Chidaneh.com placeholder image

دکوراسیون بنفش و سفید، جادوی رنگ در خانه بانوی تهرانی!

به قلم: تحریریه چیدانه

فضاهای مسکونی: تجربه‌ دلپذیر خانه‌های ایرانی در آپارتمان‌های مدرن، نیازمند ذوق و سلیقه و البته ممارست فراوان در کنار هم چیدن عناصر خانه‌های ایرانی در قالب مبلمان و وسائل مدرن امروزی است. خانم رحمانی صاحب و طراح این منزل زیبا، با دانش کافی از معماری و دکوراسیون ایرانی، به درستی از عهده‌ی هم‌نشینی این عناصر بر‌آمده اند. با ما همراه باشید تا گشتی در این خانه‌ی با صفا بزنیم:

عرفان شریف نژاد: عکاس
منزل خانم رحمانی
عرفان شریف نژاد: عکاس

تابلو فرش ریحان

تور خانه قلهک در یک نگاه

  • تعداد افراد ساکن: ۲ نفر
  • شغل خانم خانه: خانه دار، علاقه مند به طراحی
  • موقعیت شهر: تهران / محله: قلهک
  • متراژ: در حدود ۱۰۰ متر
  • مالکیت: استیجاری
  • تعداد اتاق : ۲ خواب
  • تعداد سرویس : یک حمام و یک دستشویی
  • سبک دکوراسیون: تلفیقی
  • رنگ‌های غالب: سفید ، بنفش، زرد
  • ویژگی برجسته: استفاده هوشمندانه از تزئینات مقرون به صرفه اما زیبا
  • طراح: خانم شیما رحمانی
  • مدت زمان طراحی داخلی: به مرور زمان
  • عکس و فیلم: عرفان شریف نژاد

عرفان شریف نژاد: عکاس
مبلمان بنفش در دکوراسیون
عرفان شریف نژاد: عکاس

چه نکاتی در طراحی مد نظر بوده‌ و به چه دلیل؟

برای من استفاده از عناصر ساده، اما زیبا اهمیت بسیاری داشت. در طراحی این خانه، سعی کردم با حداقل هزینه‌ها ، از وسایلی استفاده کنم که ساده، اما زیبا باشند. همچنین همنشینی رنگ‌های سرد و گرم به نظرم، تلفیق خوبی از حس‌های گوناگون را در خانه ایجاد می‌کنند. سعی کردم در تزئینات از همنشینی رنگ‌های سرد و گرم در بستر رنگ سفید، استفاده کنم.

عرفان شریف نژاد: عکاس
تزئینات دیواری خانه مدرن
عرفان شریف نژاد: عکاس

چه سبک و رویکردی را در طراحی دوست دارید و چه چیزهایی را دوست ندارید؟

علاقه‌ی چندانی به دکوراسیون کلاسیک ندارم، اما به نقوش سنتی و ایرانی و حتی تزئینات سنتی سایر کشورها، علاقه مندم. با وجود علاقه‌ی بسیاری که به دکوراسیون و معماری دارم ، متأسفانه تحصیلاتی در این زمینه ندارم و سبک‌های چندانی را در دکوراسیون نمی‌شناسم. سعی می‌کنم با توجه به ذوق و سلیقه‌ام ، وسائل خانه را دکور کنم.

عرفان شریف نژاد: عکاس
منزل خانم رحمانی
عرفان شریف نژاد: عکاس

فضای مورد علاقه‌ شما کجاست؟

بیشتر فضاهای خانه را دوست دارم ، هر بخشی از خانه برای من اهمیت خاصی دارد. اما بیشتر از همه تک پنجره‌ای که رو به کوچه است را دوست دارم. برای این پنجره، پرده ای درست کردم که شبیه بارش برف به نظر می‌رسد. درخت کاج پشت پنجره و تزئینات کنار آن، همگی حس خوشایندی به من می‌دهند.

عرفان شریف نژاد: عکاس
منزل خانم رحمانی
عرفان شریف نژاد: عکاس

وسایل خانه را از کجا تهیه کرده اید؟

مبل ها را از بازار مبل یافت آباد خریدیم، همینطور میز ناهار خوری. بسیاری از تزئینات را از فروشگاه اکسیر و بعضی وسایل، به خصوص وسایل سنتی و صنایع دستی را از جمعه بازار پارکینگ پروانه تهیه کردیم. ما علاقه‌ی بسیاری به دست ساخته‌های هنری داریم، هر وقت که نمونه ی خوبی را می‌بینیم، خریداری می‌کنیم.

مطلب پیشنهادی: جمعه بازار پر طرفدار تهران در پارکینگ پروانه!

عرفان شریف نژاد: عکاس
میز ناهارخوری سفید
عرفان شریف نژاد: عکاس

بعضی از وسایل را سفارش دادیم تا برایمان بسازند، به طور مثال نردبانی که به عنوان جای مجله استفاده می‌کنیم را یکی از دوستانمان برای‌ما ساخت. ویترین کنار میز‌ غذا را نیز به نجار جوانی در کرج سفارش داده‌ایم. آباژور و لوستر‌ها رانیز از لاله زار تهیه کردیم. در خرید وسایل خانه، سعی کردیم از وسایل مقرون به صرفه ولی زیبا استفاده کنیم.

عرفان شریف نژاد: عکاس
تزئینات دیواری مدرن
عرفان شریف نژاد: عکاس

بعضی از وسایل دکوری روی میز و گوشه‌های خانه نیز خودم ساخته‌ام. به طور مثال از کاج‌های داخل حیاط استفاده کردم. آن‌ها را رنگ کردم و دکوری روی میز درست کردم. یادگاری‌های داخل ویترین را نیز در سفرهای مختلفی به اطراف دنیا داشتیم، تهیه کردیم. مثل یک سفرنامه‌ی کوچک. برادر من کاریکاتوریست است، بسیاری از تابلوهای نقاشی و کاریکاتور این خانه را برادرم نقاشی کرده است.

عرفان شریف نژاد: عکاس
منزل خانم رحمانی
عرفان شریف نژاد: عکاس

نقش گیاهان در خانه چگونه است؟

من علاقه‌ی زیادی به گیاهان دارم ، یکی از علت‌های انتخاب این خانه نیز نمای پنجره‌ی آن بود که رو به درخت‌های کاج حیاط جلوی ساختمان هستند. سعی کردیم در خانه‌مان از گیاهانی که با شرایط آپارتمانی سازگاری دارند، استفاده کنیم. گلدان سبزی را نیز جلوی پنجره‌ی رو به حیاط گذاشتم تا به طراوت منظره اضافه کند.

گوشه‌ای از کانتر آشپزخانه را نیز که فضای باز اضافه ‌ای داشت ، مثل باغچه‌ی کوچکی با گلدان‌های متنوع، پر کردیم. چراغ سبز بالای این قسمت نیز به سبز بودن این فضا کمک کرد.

عرفان شریف نژاد: عکاس
منزل خانم رحمانی
عرفان شریف نژاد: عکاس

جدا از این ، گلدان‌های کوچک اطراف خانه نیز، به طور مداوم با گل‌های شاخه‌ای پر می‌شود.

عرفان شریف نژاد: عکاس
مبل بنفش در دکوراسیون نشیمن
عرفان شریف نژاد: عکاس

دکوراسیون نشیمن

در فضای نشیمن، مبل های بنفش و یاسی رنگی قرار دارند که با کوسن های متنوعی پوشانده شده‌اند. میز جلوی مبل نیز با تزئینات نقوش سنتی پوشانده شده. میز تلویزیونی نیز در تناسب با دیوار و تزئینات پرده و دیوار‌ها ، سفید رنگ انتخاب شده.

عرفان شریف نژاد: عکاس
دکوراسیون خلاقانه غذاخوری
عرفان شریف نژاد: عکاس

دکوراسیون غذاخوری

میز غذاخوری چوبی ای با پارچه‌های دقیقاً همانند پارچه‌ی مبل‌ها در کنار فضای ورودی خانه قرار گرفته است. بالای این دیوار نیز تابلوی نقاشی دیگری نیز قرار گرفته و در کنار آن، ویترینی شبیه بشه‌های کوچک با پایه های چوبی سفید رنگ قرار گرفته که روی آن را با یادگاری های کوچکی که از اطراف دنیا جمع‌آوری کرده اند، پوشانده شده است.

عرفان شریف نژاد: عکاس
منزل خانم رحمانی
عرفان شریف نژاد: عکاس

ورودی خانه

روی جا کفشی، با آویزهای ترکمنی تزئین شده. فرش نمدی ای با طرح قلوه سنگ نیز در این قسمت قرار دارد. دیواری نیز با قاب عکس‌های مختلف و تزئینات مختلف در این قسمت قرار گرفته. دیوار دیگر را نیز نردبان جای روزنامه قرار داده اند.

ویدئوی زیر کلیت فضایی دکوراسیون خانه بنفش خانم رحمانی در قلهک را نشان می دهد. این ویدئو را از دست ندهید.

 

شما هم می توانید با استغفاده از تجربیات و طراحی های خلاقانه اهالی فن به دکوراسیون منزل ایده آل خود برسید. فراموش نکنید که ما منتظر تصاویر دکوراسیون زیبای شما هستیم تلگرام چیدانه 09388547140!

نویسنده و عکاس: عرفان شریف نژاد | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
nasimdavoodi90_37005 در تاریخ 20 آذر 1395
ممنون از مطالب خوبتون، طراحی سایتتون خیلی جذابه

ثبت دیدگاه