمندان می­ شود.

فضای استراحت در دکوراسیون اداری

فضای استراحت در دکوراسیون اداری؛ کارمندان می ­توانند زمان استراحت را در این بخش بگذرانند.

طراحی دکوراسیون اداری مدرن و لاکچری

دکوراسیون اداری مدرن و لاکچری

کلام پایانی

 دکوراسیون اداری مدرن، می ­تواند انتخاب شما برای طراحی دکور شرکت تان باشد. در این مقاله از چیدانه راجع به دکوراسیون دفتر کار مدرن گفتیم و ایده­ های مختلف طراحی فضای اداری را دیدیم.

شرکت طرح ‌پرداز پایا با 10سال تجربه تخصصی موفق، تجهیزات فنی به‌روز و منابع انسانی خلاق و حرفه‌ای راهکارهایی جامع و منحصر به فرد برای دکوراسیون اداری ارائه می‌دهد. همچنین این شرکت آینده‌ای سازنده و درخشان در صنعت دکوراسیون داخلی ترسیم می‌کند.

بازنویسی و ویرایش: نرگس مهردادیان

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه