پارتیشن شیشه‌ای اداری، ابزاری مفید برای تفکیک فضای کار!

پارتیشن شیشه‌ای اداری، ابزاری مفید برای تفکیک فضای کار!

به قلم: یاسمین ثریا

پیش‌تر در رابطه با انواع مبلمان اداری مطلبی را برای شما منتشر کردیم. پارتیشن اداری شیشه‌ای نیز یکی از المان‌های مفید در طراحی داخلی شرکت‌ها و فضاهای کاری است که در عین سادگی، کاربردهای بسیاری دارد. شما با پارتیشن‌بندی شیشه‌ای اداری، می‌توانید فضاهای داخلی محل کارتان را بدون اینکه فضای پرتی داشته باشید، طراحی کنید. پارتیشن شیشه‌ای زیبا با ظاهری مدرن و کیفیتی خوب، فضای پر نور و روشنی را در اختیارتان قرار داده و در کنترل صدا نیز نقش مهمی را ایفا می‌کند. برای استفاده از پارتیشن شیشه ای اداری شیک، در طراحی دکوراسیون شرکت و پی‌بردن به نکاتی در رابطه با آن، این مطلب از چیدانه را دنبال کنید.

پارتیشن شیشه‌ای اداری

سرویس خواب بالسا
پارتیشن شیشه ای اداری

چرا باید از پارتیشن شیشه‌ای اداری استفاده کرد؟

پارتیشن‌بندی شیشه‌ای اداری، تاثیر چشمگیری بر دکوراسیون فضا دارد و با حفظ نور و زیبایی محیط، یک حریم خصوصی برای کارمندان ایجاد می‌کند. یکی از مهم‌ترین خصوصیات پارتیشن اداری شیشه‌ای، تفکیک فضا بدون از دست رفتن ساختار کلی محیط است. به عبارت دیگر اجرای پارتیشن شیشه‌ای سطح کمتری را اشغال کرده و دید بصری را از بین نمی‌برد. از طرفی با توجه به هزینه‌ کمتر و کارآیی بیشتر، نسبت به سایر متریال‌ها، گزینه بسیار مناسبی برای شرکت‌های استیجاری است، چون کمترین تغییر را در محیط ایجاد کرده و قابلیت جابه‌جایی دارد.

توجه داشته باشید که عوامل مختلفی از جمله: مدل، متراژ، ضخامت و رنگ شیشه، بر قیمت پارتیشن شیشه ای اداری تاثیرگذار هستند. براین اساس؛ با نصب پارتیشن شیشه‌ای محل کار می‌توانید به راحتی کارمندان و کیفیت کار آنها را زیر نظر داشته باشید. برای آشنایی کلی با جداکننده‌های اداری، می‌توانید مطلب پارتیشن اداری را بخوانید.

پارتیشن شیشه ای اداری زیبا

مهم‌ترین ویژگی‌های پارتیشن شیشه‌ای جداکننده

مهم‌ترین ویژگی‌هایی که باعث انتخاب پارتیشن شیشه‌ای برای فضاهای اداری می‌شود عبارتند از:

1) عایق صدا و آکوستیک: یکی از مشکلات فضاهای کاری، وجود سر و صدای بیش از حد است و پارتیشن شیشه ای اداری حدود 70% الی 75% به شکست صدا در محیط پیرامون خود کمک می‌کند.

2) نصب و اجرای سریع و آسان: نصب و اجرای این مدل پارتیشن، فرایند پیچیده‌ای ندارد و حمل و نقل آن بسیار راحت است. همچنین جابجایی و تغییر چیدمان این جداکننده‌ها نیز، امکان‌پذیر است.

3) مقرون به صرفه: تفکیک فضای یک محیط اداری کاری با خرید پارتیشن شیشه ای زیبا، یکی از اقتصادی‌ترین و جدیدترین روش‌ها برای طراحی داخلی و بازسازی شرکت‌ها است. به همین ترتیب شما می‌توانید در مدت زمانی کوتاه، بدون اینکه نیاز به تجهیزات خاصی داشته باشید، یک محیط کار کاربردی و جذاب داشته باشید.

4) افزایش نور و روشنایی محیط: یکی از مسائلی که تاثیر منفی روی کارآیی و روحیه پرسنل دارد، کمبود نور طبیعی است. شما می‌توانید با کمی خلاقیت و پارتیشن‌بندی شیشه ای اداری، نور طبیعی بیشتری را حتی به تاریک‌ترین نقاط محیط وارد کنید.

5) زیباسازی فضای داخلی: پارتیشن شیشه‌ای محل کار شیک، ظاهر زیبایی دارد و با استفاده از تکنیک‌های موجود مثل مات کردن، حکاکی و چاپ روی شیشه و یا به‌کاربردن پارتیشن اداری رنگی، می‌توانید ظاهری مدرن و جذاب در فضای داخلی محل کارتان ایجاد کنید.

6) نگهداری آسان: نگهداری از پارتیشن اداری جداکننده، تقریبا آسان است. چون با استفاده از دستمال‌های پارچه‌ای مخصوص مانند دستمال میکروفیبر، به راحتی تمیز می‌شود.

7) ماندگاری بالای شیشه: پارتیشن شیشه‌ای نشکن محیط کار، ضخامت مناسب و استانداردی دارد و دربرابر ضربه یا فرسودگی نیز بسیار مقاوم است.

پارتیشن شیشه ای اداری شیک
پارتیشن شیشه ای اداری جدا کننده

انواع پارتیشن شیشه ای اداری

به طورکلی انواع پارتیشن شیشه‌ای اداری در جنس، رنگ و طرح‌های متنوعی تولید می‌شوند و هرکدام کارایی خاص خود را دارند. انواع مدل جداکننده شیشه‌ای از لحاظ نصب به دو دسته‌ی ثابت و متحرک و براساس نوع فریم به پارتیشن شیشه‌ای فریم‌دار و پارتیشن شیشه‌ای بدون فریم (فریم‌لس) و با توجه به نوع شیشه‌ی به کار رفته در آن نیز به‌صورت تک‌جداره، دوجداره و رنگی تقسیم‌بندی می‌شوند. اصول طراحی داخلی اداری یکی از مطالبی است که به شما برای اینکه فضای کار جذاب و زیبای داشته باشید کمک خواهد کرد.

پارتیشن شیشه ای اداری نشکن

پارتیشن شیشه ای اداری دوجداره

پارتیشن شیشه‌ای دوجداره از دو قسمت شیشه تشکیل شده که اغلب از جنس سکوریت و یا در برخی موارد، لمینت است و می‌تواند به صورت شفاف، مات و یا طرحدار باشد. بین این دو شیشه، گازی قرار دارد که باعث می‌شود این نوع از پارتیشن‌ها به عایقی خوب در برابر صوت و حرارت تبدیل شوند، مصرف انرژی را بسیار کاهش دهند و بیشتر در اماکن پرتردد و پرسر و صدا کاربرد داشته باشند. توجه داشته باشید که این نوع پارتیشن، می‌تواند به شکلی اجرا شود که در میان دولایه شیشه‌ی خود، پرده‌های کرکره‌ای قرار گیرد. وجود این پرده‌ها باعث می‌شود تا در صورت نیاز برای ایجاد یک فضای خصوصی به‌ویژه برای اتاق جلسات یا اتاق کنفرانس مورد استفاده قرار گیرد. به این مدل پارتیشن شیشه ای اداری دوجداره، پارتیشن شیشه‌ای کرکره‌دار نیز می‌گویند.

پارتیشن شیشه ای اداری کرو
پارتیشن شیشه ای دوجداره

خصوصیات پارتیشن اداری دوجداره

پارتیشن محل کار شیشه‌ای دو جداره بیشتر به شکل فریم‌دار اجرا شده و دارای پروفیل‌های ضخیم‌تری است. فریم مورد استفاده در این مدل از نوع آلومینییومی نرمال یا یو‌پی‌وی‌سی در رنگ‌های مختلف است که عموما به رنگ سفید، مشکی و یا طوسی است. پارتیشن‌های شیشه‌ای اداری دوجداره چون از دولایه شیشه سکوریت تشکیل شده‌اند، بسیار مقاوم هستند و دربرابر برخورد اجسام و ضربات محکم نمی‌شکنند. به همین دلیل این پارتیشن‌ها، نشکن محسوب شده و برای محیط‌های پرتردد که امکان برخورد افراد به این جداکننده‎‌های شیشه‌ای بالاست، بسیار مناسب هستند. لازم به ذکر است که مدل پارتیشن شیشه‌ای اداری دوجداره ارتفاع معینی ندارد و در ابعاد کوتاه، بلند و تا سقف، طبق نظر کارفرما، امکان اجرا دارد. معمولا ارتفاع پارتیشن شیشه‌ای دوجداره به میزان جریان هوا و آلودگی صوتی محیط، بستگی دارد.

پارتیشن شیشه ای اداری تک جداره
پارتیشن شیشه ای مدرن

صنایع شیشه و آینه الماس جام
پارتیشن شیشه ای
صنایع شیشه و آینه الماس جام

تفاوت پارتیشن دوجداره و تک‌جداره

1. قیمت پارتیشن شیشه ای اداری دوجداره به دلیل استفاده بیشتر از متریال نسبت به نوع تک جداره، بیشتر است.

2. پهنا و ضخامت زیاد پروفیل‌ها در نوع دوجداره امکان عبور انواع سیم تلفن، ابنترنت و برق را از داخل آن فراهم می‌کند.

3. پارتیشن شیشه‌ای دوجداره نسبت به تک‌جداره، فضای بیشتری را اشغال می‌کند و از لحاظ زیبایی دارای جایگاه پایین‌تری است.

مطلب خواندنی: 53 مدل نیم‌ست اداری شیک؛ مناسب دفتر کار

4. در پارتیشن اداری دوجداره امکان نصب کرکره جهت محدودکردن دید، وجود دارد ولی پارتیشن از جنس شیشه و تک‌جداره چنین قابلیتی ندارد.

5. پارتیشن شیشه ای اداری دوجداره به دلیل ضخامت بالاتری که دارد به عنوان پارتیشن شیشه‌ای اداری نشکن، محسوب می‌شود و مقاومت بیشتری نسبت به نوع تک‌جداره دارد.

6. پارتیشن شیشه‌ای تک‌جداره، فضای کمتری را نسبت به نوع دوجداره اشغال می‌کند. به طورکلی جاکننده‌های شیشه‌ای دوجداره، حدود 7 تا 8 سانتی‌متر فضا برای نصب نیاز دارد. درمقابل پارتیشن اداری شیشه‌ای تک‌جداره، فضایی بین 2 تا 3 سانتی‌متر را اشغال می‌کند و برای فضاهای کوچک، مناسب‌تر است.

7. پارتیشن شیشه‌ای تک‌جداره، دارای فریم، شیشه و درزگیرهای مخصوصی است که می‌تواند آلودگی‌های صوتی محیط را حدود 50 تا 60درصد کاهش دهد. اما پارتیشن دوجداره، حدود 70 تا 80درصد از ورود آلودگی‌های صوتی به داخل جلوگیری می‌کند و به مراتب بهتر از پارتیشن شیشه‌ای تک جداره‌ است.

پارتیشن شیشه‌ای اداری رنگی

پارتیشن شیشه ای اداری طرحدار
پارتیشن شیشه ای اداری رنگی

پارتیشن محل کار شیشه‌ای رنگی

نوعی پارتیشن از جنس شیشه رنگی به صورت مات و شفاف در بازار موجود است و شما می‌توانید با توجه به سبک دکوراسیون، برای کل فضا یا قسمتی از آن، آنها را استفاده کنید. به طورکلی پارتیشن شیشه‌ای اداری مات یا نیمه‌مات برای اتاق‌های کنفرانس کاربرد دارد. همچنین برای خصوصی‌سازی، می‌توانید درخواست حک‌شدن لوگو یا آرم شرکت را بر روی شیشه‌ها داشته باشید. علاوه بر شیشه‌ها، انواع رنگ‌بندی در فریم شیشه، دستگیره و لولا نیز قابل توجه است و رنگ‌های سفید، مشکی، خاکستری و نقره‌ای در فریم و یراق‌آلات جزو رنگ‌های پرفروش هستند.

پارتیشن شیشه ای اداری مات
پارتیشن شیشه ای اداری با لوگو

پارتیشن مدرن اداری شیشه ای

شیشه یکی از متریال‌های مدرن است و مدل شیشه‌ای پارتیشن، یکی از بهترین ایده‌ها برای تقسیم‌بندی فضای داخلی شرکت‌های اداری با دکوراسیون مدرن است. پارتیشن مدرن اداری شیشه ای، ترکیبی بسیار جذاب از شیشه و فلز است که رنگ‌بندی و کیفیت متنوعی در پروفیل و یراق‌‌آلات درب آن نیز وجود دارد. به طورکلی پارتیشن‌بندی شیشه‌ای اداری با ایجاد سطحی شفاف، بستر مناسبی را برای تبلیغات فراهم کرده و از اصول طراحی داخلی اداری و روندهای مدرن پیروی می‌کند.

اجرای پارتیشن اداری شیشه ای
پارتیشن شیشه ای

اجرای پارتیشن اداری شیشه‌ای

در رابطه با مراحل نصب و اجرای پارتیشن‌بندی اداری شیشه‌ای؛ پس از اندازه‌گیری محیط توسط کارشناسان فنی و توضیحات کامل در رابطه با نوع پارتیشن و جلب رضایت کارفرما، کار به بخش نقشه‌کشی و طراحی واگذار می‌شود. درنهایت پس از ساخت قطعات، کار در اختیار نصاب با‌تجربه و بادقت قرار گرفته و سفارش شما در محل نصب می‌شود.

در مرحله‌ی سفارش پارتیشن اداری شیشه‌ای نیز توجه داشته باشید که فریم‌ جداکننده شیشه‌ای می‌تواند از جنس استیل، آلومینیوم و آهنی باشد اما بهترین نوع فریم مصرفی، استیل است. استیل؛ مقاومت بالایی در برابر رطوبت و هوا دارد و برای تمامی شرایط آب و هوایی مناسب است. ضخامت پارتیشن‌های شیشه‌ای هم معمولا شیشه سکوریت 10 میل است.

مطلب مرتبط: دکوراسیون اداری شرکت، پروژه‌ای مدرن و شیک در ولنجک

پارتیشن شیشه ای اداری

پارتیشن شیشه‌ای زیبا

پارتیشن بندی شیشه‌ای اداری

پارتیشن شیشه‌ای اداری

پارتیشن اداری شیشه ای

کلام آخر

همانطور که در این مطلب از چیدانه با هم بررسی کردیم، پارتیشن‌بندی شیشه ای اداری مانند دیوار، نقش تفکیک‌کننده‌ی فضاهای داخلی را دارد و به دلیل بازتاب نور مناسب، وسعت دید بالاتری به شما می‌دهد. پارتیشن شیشه‌ای زیبا، یک عایق صوتی به شمار می‌آید و یک عنصر منحصربه‌فرد در دکوراسیون داخلی محیط‌های کار است که با حفظ حریم خصوصی افراد، یک فضای راحت و کارآمد را برای کارکنان ایجاد می‌کند.

"برای انتخاب و خرید پارتیشن شیشه‌ای اداری مناسب می‌توانید در زمینه مبلمان و ملزومات اداری، از متخصصین چیدانه کمک بگیرید.“

بازنویسی و انتشار: فهیمه مصدرالامور

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه