Chidaneh.com placeholder image

دکوراسیون خانه مدرن، آپارتمان خاکستری لاله در گرگان!

به قلم: تحریریه چیدانه

فضاهای مسکونی: خانه های مدرن با داشتن دکوراسیون ساده و دلنشین طرفداران زیادی در بین افراد دارد. در تور خانه گردی به سراغ خانه مدرن لاله و همسرش در گرگان رفتیم که رنگ های سرد و خنثی در آن پادشاهی می کنند. با ما همراه باشید.

تور خانه لاله در یک نگاه

  • تعداد افراد ساکن: 2 نفر
  • شغل خانم خانه: کارمند با تحصیلات رشته معماری/ شغل همسر: آزاد
  • موقعیت شهر: گرگان/ محله: شهرک تالار
  • متراژ فضا: 140 متر
  • سال ساخت: 1394
  • ملک استیجاری
  • تعداد اتاق خواب: 2 اتاق
  • تعداد سرویس بهداشتی: یک حمام و یک دستشویی
  • سبک دکوراسیون: مدرن
  • رنگ های غالب: رنگ های سرد، سفید تا خاکستری
  • ویژگی برجسته طراحی: مدرن بودن و اروپایی بودن که نقطه عطف در تمام انتخاب ها است.
  • طراح: لاله علیزاده
  • مدت زمان طراحی داخلی و خرید وسایل: حدود 6 ماه
  • هزینه دکوراسیون: حدود 70 میلیون
  • عکس و فیلم: سینا عزیزی

سینا عزیزی
مبل ال نشیمن
سینا عزیزی

سرویس خواب بالسا

چه نکاتی در طراحی مد نظر بوده و به چه دلیل؟

رنگ خاکستری و تنالیته رنگ سرد را دوست دارم و اصل انتخاب را بر این رنگ ها گذاشتم. از رنگ استیل و سیلور هم برای لوازم خانگی استفاده کردم. زمانی که طراحی دکوراسیون را انجام می دادم و برای جهیزیه وسایل را خریداری می کردم، دکوراسیون 2016 دارای رنگ های غالب مشکی تا سفید و با تنالیته خاکستری بود. من هم همین ترکیب رنگی را به دکوراسیون خانه آوردم. برای اینکه فضا خیلی سرد نباشد، از گیاهان برای اضافه کردن رنگ سبز استفاده کردم. رنگ های ملایم را هم دوست دارم و ترجیح میدادم حتی این گیاهان هم داخل فضا نباشند.

جالب است بدانید که قبلا خانه دیگری در گرگان را با تم رنگی مشابه معرفی کرده ایم: دکوراسیون برفی خانه هلامه، یک مدرن واقعی!

سینا عزیزی
میز جلو مبلی سفید
سینا عزیزی

چه سبک و رویکردی را در طراحی دوست دارید و چه چیزهایی را دوست ندارید؟

سبک کلاسیک را برای دکوراسیون منزل در حال حاضر نمی پسندم، ولی ممکن است در سن 50 سالگی به این سبک دکوراسیون روی بیاورم. اکنون به اقتضای سن دوست داریم دکوراسیون مدرن داشته باشیم. فرش ایرانی با طرح بته جقه، شکاری یا طرح ماهی را دوست نداشتم و برای اینکه فرش مدرن را پیدا کنم مانند تمام وسایل دیگر که به سختی انتخاب شد، فروشگاه و مغازه های زیادی را گشتم.

سینا عزیزی
دکوراسیون منزل شخصی
سینا عزیزی

مادرم برای جهیزیه می خواست تعدادی ظروف مسی به من بدهد ولی به دلیل سبک مدرن خانه، آنها را به فضای داخلی وارد نکردم. چون کلاسیک پسند نیستم یادگاری و وسایل قدیمی را از چشم ها پنهان کرده ام.

سینا عزیزی
میز صبحانه خوری دو نفره
سینا عزیزی

فضای مورد علاقه شما کجاست؟

در بالکن تعدادی گیاه آپارتمانی نگهداری می کنم که میز دو نفره کوچکی هم در این قسمت وجود دارد. این فضای دنج و لذت بخش را دوست دارم.

سینا عزیزی
دکوراسیون ناهارخوری
سینا عزیزی

هر کدام از وسایل خانه تان را از کجا تهیه کرده اید؟

ظروف آشپزخانه را از برند ایکیا تهیه کردم. برای خرید مبلمان به تهران آمدم و از محله یافت آباد، بازار برترین ها مبلمان و سرویس خواب را خریداری کردم. مبل ال 20 میلیون تومان، میل نیم ست 9 میلیون و سرویس خواب 4 میلیون تومان هزینه داشت. فرش های خانه را از فروشگاه فرش نو تهیه کردیم که در شهرهای مختلف شعبه دارد. فرش 2/5 متری 900 تومان و فرش 3 متری بیشتر از یک میلیون تومان خریداری شده است.

سینا عزیزی
شلف آشپزخانه
سینا عزیزی

کارهای خدماتی و تاسیساتی را به چه اهالی فنی سپردید؟

کارهای خدماتی را خودمان انجام دادیم. دیوارها را به رنگ سفید کردیم که برادرم کار نقاشی دیوار را انجام داده است. شلف کنار بالکن را هم همسرم نصب کرد.

سینا عزیزی
دکوراسیون منزل شخصی
سینا عزیزی

در این فرآیند چه تجربیاتی داشتید که از آنها درس گرفتید و دوست دارید به دیگران نیز منتقل کنید؟

تجربه ای که بدست آوردم این بود که من با وجود اینکه سلیقه متفاوتی دارم، وسایل و لوازمی را انتخاب می کنم که بعد از گذشت مدتی بیشتر در بازار دیده و در واقع مد می شود و فکر می کنم این قضیه به علت این است که عکس های زیادی از دکوراسیون منزل می بینم.

سینا عزیزی
دکوراسیون منزل شخصی
سینا عزیزی

توصیه من به افراد خصوصا عروس خانم ها این است که خانه های کوچک را با مبلمان کلاسیک و بزرگ و میز ناهارخوری 12 نفره پر نکنند! فضا اگر بازتر و مدرن باشد، جوان پسندتر است.

سینا عزیزی
مبلمان ناهارخوری
سینا عزیزی

نقش گیاهان در خانه چگونه است؟

رنگ سبز گیاهان گرم است. من با وجود اینکه تلفیق فضای گرم و سرد را دوست ندارم ولی برای اینکه چشم افرادی که منزل من می آیند به علت سردی فضا اذیت نشود، گیاهان خانگی را به فضای داخلی خانه وارد کردم. ما در ایران زندگی می کنیم و به دلیل فرهنگ مهمان داری، دوستان و آشنایان زیادی را به خانه خود دعوت می کنیم. گیاهان خانگی در بالکن هم نگهداری می شوند و به دلیل اینکه اروپایی پسند نیست تعداد زیادی از گلدان ها را به فضای داخلی نیاوردم.

سینا عزیزی
دکوراسیون منزل شخصی
سینا عزیزی

دو هفته اول که گیاهان را به خانه آورده بودم، دچار مشکل می شدند و بعد متوجه شدم نحوه آبیاری آنها دچار مشکل بوده است چون نور خوبی در فضای داخلی وجود دارد. تعدادی از گیاهان را از زیر گلدانی آبیاری می کنم و به دلیلی آب و هوای خشک منطقه زندگی ما غبارپاشی گیاهان هم انجام می شود. کاج مطبق، شفلرا، برگ هندوانه ای و انواع کاکتوس از گیاهانی است که دیده می شوند.

مطلب مرتبط: آبیاری گیاهان آپارتمانی، زیر گلدانی را غرق در آب کنید!

سینا عزیزی
دیوارپوش آشپزخانه
سینا عزیزی

دکوراسیون آشپزخانه

دکوراسیون آشپزخانه دارای دیوارپوش های کاشی کاری شده به رنگ های کرم و قهوه ای است که با ماهیت آشپزخانه هماهنگی خوبی دارد. کابینت مدرن سفید رنگ بدون دستگیره و تریینات اضافی کاملا گویای ویژگی سادگی در سبک مدرن است و با قرار گرفتن در کنار شلف های قهوه ای و دیوارپوش کرم و قهوه ای ترکیب رنگی مناسبی خلق کرده است.

سینا عزیزی
دکوراسیون مبلمان ناهارخوری
سینا عزیزی

پرده کرکره ساده و سفید رنگ نور را به خوبی فیلتر می کند، میز ناهارخوری در کنار آشپزخانه به رنگ سفید و با صندلی طوسی رنگ و با پارچه مخملی سادگی را به رخ می کشد. شلف های کنار پنجره با لوازم دکوری تزیین شده است و گیاهان آپارتمانی نیز فضا را روح بخشیده است. یک میز دو نفره هم کنار پنجره بالکن وجود دارد که به گفته خانم خانه فضای مورد علاقه اوست.

سینا عزیزی
دکوراسیون پذیرایی
سینا عزیزی

دکوراسیون پذیرایی

با داشتن تم رنگی خاکستری و طوسی در دکوراسیون خانه لاله، فضای پذیرایی نیز به گونه ای طراحی شده است که رنگ اصلی طوسی در مبلمان نیم ست به چشم می خورد. مبل نیم ست شامل دو مبل تک و یک کاناپه دو نفره چسترفیلد است. میز جلو مبلی مربعی سفید و مدرن در این فضا، تضاد خوبی با فرش مدرن خاکستری رنگ دارد. کوسن با طرح ستاره ای و کوسن با پارچه خزدار سفید از ویژگی های خاص این فضا است.

خوب است بدانید مبلمان چسترفیلد برای کدام دکوراسیون مناسب است؟

سینا عزیزی
مبل ال نشیمن
سینا عزیزی

دکوراسیون نشیمن

دکوراسیون نشیمن تم رنگی تیره تری دارد. مبل راحتی به رنگ خاکستری تیره دارای میز جلو مبلی مربعی و شیشه ای است. کوسن با طرح ستاره هم در این مبل ال دیده می شود با این تفاوت که رنگ متفاوتی دارد. گیاه شفلرا در دکوراسیون نشیمن گرمی و دلنشینی فضا را دوچندان کرده است. پرده ساده و مدرن به رنگ سفید خالص پنجره ای را پوشش می دهد که رو به درختان زیبا باز می شود و نور خوبی را برای دکوراسیون نشیمن تامین می کند.

سینا عزیزی
سرویس خواب طوسی
سینا عزیزی

دکوراسیون اتاق خواب

سبک مدرن در دکوراسیون اتاق خواب نیز دنباله روی سبک دکوراسیون منزل است. سرویس خواب طوسی رنگ با رویه مخملی در ترکیب با روتختی و رو بالشتی هایی با طرح های سفید و مشکی زیبایی خاصی به فضا داده است. میز پاتختی و میز توالت با چارچوب ساده و سفید رنگ، پرده پارچه ای ساده و خاکستری رنگ از اجرای دیگری هستند که در دکوراسیون اتاق خواب لاله به چشم می خورند.

ویدئوی زیر کلیت فضای داخلی خانه لاله و همسرش در گرگان را نشان می دهد که ویژگی اصلی آن یعنی استفاده از رنگ های خنثی به خوبی در آن دیده می شود.

 

اگر شما هم مایل هستید دکوراسیون منزل زیبای خود را با افراد دیگر به اشتراک بگذارید، تصاویر آن را به تلگرام چیدانه 09388547140 ارسال کنید تا در تور خانه گردی انتخاب ما باشید.

نویسنده: صدف حقیقت | عکاس: سینا عزیزی | تحریریه چیدانه 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
mehrasa در تاریخ 04 دی 1395
سلام این خونه خیلی زیباست من فضای روشنش رو خیلی دوست دارم آفرین به صاحبخونه

ثبت دیدگاه