Chidaneh.com placeholder image

دکوراسیون سفید و طوسی، خانه بهامین در قشم!

به قلم: تحریریه چیدانه

فضاهای مسکونی: در تور خانه گردی این بار به جزیره قشم سفر کردیم. جایی که آفتاب نشانی از گرما دارد، در حالی که دکوراسیون خانه بهامین با رنگ های روشن و سرد در قشم خنکی گرمای هوا را تعدیل می کند. با ما همراه باشید:

امیر صادقی
خانه ی خوش چهره ی قشم
امیر صادقی

تابلو فرش ریحان

تور خانه قشم در یک نگاه

  • تعداد افراد ساکن: 1 نفر
  • شغل صاحب خانه: مهندس عمران
  • موقعیت شهر: قشم/ محله: سام و زال
  • متراژ فضا: 98 متر
  • سال ساخت: 1390
  • طبقه: دوم
  • ملک شخصی
  • تعداد اتاق خواب: 2 اتاق
  • تعداد سرویس: یک حمام و یک دستشویی
  • سبک دکوراسیون: مدرن
  • رنگ های غالب: سفید، خاکستری و آبی
  • ویژگی برجسته طراحی: استفاده از رنگ روشن
  • طراح : آقای بهامین محمدی
  • مدت زمان طراحی داخلی و بازسازی یا خرید وسایل طول کشیده است؟ کمتر از سه ماه
  • بازسازی شده
  • تقریبا این دکوراسیون برای شما چقدر هزینه برداشته است؟ 80 میلیون تومان
  • عکس و فیلم: امیر صادقی

امیر صادقی
خانه ی خوش چهره ی قشم
امیر صادقی

علت انتخاب سبک مدرن در طراحی دکوراسیون منزل شما چه بوده است؟

خانه پدری من سبک سنتی داشت و می خواستم دکوراسیون منزل خودم متفاوت و به سبک مدرن طراحی شود. ضمن اینکه در فضای 90 متری خانه به نظر من نمی توان سبک سنتی را وارد کرد و این سبک نیازمند فضای بزرگتر و حداقل 150 متر است. خانه 90 متری باید با وسایل فانتزی و کوچک دکور شود.

به نظر من استفاده از رنگ های روشن در فضای داخلی خانه هیچ وقت خسته کننده نیست. و نباید به دلیل کثیف شدن، لکه و سیاهی استفاده از رنگ روشن را در فضا منع کرد. من علاقه شدیدی به رنگ طوسی و سفید دارم و هر فضایی که بتوانم آنها را به کار می برم. برای اینکه در دکوراسیون خانه تضاد ایجاد کنم، از رنگ قرمز استفاده کردم که در وسایلی مانند شمع و تابلوی دیواری دیده می شود.

امیر صادقی
خانه ی خوش چهره ی قشم
امیر صادقی

فضای مورد علاقه شما کجاست؟

من به دلیل علاقه به آشپزی، آشپزخانه را دوست دارم.

امیر صادقی
خانه ی خوش چهره ی قشم
امیر صادقی

وسایل خانه را از قشم تهیه کرده اید؟

مبلمان و وسایل را از تهران و کرج خریداری کردم. مبلمان از محصولات برند هارمونی است؛ مبل ال 18 میلیون تومان، مبل تک نفره یک تا 2/5 میلیون، میز جلو مبلی 1/7 میلیون و میز ناهارخوری حدود 8 میلیون تومان هزینه داشتند. سرویس خواب را از تهران و محله یافت آباد تهیه کردم، با وجود اینکه کیفیت بسیار خوبی دارد سرویس خواب شامل تخت خواب، کمد و میز آرایش 2/5 میلیون تومان بود.

تابلو با تکه های چوب ام دی اف در بالای کاناپه سفید رنگ بر دیوار نصب است که علاقه شدیدی به آن دارم. این تابلو را از برند هارمونی و با قیمت 1/2 میلیون تومان خریدم. هزینه بالایی داشت ولی به دلیل اینکه با دکوراسیون خانه هماهنگی داشت، آن را خریدم؛ “می تونم بگم پول دلمو دادم!"

امیر صادقی
خانه ی خوش چهره ی قشم
امیر صادقی

کارهای خدماتی و تاسیساتی را به چه اهالی فنی سپردید؟

تعویض کابینت ها 7 میلیون تومان هزینه داشت و دایی خودم از تهران برای نصب آنها به قشم آمد. و کاغذ دیواری 1/5 میلیون تومان، هزینه داشت. طراحی دکوراسیون سرویس بهداشتی را هم خودم انجام دادم. کارگر افغانی کندن سرویس انجام داد و چند استاد کار برای انجام عملیات بازسازی سرویس بهداشتی به خانه آمدند.

امیر صادقی
خانه ی خوش چهره ی قشم
امیر صادقی

تجربیات شما در نگهداری وسایل سفید چیست و دوست دارید چه نکاتی را به دیگران نیز منتقل کنید؟

علم آنقدر پیشرفت کرده است که با مواد شوینده مختلف در بازار، دیگر فکر و دغدغه ذهنی این نباشد که رنگ روشن دوام نمی آورد یا سیاه می شود. محصولات مختلف می توانند کمک کنند تا مدت نگهداری از لوازم طولانی تر شود. برای مثال من روی مبلمان چرم لایه ای از یک ماده مخصوص می زنم تا علاوه بر اینکه از خشک شدن چرم جلوگیری کند، لکه های ایجاد شده روی کاناپه سفید به راحتی تمیز می شود.

امیر صادقی
خانه ی خوش چهره ی قشم
امیر صادقی

آیا در خانه قشم شما گیاهی وجود دارد؟

من به دلیل اینکه با فاصله های 3 الی 4 ماه در خانه نیستم، گیاهی در فضای خانه ندارم چون مراقبت از آنها به مشکل می خورد. ولی در تهران گیاهان خانگی زیادی نگهداری می کنم و به نظرم حضور آنها ضروری است چون با زمانی که برای رسیدگی شان می گذارید روحیه می گیرید و رنگ سبز هم طراوت خوبی به فضای داخلی خانه می بخشد. با حضور گیاهان در خانه از نظر بصری ذهن درگیر می شود و با تضاد ایجاد شده از ترکیب رنگی گل، دکوراسیون خانه را تغییر می دهد.

امیر صادقی
خانه ی خوش چهره ی قشم
امیر صادقی

دکوراسیون آشپزخانه مدرن قشم

طراحی آشپزخانه قشم کاملا به سبک مدرن انجام شده است و این نکته را از کابینت های ساده سفید رنگ دکوراسیون به خوبی درک می کنید. لوازم خانگی مربوط به آشپزخانه مانند یخچال، اجاق گاز جزیره ای، ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی به رنگ نقره ای و استیل انتخاب شده است که با قرارگیری کنار کابینت سفید آشپزخانه ترکیب رنگ سفید و خاکستری دکوراسیون خانه را حفظ کرده است. جالب است که دیوارپوش آشپزخانه نیز حتی کاملا سفید است که همین نکته باعث می شود سبک مدرن را به هیچ وجه نتوان از فضا جدا کرد. لوستر متفاوت با طرح خاص و رنگ زرد تضاد خوبی به وجود آورده است.

امیر صادقی
خانه ی خوش چهره ی قشم
امیر صادقی

دکوراسیون اتاق خواب رنگین کمانی

دکوراسیون اتاق خواب با رنگ های متنوع تضاد زیادی با تم رنگی دکوراسیون کلی منزل دارد. استفاده از رنگ های زیبا و  مختلف شور و هیجان زیادی به اتاق خواب بخشیده است. تخت خواب تک نفره همچنان یادی از ترکیب رنگی سفید و خاکستری را به همراه دارد ولی روتختی رنگارنگ در کنار پرده رنگی و دیوار سبز رنگ ملایم شخصیت متفاوتی به فضا بخشیده است.

برایتان جالب است دکوراسیون خانه رنگین کمانی آمنه در هرمزگان را ببینید!

امیر صادقی
خانه ی خوش چهره ی قشم
امیر صادقی

دکوراسیون اتاق خواب سفید

این اتاق خواب دنباله رو فضای اصلی خانه است. رنگ سفید در این فضا غالب است و سرویس خواب سفید رنگ در فضای آن به خوبی این نکته را بیان می کند. تخت خواب دو نفره به سبک مدرن در کنار میز آرایش و کمد سفید رنگ اجزای اصلی دکوراسیون اتاق خواب هستند. استفاده از چوب و رنگ قهوه ای در کمد و گوشه هایی از تخت خواب، پای این رنگ را به فضا باز کرده است و باعث شده پرده های حریر نیز به رنگ قهوه ای انتخاب شوند.

امیر صادقی
خانه ی خوش چهره ی قشم
امیر صادقی

دکوراسیون نشیمن دنج و روشن

در دکوراسیون نشیمن خانه قشم زیبایی مبلمان راحتی سفید چرمی اول از همه چیز چشم را خیره می کند، مبل ال و کاناپه تک نفره سفید! میز جلو مبلی هم دارای بدنه اصلی سفید رنگ و صفحه شیشه ای و خاکستری رنگ است. پاکی و تمیزی به دنبال رنگ سفید در این خانه موج می زند. ترکیب رنگ خاکستری و سفید در فضای نشیمن با حضور رنگ آبی کامل می شود. کاغذ دیواری هایی با خطوط عمودی سقف را بلندتر نشان می دهد. گوشه فضای نشیمن باکس های مکعبی به رنگ سفید و آبی می بینید که با کل فضا همخوانی دارد.

مطلب پیشنهادی: 9 راز انتخاب بهترین کاغذ دیواری!

ویدئوی زیر کلیت فضای داخلی خانه بهامین در قشم را به تصویر می کشد. این ویدئوی تور خانه گردی را از دست ندهید: 

 

برای استفاده از تخصص افراد متخصص به اهالی فن در زمینه دکوراسیون مراجعه کنید و اگر فکر می کنید دکوراسیون خانه شما برای دیگران جذاب است همین حالا گوشی خود را بردارید و عکس های آن را به تلگرام چیدانه 09388547140 ارسال کنید.

نویسنده: صدف حقیقت | عکاس: امیر صادقی | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
الی در تاریخ 23 آبان 1396
بسیار زیبا و فوق العاده خیلی لذت بردم

ثبت دیدگاه