Chidaneh.com placeholder image

دکوراسیون خانه های ایرانی: کریسمس در خانه مهشید!

به قلم: تحریریه چیدانه

فضاهای مسکونی: تور خانه گردی چیدانه این بار به سراغ خانه مهشید و خانواده در توانیر رفته که علاوه بر زیبایی در دکوراسیون ویژگی منحصر به فرد دیگری دارد و آن هم درخت کریسمس و تزیینات خاص آن است. پس در این روزهای زمستانی کریسمسی جذابیت این خانه را از دست ندهید:

امیر صادقی
کریسمس در خانه ی توانیر
امیر صادقی

سرویس خواب بالسا

تور خانه مهشید در یک نگاه

  • تعداد افراد ساکن: ٣ نفر
  • شغل خانم خانه : خانه دار
  • موقعیت شهر: تهران/ محله: توانیر
  • متراژ فضا: ١١۵متر
  • طبقه: پنجم
  • ملک شخصی
  • تعداد اتاق خواب: دو خوابه
  • تعداد سرویس بهداشتی: یک حمام و یک دستشویی
  • سبک دکوراسیون: مدرن و کلاسیک
  • رنگ های غالب: کرم و قهوه ای
  • ویژگی برجسته طراحی: استفاده از رنگ های گرم
  • طراح : خانم مهشید ریاضت
  • بازسازی شده

امیر صادقی
کریسمس در خانه ی توانیر
امیر صادقی

علت انتخاب دو سبک در طراحی دکوراسیون منزل شما چه بوده است؟

زمانی که می خواستیم خانه را بخریم، معیارهایی مثل بالکن و آفتاب زیاد در منزل برای ما بسیار مهم بود. سعی کردم که هم سبک مدرن و هم سبک کلاسیک را در منزل داشته باشیم. به  قسمت مرکزی و مهم خانه برای اینکه بتوانیم خانوادگی کنار هم زمان بیشتری را سپری کنیم توجه ویژه داشتم.

امیر صادقی
کریسمس در خانه ی توانیر
امیر صادقی

قسمت مرکزی همان قسمت نشیمن و جلوی تلویزیون هست که آفتاب خیلی خوبی هم در این قسمت زمان ظهر داریم. در انتخاب رنگ ها سعی کردم رنگ غالب کرم و سفید باشد، آنها را با قهوه ای ترکیب کردم تا کمی فضا را گرمتر کند.

فضای مورد علاقه شما کجاست؟

من علاقه زیادی به بالکن کوچک منزل دارم و همچنین گلها را بسیار دوست دارم.

هر کدام از وسایل خانه تان را از کجا تهیه کرده اید؟

محل خرید مبلمان از محله دلاوران در تهران بود و لوازم تزیینی را هم از تجریش تهیه کردم.

امیر صادقی
کریسمس در خانه ی توانیر
امیر صادقی

کریسمس در خانه شما از کجا وارد شد؟

ما هر سال در فضای خانه درخت کریسمس داریم. چون عقیده دارم در این روزگار پرهیاهو و پر مشغله و پر از گرفتاریی، خودمان باید به هر بهانه ای اعیاد مذهبی و مراسم دیگر را جشن بگیریم و شادی کنیم. فرقی هم نمیکند که مسلمان باشیم یا مسیحی، مهم لذت بردن از زیبایی هایی است که خدا به ما داده است. به خصوص اگر یک فرشته کوچولو مثل دختر من در خانه باشد که با ذوق کردن و هیجانی شدن او، لذت این جشن ها را چند برابر می کند. مراسمی مثل شب یلدا، هفت سین و درخت کریسمس و …

مطلب پیشنهادی: تزیین درخت کریسمس، خودتان دست به کار شوید!

امیر صادقی
کریسمس در خانه ی توانیر
امیر صادقی

دکوراسیون آشپزخانه چوبی مهشید

رنگ سفید در دکوراسیون آشپزخانه خانه توانیر به شکل صفحه کابینت و هود خود را نشان می دهد. استفاده از کابینت قهوه ای با طرح چوب و دیوارپوش با کاشی های مربعی کوچک آشپزخانه را گرم و دلنشین کرده و محیط مناسبی برای آشپزی بوجود آورده است.

امیر صادقی
کریسمس در خانه ی توانیر
امیر صادقی

دکوراسیون اتاق کودک رنگین کمانی

در اتاق کودک خانه فضایی کاملا متفاوت از دکوراسیون خانه وجود دارد. استفاده از رنگ های متنوع و شادی بخش در دکوراسیون اتاق کودک روحیه دختر کوچک خانه را شاداب و سر زنده می کند. کمد، قفسه و کشوهای این فضا از جنس چوب و سفید رنگ است که همین باعث می شود تضادی با وسایل و اسباب بازی های رنگارنگ بوجود نیاورد.

امیر صادقی
کریسمس در خانه ی توانیر
امیر صادقی

دکوراسیون نشیمن به سبک مدرن

طبق گفته مهشید، دکوراسیون نشیمن با رنگ های غالب سفید، کرم و قهوه ای دیده می شود. استفاده از رنگ قهوه ای برای دیوار پشت تلویزیون که به شکل کاغذ دیواری وارد شده است، یکنواختی رنگ را می شکند و نشان دهنده تفاوت در عملکرد فضا است. میز جلو مبلی مربعی سفید رنگ، دو مبل تک نفره سفید و کاناپه کرم رنگ سه نفره در کنار هم دکوراسیون نشیمن را تشکیل داده اند. نورپردازی در این فضا توجه را به سمت وسایل و اشیایی مانند ساعت دیواری می برد که شاید در صورت نبود نور، چندان دیده نمی شد.

مطلب مرتبط: 8 میز جلو مبلی شیک برای دکوراسیون منزل شما!

امیر صادقی
کریسمس در خانه ی توانیر
امیر صادقی

دکوراسیون پذیرایی کلاسیک

آنچه در دکوراسیون پذیرایی بیش از همه چیز خود نمایی می کند یک پیانو است که در گوشه فضا قرار گرفته است. مبلمان کلاسیک در پذیرایی به دلیل رسمی بودن کاربرد آن به این سبک دیده می شود.

امیر صادقی
کریسمس در خانه ی توانیر
امیر صادقی

بالکن باصفا و دنج

قطعا شما هم اگر به جای خانم خانه بودید، بالکن را بسیار دوست می داشتید. فضای دنج و صمیمی، میز و صندلی ساده ای را درون خود جای داده است که با وسایل تزیینی و لوازم دکوری زیبایی پیدا کرده است. دیوارکوب فلزی برای گلدان تعبیه شده است که ظاهری متفاوت دارند و باغچه کوچکی را خلق کرده اند.

برای اینکه تغییرات دکوراسیون منزل خود را به شیوه ای تخصصی انجام دهید، آن را به اهالی فن چیدانه بسپرید و اگر در حال حاضر خانه زیبایی دارید، تصاویر آن را برای ما به شماره تلگرام 09388547140 ارسال کنید تا سوژه بعدی تور خانه گردی باشید.

نویسنده: صدف حقیقت | عکاس: امیر صادقی | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه