Chidaneh.com placeholder image

طراحی داخلی کافی شاپ مدرن، 5 پاتوق دنج ایرانی!

به قلم: تحریریه چیدانه

پروژه های برجسته: کافه برای من حکم یک میعاد گاه مقدس را دارد! آنقدر که گاهی خل وارانه دوست دارم پیگیر رفتار یکی از آن روشن فکرهای تاریک نشین باشم! خل وارانه هم یکی دیگر از آن واژه های ابداعی بنده است!
انگار همین دیروز بود…تو بودی که پشت میزنشستی و به اصرار من دست خطی زیر شیشه ی میز چوبی با رومیزی های قرمز چهارخانه گذاشتی… آرام پشت یک فاکتور که گارسون برایت جای کاغذ کاهی نوستالژیک آورده بود  نوشتی " کاش بشود…!"
و من در این همه خواستن غرق نشدم…! در آن که تو چطور این همه سال نمی دانستی استعداد ذاتی در نوشتن “هایکو" داری غرق شدم…! و وقتی این را گفتم باز تکرار کردی “کاش بشود…!"
بی تعارف بگویم آن روز رشته ی افکارم تنها پی هایکو گفتن های ندانسته ی بی نظیر تو بود و مانتو انارگل نشان دختر دانشجوی هنر میز بغلی که کفش هایش را ابدا نمی پسندیدم! اما ترکیب مانتو سرمه ای انار گل نشانش با آن روسری زرد گلدارش عجیب مرا به خود جذب کرد… و او هم مجذوب چیزی در من بود که پشت عینک گردش کاملا مشخص بود! شاید بی پروایی…!
تو هایکوی تاریخ زده ات را زیر شیشه جای دادی و من چشم از آن ترکیب رنگ بی نظیر برداشتم!
من هیچ وقت کافه نمی روم…! این را من نوشتم و تاریخ زده زیر شیشه کنار جملات عاشقانه کافه نشین های قبلی جای دادم…….
اینجا هم پای سیب و دارچین سهم من نبود….!.

بی شک یکی از طراحی های منحصر به فرد و لذت بخش حوزه ی معماری، دکوراسیون کافی شاپ ها می باشد، امروزه شاهد رونق گرفتن طراحی های برجسته کافی شاپ ها در سراسر کشور هستیم که در رونق گرفتن نوع کسب و کارشان تاثیر به سزایی داشته است. به همین منظور امروز در چیدانه می خواهیم شما را با طراحی داخلی کافی شاپ مدرن و برجسته  آشنا کنیم پس با ما همراه باشید. 

سرویس خواب بالسا

هومن بالازاده
نمای داخلی کافه Espriss
هومن بالازاده

طراحی داخلی کافه اسپریس 

  • موقعیت: تهران، ایران
  • دفتر معماری: هوبادیزاین
  • معمار: هومن بالازاده
  • مساحت: ۲۸ متر مربع

کافه اسپریس فضایی با ۲۸ متر مربع در خیابان نجات الهی در مرکز تهران است، که توسط مغازه  های صنایع دستی احاطه شده و ساختمان سازمان صنایع دستی ایران در همسایگی و رو به روی این کافه قرار دارد. طراحی داخلی کافی شاپ مدرن اسپریس توسط هومن بالا زاده معمار ایرانی که کافه ام و پروژه های برجسته زیادی در کارنامه کاری اش دارد انجام گرفته است. هدف از این پروژه بازسازی یک مغازه کارت فروشی و تبدیل آن به یک کافی شاپ بود. با توجه به اندازه کوچک این پروژه و محل قرارگیری آن ایده اصلی با الهام از بافت شهری، تبدیل عناصر سنتی معماری ایرانی به یک فضای داخلی معماری مدرن بود. مطلب کافه اسپریس ، طراحی داخلی مدرن با مصالح سنتی جزییات بیشتری از این پروژه دراختیار شما قرار می دهد. 

گروه معماران مدام
پروژه امیر چاکلت
گروه معماران مدام

طراحی داخلی امیر چاکلت پلاس

  • موقعیت: تهران، ایران
  • دفتر معماری: مدام 
  • معماران: ساناز قائم مقامی، مجتبی محمدظاهری
  • مساحت: 47 مترمربع

​در شهرهای متراکمی مثل تهران، عرصه عمومی تحت تاثیر عواملی چون اقتصاد شهری و ساخت اجتماعی، سیاسی کمرنگ تر و کوچک تر می شوند.کافه های شهری با نام عمومی امیر شکلات پلاس و برند تجاری AT +تلاشی در جهت ایجاد فضاهای عمومی خرد در میانه فضاهای پرتراکم شهری تهران اند. مطلب کافه امیر چاکلت پلاس، پاتوقی برای خوش گذرانی های جوانی! جزییات بشتری از طراحی داخلی کافی شاپ مدرن در اختیار شما قرار می دهد. 

طراحی داخلی کافی شاپ مدرن

طراحی داخلی کافه مترو

  • موقعیت: مشهد، ایران
  • دفتر معماری: استودیو معماری پی
  • معمار: حسین ابراهیم زاده
  • مساحت:  ۱۰۶ مترمربع

از آنجا که خوردن صبحانه در فرهنگ ما یک امر خانگی محسوب می شود،در طراحی و دکوراسیون کافی شاپ مدرن مترو تلاش کردیم تا محیط کافه از عناصر فرمی مشابه خانه برخوردار باشد. هنوز خوردن صبحانه در کافی شاپ یا به طور کلی بیرون از خانه امری مجلل به حساب می آید. لذا لازم بود اصلی ترین فرم آشنای مورد استفاده برای فضایی مجلل یعنی طاق را در ذهن کاربر بازسازی می کردیم.برای دستیابی به این امر تصمیمم گرفتیم، طاق را به خطوط اصلی تشکیل دهنده ی آن تقلیل دهیم تا فرمی جدید و مقرون به صرفه از لحاظ اقتصادی پدید آید. مطلب دکوراسیون داخلی کافه مترو، معماری سنتی در لباسی مدرن! جزییات بیشتری از این پروژه دراختیار شما قرار می دهد. 

دفتر معماری اکسپوز
کافه ژان
دفتر معماری اکسپوز

طراحی داخلی کافه ژان

  • موقعیت: تهران، ایران
  • دفتر معماری: گروه معماری اکسپوز 
  • معماران: حسام اصفهانی، کیوان کیان بخت، ارد تاجران
  • مساحت: –

​در طراحی داخلی کافی شاپ مدرن ژان بعد از شنیدن نظرات کارفرما و در نظر گرفتن خواسته ی وی، که اختصاص دادن بودجه کم جهت انتخاب مصالح و جزییات از  اصلی ترین آنها بود و توجه به گروه مصرف کننده و خواسته های آنهایی که قرار است هرروز به آنجا بیایند، سعی در خلق فضایی جذاب و به یاد ماندنی با جوی دوستانه و خودمانی کردیم. هدف ما ایجاد یک اتمسفر گرم و دوستانه با انتخاب مصالح و رنگ های طبیعی و همزمان تضاد در استفاده از بافت آجر در کنار  سطوح صاف و صیقلی ورق خام آهن با نمایش جزییات جوشکاری و برش، با استفاده مجدد از تخته پالت های چوبی و الوارها در کنار بافت خشن کف سالن بود. جزییات بیشتر طراحی این کافه را در مطلب راه رفتن روی پل معلق در کافه ژان تهران ! بخوانید.

هفت رنگ
طراحی داخلی کافه کرنر
هفت رنگ

طراحی داخلی کافه کرنر

  • موقعیت: شیراز، ایران
  • دفتر معماری: هفت رنگ 
  • معمار: طاهره اسلامی
  • مساحت: ۴۰ متر مربع

​پروژه کرنر کافه، کافی شاپی است که توسط گروه طراحی داخلی هفت رنگ شیراز طراحی و اجرا شده و  واقع در محوطه مجتمع ورزشی آکادمی تنیس شیراز است. اسم کافه نیز با استفاده از واژه “cornerr" که هم در ورزش بار معنایی دارد هم در معماری “فضایی دنج و خاص" محسوب می شود طراحی شد. در طراحی کافی شاپ مدرن کرنر  فضای پروژه در ابتدا بصورت دو اتاق مجزا در کنار هم بود که با برداشتن دیوار بین آنها فضایی یک پارچه به دست آمد که طول زیادی نسبت به عرض کم داشت.  ایده کلی طرح بر اساس کالبد ساختاری فضا، نوع مراجعین و سبک صنعتی (Industrial) شکل گرفت که در واقع با تقسیم فضا به سه حوزه کلی تلاش شد تناسبات فضا را متعادل تر جلوه دهیم. مطلب دکوراسیون کافی شاپ کوچک، کرنر کافه در شیراز! جزییات بیشتری از این پروژه را در اختیار شما قرار می دهد. 

برای اینکه بتوانید پروژه ی خود را در بخش پروژه های برجسته چیدانه با نام خودتان ثبت کنید کافی است، عکس پروژه و مشخصات خود را به تلگرام چیدانه ۰۹۰۳۵۵۵۰۱۴۸ ارسال کنید. اهالی فن چیدانه مکانی است که معماران و متخصصان حوزه ساخت و دکوراسیون داخلی می توانند عضو شده و پروژه های خود را به نمایش بگذارند. اگر شما هم صاحب کسب و کاری در این زمینه هستید، هر چه زودتر دست به کار شوید و پروژه ی خود را با مردم ایران به اشتراک بگذارید.

نویسنده: ثمینا فراهانی| تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه