Chidaneh.com placeholder image

میز غذاخوری پر کاربرد در خانه های کوچک!

به قلم: تحریریه چیدانه

فضاهای کوچک: اگر شما جزء تعداد رو به افزایش افرادی هستید که در خانه کار می‌کنند، یا دارای خانه ای کوچک و فرزندانی با تکالیف زیاد و پروژه‌های بی‌پایان هستید، احتمالا میز غذاخوری شما همیشه در اشغال کارهای مختلف است.

پس از آن‌جایی که این میز به ندرت برای غذاخوردن مورد استفاده قرار می‌گیرد، بهتر است نگران نباشید؛ فضای غذاخوری خود را با دیگر فعالیت‌های که در سر دارید منطبق کنید و از این فضا بیش‌ترین استفاده را ببرید.

قالیشویی ادیب

این میز غذاخوری گرد در کنار دیواری قرار گرفته است که پیرامون آن قفسه‌هایی توکار ساخته شده‌اند و فضایی برای نگهداری از کتاب‌ها و دیگر اشیای تزئینی فراهم کرده‌اند.

نکته: وسایل کار خود را در سبد یا جعبه‌های تزئینی قرار دهید تا فضای نشیمن شما شبیه یک دفتر کار نشود. این کار به سادگی امکان‌پذیر است، فقط کافی است وقتی کارتان با وسایل مورد نیازتان تمام می‌شود آن‌ها را سر جای خود قرار دهید.
 

چرا فقط تعداد اندکی کتاب؟ این اتاق غذاخوری به عنوان یک کتاب‌خانه تمام عیار با دیوارهای مملو از قفسه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نکته: اتاقی شبیه این، که نسبت به اتاق‌های غذاخوری مرسوم کمی غیررسمی است، فرصت بسیار خوبی است برای ترکیب و هماهنگی میزها و صندلی‌ها. این میز چوبی در برابر آسیب‌های کارهای روزانه مقاومت خواهد کرد. صندلی‌های کناری برای غذاخوردن بسیار مناسب و برای مطالعه و کار کردن بسیار راحت هستند.
 

همه دارای یک اتاق غذاخوری رسمی نیستند، اما حتی اگر از میز آشپزخانه خود در تمامی وعده‌های غذایی استفاده می‌کنید، باز هم می‌توان از آن به‌ عنوان میز کار استفاده کرد. یک نیمکت پیش‌ساخته در کنار یک میز پایه‌دار غیررسمی برای انجام کارهای روزانه بسیار مناسب هستند.

نکته: نیمکت‌ها، مانند نیمکتی که در عکس بالا می‌بینید، می‌توانند در فضای زیرین خود دارای دراورها و کشوهای زیادی باشند. می‌توان قفسه‌هایی را در بالای آن‌ها نصب کرد و کتاب‌ها و اشیای تزئینی را در آن‌جا قرار داد. فقط از استحکام قفسه‌ها و قدرت نگهداری و تحمل وزن کتاب‌ها مطمئن شوید.

 

قرار دادن یک میز تحریر در وسط اتاق غذاخوری شاید کار نامتعارفی باشد، اما اگر از این فضا به عنوان محل کار خود نیز استفاده می‌کنید کار شما قابل قبول خواهد بود. این میز تحریر زیبا دارای چندین کشو است و می‌تواند کارکرد دوگانه‌ای داشته باشد. فقط از این‌که ارتفاع آن مناسب غذاخوردن است مطمئن شوید.
نکته: از صندلی‌هایی مدرن در کنار میز استفاده کنید و برای قرار دادن وسایل کار خود یک کمد به فضا اضافه کنید (کمدی که در عکس می‌بینید چرخ‌دار است و این موضوع یعنی این‌که در هنگام نیاز می‌توانید آن را از اتاق خارج کنید تا فضای بیش‌تری در اختیار مهماناتان قرار بگیرد). یک تخته سیاه می‌تواند فضای خوبی برای یادداشت کارهای روزانه شما و نوشتن منوی روزانه باشد. 

 

اگر در خانه کار می‌کنید، ممکن است نیاز به برپایی جلسه‌ای در خانه خود داشته باشید. اگر فضا به شما این اجازه را می‌دهد، از یک میز غذاخوری بزرگ که از آن بتوان به عنوان میز کنفرانس نیز استفاده کرد استفاده کنید. دور میزی که در عکس بالا می‌بینید هشت نفر به راحتی می‌نشینند و بوفه پیش‌ساخته فضایی فوق‌العاده جادار برای نگهداری از ظروف چینی و وسایل کار شما فراهم می‌کند. هم‌چنین سطح روی بوفه فضای کافی برای قرار دادن یک چاپگر یا دستگاه‌های نمایش‌گر در هنگام جلسه فراهم می‌کند.

 

برای داشتن فضایی غیررسمی برای برپایی جلسات، می‌توانید از صندلی‌های مختلف و متنوع و یا یک نیمکت برای ایجاد فضای نشیمن اضافی، همان‌طور که در عکس می‌بینید، استفاده کنید.
نکته: خوشبختانه، اکثر اتاق‌های غذاخوری دارای چراغ‌های پرنور و زیبایی هستند، که مناسب فضای کار نیز هستند. سعی کنید از چراغ‌هایی استفاده کنید که بتوانید نور آن‌ها را کم و زیاد کنید. داشتن یک چراغ پایه‌دار یا چراغ رومیزی برای مطالعه بسیار خوب و کارآمد است.

 

از میزهای گرد مدرن در کنار یک گنجه چوبی، مانند عکس بالا، استفاده کنید تا سطوح و یبک های های مختلف با هم ترکیب شوند و فضای کافی برای نگهداری از وسایل کار و ظروف غذاخوری در اختیار داشته باشید.

 

فضا معمولا موضوع چالش‌برانگیزی در آپارتمان‌های کوچک است. یکی از راه‌های حل این مسئله ترکیب کردن فضای کار و فضای غذاخوری است و در کنار آن‌ها استفاده از فضاهای نگهدارنده مخفی در نیمکت‌های کوچک.

 

در این خانه چاپگر و دیگر وسایل کار در درون یک کمد چوبی مخصوص قرار گرفته‌اند و به راحتی در دسترس هستند.
نکته: کابینت‌های کشویی نیز گزینه‌های خوبی برای نگهداری از وسایل کار و ظروف غذاخوری هستند و نصب آن‌ها بسیار راحت است.

منبع: houzz | ترجمه شده توسط تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
رامتین در تاریخ 24 تیر 1393
این کار باعث شلوغی در خانه نمیشه؟
nazanin kd در تاریخ 24 تیر 1393
بله دقیقا من از میز ناهارخوری برای انجام دادن تکالیفم استفاده میکنم.چون اینطوری در مواقع لزوم به آشپزخانه و بقیه فضاها دسترسی دارم.

ثبت دیدگاه