Chidaneh.com placeholder image

دکوراسیون خانه ایرانی: خاطرات قدیمی نادیا در آلمان!

به قلم: تحریریه چیدانه

فضاهای مسکونی: در سفر تور خانه گردی این بار به کشوری دیگر سفر کردیم! دکوراسیون خانه بانو نادیا کریمی و خانواده در آلمان برای ما جذابیت زیادی داشت، چرا که می بینید روح ایرانی و علاقه به وسایل ایرانی محدود به مرز نیست و در هر کجای دنیا که باشید می توانید هویت ایرانی خود را حفظ کنید.

دکوراسیون خانه

اسکای اسکرپر

تور خانه نادیا در یک نگاه

  • تعداد افراد ساکن: 4 نفر
  • شغل خانم خانه: مترجم و فارغ‌التحصیل رشته نقاشی / همسر : فارغ‌التحصیل الکترونیک و کارمند
  • موقعیت کشور آلمان/ شهر ایزلون در غرب آلمان
  • متراژ فضا: 120 متر، بدون زیر زمین که کاملا مسکونی است
  • سال ساخت: 1942 ساخته شده، در 1945 دوره آخر جنگ جهانی دوم بمباران شد و سال 1948 دوباره ساخته شد
  • ملک شخصی
  • تعداد اتاق خواب: سه خوابه بدون زیر زمین
  • تعداد سرویس: یک حمام و دو تا دستشویی/ در زیر زمین یک دستشویی و حمام قرار دارد.
  • سبک دکوراسیون: کلاسیک و کمی هم مدرن
  • رنگ های غالب: رنگ های گرم
  • ویژگی برجسته طراحی: استفاده از وسایل ایرانی
  • طراح: نادیا کریمی با کمک دیگر اعضای خانواده
  • مدت زمان طراحی داخلی و بازسازی: به مرور و از زمان خرید خانه که در حدود 18 سال است، وسایل را تهیه کرده ایم.

دکوراسیون خانه

علت انتخاب این نوع سبک و وسایل ایرانی در دکوراسیون منزل شما با وجود اینکه در ایران زندگی نمی کنید، چه بوده است؟

ما با استفاده از وسایل بسیار ساده می توانیم خانه دلنشین و زیبا داشته باشیم، خانه ای گرم و سرشار از انرژی مثبت. برای همین از رنگ های گرم و اجناس قدیمی استفاده کردیم. همه وسایل در خانه قدیمی ما داستانی دارند و به همین دلیل حضور آنها بی ربط نیست.

دکوراسیون خانه

به نظر من استفاده از وسایل ایرانی در دکوراسیون خانه، برای من در کشور غریب، یاد آور خاطرات است و فضای گرمی به خانه می دهد. از آنجا که خانه قدیمی است ما سعی کردیم بعضی قسمت‌ها را دست نزنیم برای مثال کفپوش طبقه همکف که از جنس چوب است، به همان صورت باقی مانده است.

دکوراسیون خانه

شومینه: فضای مورد علاقه نادیا کریمی

فضای مورد علاقه من قسمت جلوی شومینه است که در زمستان ها بسیار گرم و دلچسب می شود. در تابستان ها محیط باغ خانه را خیلی دوست دارم و تمام وقت آزادم در آنجا سپری می کنم.

دکوراسیون خانه

هرکدام از وسایل خانه تان را از کجا تهیه کرده اید؟

من وسایل خانه را از اکیا، مغازه های دست دوم فروشی و از سفرهایی که انجام داده ام، تهیه کرده ام و البته بعضی ها را هم هدیه گرفتم.

کارهای خدماتی و تاسیساتی را به چه اهالی فنی سپردید؟

کاری فنی ساختمان را همسرم بهنام کریمی انجام داده اند.

دکوراسیون خانه

در این فرآیند چه تجربیاتی داشتید که دوست دارید به دیگران نیز منتقل کنید؟

من یاد گرفتم که با وسایل ساده می توان خانه زیبا داشته باشیم. البته یک پیشنهاد به جوان هایی که تازه ازدواج کرده‌اند، دارم. سعی کنید در تهیه وسایل خانه با هم همکاری کنید و از هر وسیله یک خاطره خوب بسازید. مطمئن باشید هم آن وسیله برای شما با ارزش و خاطره ساز می شود و هم روابط تان زیباتر می شود. این توصیه ای است که خودم آن را بکار برده ام.

دکوراسیون خانه

نقش گیاهان در خانه چگونه است؟

علاقه زیادی به گل و گیاه دارم چون دکوراسیون خانه را زیباتر می کند. در گوشه و کنار فضای داخلی خانه از گیاهان خانگی استفاده کرده‌ام. البته چون این امکان را دارم بیشتر گیاهان را در فضای باغ خانه به کار برده ام.

دکوراسیون خانه

دکوراسیون نشیمن در خانه ای در آلمان

دکوراسیون نشیمن خانه آلمان دارای سبکی تلفیقی از مدرنینه و سنتی است. مبلمان راحتی ال شکل و به رنگ طوسی توانسته است در ترکیب با فرش ایرانی و لوازم دکوری سنتی فضایی خاص را پدید آورد. تابلوهای کوچک روی دیوار در کنار بشقاب سنتی ایرانی نشانی از اصالت ملی را بیان می کند.

مطلب مرتبط: دکوراسیون زیبای خانه ایرانی با فرش اصیل ایرانی!

دکوراسیون خانه

میز جلو مبلی چوبی که هماهنگ با کفپوش از جنس چوب فضای خانه است، گرمی و صمیمیت را افزایش می دهد که به خودی خود در دکوراسیون نشیمن جاری است. رنگ سبز روشن در کوسن های روی کاناپه، رنگ خنثی آن را می شکند و ترکیب رنگی خوبی بوجود می آورد.

دکوراسیون خانه

گیاه بنت قنسول یا گل کریسمس از گیاهان آپارتمانی مخصوص این زمان از سال و اوایل فصل زمستان است. این گیاه که در زمان کریسمس در بسیاری از خانه ها نگهداری می شود، به نام گل کریسمس نامیده می شود. در دکوراسیون خانه خانم نادیا نیز در روزهای کریسمسی گیاه بنت قنسول دیده می شود.

دکوراسیون خانه

تزیینات چوبی کریسمس هم در خانه وجود دارد.

دکوراسیون خانه

دکوراسیون غذاخوری چوبی خانه نادیا

آنچه در لحظه اول در دکوراسیون غذاخوری خانه نادیا به چشم می خورد، حضور متریال چوب است. کفپوش چوبی خانه در ترکیب با وسایل سنتی و ایرانی مانند فرش سنتی، کوزه و ظروف سفالی ردی از هویت ایرانی را در دکوراسیون خانه به جای گذاشته است.

دکوراسیون خانه

میز و صندلی ناهارخوری نیز از جنس چوب ساخته شده است و با ساختار ساده و منظم خود فضایی صمیمی و دلنشین خلق می کند. عناصری با فرم و اشکال ساده مانند لوستر و پرده از دیگر اجزای این فضا است. دیوارپوش با نمای سنگ را نیز نمی توان از نظر گذراند.

دکوراسیون خانه

همانطور که خانم نادیا از وسایل قدیمی در دکوراسیون خانه خود برای ما سخن گفت، جالب است بدانید برخی از آنها به شکلی متفاوت در این فضا وجود دارند. به قاب عکس خالی خاتم کاری شده روی دیوار دقت کنید. ترکیب قاب خاتم کاری با پارچه ترمه نشانی از اصالت ایرانی است.

دکوراسیون خانه

دکوراسیون راهروی ایرانی

نیمکت و کوسن هایی از جنس جاجیم و گلیم در دکوراسیون راهرو در کنار تزیینات ایرانی و سنتی که بر روی دیوار نصب شده است این خانه را انحصاری کرده است. در این فضای گذر زمانی که از بیرون خانه آمده اید، می توانید کمی مکث و استراحت کنید.

دکوراسیون خانه

فضای مطالعه دنج و آرام

یکی دیگر از جذابیت های خانه آلمان فضایی دنج برای مطالعه و خواندن کتاب است. سقفی شیبدار فضایی کم ارتفاع ایجاد می کند که به امنیت و آرامش آن می افزاید.

دکوراسیون خانه

کتابخانه سفید با قفسه و طبقه های متعدد کتاب های مختلفی را در خود جای داده است که در گوشه ای از فضا به شما امکان مطالعه و غرق شدن در دنیای داستان را می هد. دیوارپوش چوبی و جاجیم کوچک از دیگر اجزای این فضا است که رد ایرانی را به همراه دارد.

دکوراسیون خانه زیبای شما حرف های زیادی برای گفتن دارد. گوشی خود را بردارید و تصاویری از فضای داخلی خود را برای ما تلگرام 09388547140 ارسال کنید تا در تور خانه گردی شما را معرفی کنیم. حتی یکی از فضاهای خانه که زیبا طراحی و بازسازی شده، در این قسمت جذابیت خواهد داشت.

نویسنده: صدف حقیقت | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه