Chidaneh.com placeholder image

لوستر کریستال پذیرایی، مدرن باشه یا کلاسیک؟

به قلم: گلنار

همه ما از دوران کودکی با این مدل لوسترهای کریستال خاطره داریم و فکر میکنم از جمله قدیمی ترین مدل ها محسوب می شوند. اما با ایجاد تغییرات در سبک زندگی ما ایرانی ها خیلی این مدل لوسترهای کریستال کلاسیک را مناسب دکوراسیون های امروزی نمی دانند. بنابراین با گروه لوستر هیلتون همراه شدیم تا هم مدل های مدرن و هم مدل های کریستال را برای پذیرایی ایرانی بررسی نماییم.

لوستر کریستال مدرن یا کلاسیک؟

برای انتخاب سبک یک لوستر کریستال پذیرایی، باید عوامل مختلفی را در نظر بگیریم. هر کدام از این عوامل می توانند جزییات منحصر به فرد همان سبک را ارائه دهند. از جمله:

قالیشویی ادیب
  • شکل لوستر
  • رنگ کریستال
  • اندازه کریستال

هیلتون
انواع مدل لوستر چند شاخه
هیلتون

هیلتون
لوستر جدید مدرن
هیلتون

شکل لوستر کریستال پذیرایی

معمولا شکل لوسترها بستگی زیادی به سبک آن ها دارد. لوسترهای کریستالی مدرن طراحی های خلاقانه تری داشته و معمولا محدود به مدل های چندشاخه نیستند. در لوسترهای پذیرایی مدرن می توانیم شکل های مستطیل و خطی را ببینیم.

اما معمولا مدل های کلاسیک، چند شاخه هستند که تعدادی از کریستال ها از هر شاخه آویزان شده و معمولا فرم های گرد و منحنی دارند.

بعضی از مدل ها هم بدنه فلزی دارند که می توانند برای سبک های صنعتی و حتی روستیک مناسب باشند.

هیلتون
لوستر آویز سقفی شیک
هیلتون

رنگ کریستال لوستر پذیرایی

اما قسمت جذاب، رنگ کریستال هاست که آن هم نسبت به سبک دکوراسیون شما می تواند تغییر کند. معمولا برای پذیرایی ونشیمن کلاسیک از رنگ های طلایی، نقره ای و برنزی استفاده می شود اما برای سبک مدرن می توانید مدل های رنگی را انتخاب کنید.

هیلتون
انواع مدل لوستر چند شاخه
هیلتون

اندازه لوستر کریستال

به غیر از نکات گفته شده، سایز لوستر کریستال فاکتور مهم دیگری است که حتما باید به آن توجه کنید.

محاسبه ارتفاع لوستر کریستال:

برای مشخص کردن ارتفاع لوستر نیز کافی است ارتفاع سقف منزل خود را یک بار به 4 و یک بار به 5 تقسیم کنید، اعداد بدست آمده محدوده ارتفاع مناسب برای نصب مدل لوستر کریستالی را نشان می دهن. به طور کلی لوستر باید بین 190 تا 200 سانتی متر از کف خانه فاصله داشته باشد.

اگر لوستر را برای بالای میز ناهارخوری یا میز اپن می خواهید، قطر لوستر باید یک دوم تا سه چهارم عرض میز ناهارخوری یا میز اپن آشپزخانه در نظر بگیرید.

“برای مشاهده مدل های بیشتر و سفارش با لوستر هیلتون در تماس باشید"

مطالب پیشنهادی:

مجری: آرمش محبی زاده | فیلمبردار: محمدحسن جمالی

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه