Chidaneh.com placeholder image

دکوراسیون خانه های ایرانی: منزل گرم مژگان در مشهد!

به قلم: تحریریه چیدانه

فضاهای مسکونی: داشتن فضای گرم و دلنشین برای هر کس اختصاصی است. دکوراسیون خانه مژگان کریمی و همسرش در مشهد فضایی دلچسب را به شما معرفی می کند که یادگارهای محبوب جایگاه خاصی دارند. سبک تلفیقی در فضای داخلی خانه مشهد را دنبال کنید:

معین صالحی
خانه تلفیقی خانم کریمی در مشهد
معین صالحی

سرویس خواب بالسا

تور خانه مژگان در یک نگاه

  • تعداد افراد ساکن: 2 نفر
  • شغل خانم خانه: معمار/ شغل همسر: صنایع چوب
  • موقعیت شهر: مشهد/ محله: بلوار وکیل آباد
  • متراژ فضا: 108 متر
  • سال ساخت: 1392
  • طبقه: اول
  • ملک شخصی
  • تعداد اتاق خواب: 2 خوابه
  • تعداد سرویس بهداشتی: یک حمام و یک دستشویی
  • سبک دکوراسیون: تلفیقی
  • رنگ های غالب: کرم و قرمز
  • ویژگی برجسته طراحی: هماهنگی عناصری از معماری قدیمی در کنار عناصر مدرن و جدید
  • طراح: مژگان کریمی
  • مدت زمان طراحی داخلی: حدود 3 ماه
  • عکس و فیلم: معین صالحی

معین صالحی
خانه تلفیقی خانم کریمی در مشهد
معین صالحی

علت انتخاب سبک تلفیقی برای طراحی دکوراسیون منزل شما چه بوده است؟

من طراح و معمار هستم و نوع کار و شیوه خط کشیدنم به همین گونه است. در قالب سبک تلفیقی کار می کنم . چون به نظر من معماری مدرن را نمی توان نادیده گرفت و در عین حال معماری قدیم هم ارزشمند هست و نمی توان آن را از یاد برد.

من روی رنگ خاصی از وسایل تمرکز نمی کنم. با توجه به محدودیت های فضای داخلی خانه و نیاز به استفاده از رنگ های روشن، رنگ کرم را انتخاب کردم. در کنار آن رنگ زنده و هیجان انگیز مانند قرمز نیز در دکوراسیون خانه دیده می شود. من اعتقاد ندارم فقط یک یا دو رنگ در فضا وجود داشته باشد. رنگ های غالب را می توان با ترکیبی از رنگ های پس زمینه به کار برد. در خانه من رنگ آبی و سیاه به عنوان رنگ های پس زمینه حضور دارند.

معین صالحی
دکوراسیون پذیرایی ایرانی
معین صالحی

در مورد پرده باید بگویم که دوست نداشتم فضای خانه با پرده های ضخیم محاصره شود. اولین چیزی که در بسیاری از خانه ها می بینیم این است که در زیر پرده های حریر، پرده های ضخیمی نصب می شوند تا دید از خارج خانه به داخل بسته شود. من پنجره را به عنوان عنصر زیبایی شناختی می بینم و ترجیح می توانم در طول روز بتوانم پرده را کنار بزنم و فضای بیرون و نور را به داخل خانه بیاورم. در این حالت است که عمق خانه بیشتر می شود و فضای خانه بزرگتر به نظر می رسد.

معین صالحی
آینه و کنسول چوبی
معین صالحی

فضای مورد علاقه شما کجاست؟

قسمتی که گلدان ها کنار پنجره قرار دارند را دوست دارم. همچنین صندوقچه قدیمی که یادگاری از پدربزرگم است و روی آن آینه و شمعدان قرار دارند، برای من بسیار عزیز است.

معین صالحی
خانه تلفیقی خانم کریمی در مشهد
معین صالحی

هر کدام از وسایل خانه تان را از کجا تهیه کرده اید؟

فرش قرمز جلوی صندوقچه هدیه پدربزرگ همسرم است. رومیزی کوچک روی میز ناهارخوری هدیه دیگری از پدربزرگ همسرم هست. پشتی های کنار میز مبل هم یادگاری پدرم و آینه داخل نشیمن هم یادگار مادر بزرگ مادرم هست. در خانه ما یادگاری هایی که هدیه داده شده را کنار هم جمع کرده ایم و برای هر دوی ما ارزشمند و مهم هستند. این خانه به شکلی هم خانه یادگارهاست.

معین صالحی
خانه تلفیقی خانم کریمی در مشهد
معین صالحی

آن دسته از ظروف آشپزخانه که به سبک مدرن هستند از فروشگاه خانه و آشپزخانه تهیه شده اند. باقی ظروف سنتی از مغازه های سنتی خریداری شده اند. بشقاب هایی که طرح کبوتر دارند از مغازه ردای ایرانی در مشهد و تعداد دیگری از ظروف با تم سنتی و قدیمی از فروشگاه درخت در بلوار احمد آباد مشهد تهیه شدند.

معین صالحی
میز آرایش چوبی
معین صالحی

  • میز تلویزیون و صندلی ناهارخوری را خودمان ساختیم و قیمت وسایل چوبی که همسرم ساختند حدود 6 میلیون تومان شد.
  • مبل ها را خودم طراحی کردم و با قیمت حدود 5/5 میلیون تومان برای مان ساختند.
  • گلیم اتاق خواب را از فروشگاه پوست و گلیم از طرقبه با قیمت حدود 400 هزار تومان تهیه کردم.
  • پوست گاو، پرده های ریسه ای اتاق خواب، چراغ های کاغذی و تعدادی وسایل دیگر را هم از برند ایکیا خریدم.
  • تابلوهای داخلی فضای خانه نقاشی ها و اسکیس های کاری خودم هست و تعدادی تابلوی عکس را از یک عکاس خریدم. یک تابلوی پازل هم وجود دارد که آن را هم خودم درست کردم.

کارهای خدماتی و تاسیساتی را به چه اهالی فنی سپردید؟

وسایل چوبی را همسرم با همکاری دوستش آقای چنارانی در کارگاه ساخته اند.

معین صالحی
میز جلو مبلی نشیمن
معین صالحی

در این فرآیند چه تجربیاتی داشتید که از آنها درس گرفتید و دوست دارید به دیگران نیز منتقل کنید؟

زمانی که خانه ای را دکوراسیون و طراحی می کنید، لازم نیست از وسایل گران قیمت و پر هزینه استفاده کنید. من خیلی هزینه نکردم. به نظر من با ساختن وسایل می توان هزینه ها را کم کرد.

توصیه بعدی من این است که بهتر است نوع نگاه مان را تغییر بدهیم. بسیاری از وسایل داخل کمد و خانه های مادران مان جدید نیستند و شاید چندان هم جذاب نباشند ولی می توان کاربری جدید به آنها داد. برای مثال من پشتی هایی را از پدرم گرفتم و از آن به عنوان رومیزی در میز جلو مبلی استفاده کردم. بدون اینکه هزینه ای انجام دهم، به دکوراسیون زیبایی بخشید. باید بگویم که دکوراسیون زیبا و آرام هزینه هنگفتی نمی خواهد. بهتر است ما دیدمان را نسبت به وسایل عوض کنیم و به آنها کاربری جدید بدهیم.

معین صالحی
خانه تلفیقی خانم کریمی در مشهد
معین صالحی

نقش گیاهان در خانه چگونه است؟

رنگ سبز در دکوراسیون خانه به کمک گیاهان آپارتمانی اضافه شده است. گیاهانی مانند درختچه بنجامین، کاج مطبق، بامبو و کاکتوس های مختلف در فضای داخلی خانه وجود دارند. نگهداری و مراقبت از گیاهان را مادرم انجام می دهد و من خیلی دخالت ندارم.

معین صالحی
دکوراسیون آشپزخانه چوبی
معین صالحی

دکوراسیون آشپزخانه مشهد

تم رنگی فضای آشپزخانه به رنگ قهوه ای و کرم است؛ عناصر ایرانی در قالب فرش با نقش های سنتی و زنبیل حصیری روی یخچال در آشپزخانه به چشم می خورد و لوستر مدرن سادگی نورپردازی را حفظ می کند. مشاهده می کنید که لوازم خانگی آشپزخانه به رنگ نقره ای انتخاب شده اند.

معین صالحی
طراحی اتاق خواب
معین صالحی

دکوراسیون اتاق خواب مژگان

جالب است بدانید که سبک تلفیقی در دکوراسیون اتاق خواب هم دیده می شود. فرش ایرانی و سنتی در ترکیب با سرویس خواب چوبی، کمدهای دیواری از جنس چوب از اجزای اصلی این فضا هستند. روتختی با رنگ های سفید و صورتی، لوستر ساده و سفید رنگ نشانی از سبک مدرن دارند. پرده های ریسه ای برای ورود نور در دکوراسیون اتاق خواب مژگان نیز حضور دارند.

معین صالحی
دکوراسیون پذیرایی بزرگ
معین صالحی

دکوراسیون نشیمن تلفیقی

با توجه به رنگ های اصلی دکوراسیون خانه، رنگ کرم و قرمز در دکوراسیون نشیمن به خوبی دیده می شود. رنگ کرم در قالب مبلمان راحتی از جنس مخمل، رنگ چوب میز و طرح فرش وجود دارد. رنگ قرمز هم در رومیزی سنتی که به گفته مژگان در واقع پشتی قدیمی است، به چشم می خورد. کوسن هایی با طرح سنتی در کنار حضور گیاهان سبز فضای دلنشینی را برای دکوراسیون نشیمن خلق کرده است.

معین صالحی
میز غذاخوری چوبی
معین صالحی

دکوراسیون غذاخوری

در کنار نشیمن، فضایی برای قرارگیری میز و صندلی ناهار خوری در نظر گرفته شده است.. در این قسمت کارهای چوبی ساخته شده دست آقای خانه دیده می شود و آن هم به رنگ قرمز و کرم! فرش در دکوراسیون غذاخوری به شکل پوست گاو خودنمایی می کند.

ویدئوی زیر را نماشا کنید تا با کلیت فضای دکوراسیون خانه مژگان و همسرش در مشهد بیشتر آشنا شوید و حرفهای گفته شده را با آن تطبیق دهید.

 

طراحی داخلی منزل شما حرف های زیادی برای گفتن دارد. گوشی خود را بردارید و تصاویری از فضای داخلی خود را برای ما تلگرام ۰۹۳۸۸۵۴۷۱۴۰ ارسال کنید تا در تور خانه گردی شما را معرفی کنیم. حتی یکی از فضاهای خانه که زیبا طراحی و بازسازی شده، در این قسمت جذابیت خواهد داشت.

نویسنده: صدف حقیقت | عکاس: معین صالحی |  تحریریه چیدانه 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
حانیه در تاریخ 07 آذر 1396
باسلام یه سوال داشتم مدل فرش پذیرایی خانه مژگان در مشهد چیه؟
سارانیکا در تاریخ 17 فروردین 1397
البته بهتر بود راجع به "هنر عکاسی" از این خونه مینوشتید تا طراحی داخلی، چون هیچ مورد بخصوص معماری نداره

ثبت دیدگاه