Chidaneh.com placeholder image

نگاهی به چهار رویداد معماری و طراحی 2022 | چین و انگلیس تا ایسلند و آمریکا

به قلم: گلنار

رویدادهای معماری ماه جاری آخرین آثار و مجموعه‌های طیف گسترده‌ای از طراحان و معماران کشورهای مختلف جهان را عرضه خواهد کرد.

نگاهی به چهار رویداد معماری و طراحی 2022 | چین و انگلیس تا ایسلند و آمریکا 

گروه معماری هنرآنلاین: با رشد روزافزون دانش در عرصه‌های مختلف، نمایشگاه‌های طراحی و معماری در کشورهای مختلف بهترین مکان برای تبادل دانش فنی و اطلاعات از آخرین دستاوردهای این فن است. این رویدادها راهی جدید برای بررسی مسائل روز معماری و کسب تجربه برای معماران، طراحان و علاقمندان به این رشته است.

تابلو فرش ریحان
رویدادهای ماه می معماری

نمایشگاه چشم انداز چین

رویداد «چشم‌انداز چین» توسط موسسه سلطنتی معماران بریتانیا(ریبا)، برگزارکنندگان نمایشگاه بین‌المللی طراحی شانگهای و سایت معماری دزین 13اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود. این رویداد شامل گفتگو و میزگردهایی با سخنرانان مهمان خواهد بود. نمایشگاه بین‌المللی طراحی شانگهای با توجه به وضعیت شدید بیماری همه‌گیر کووید- 19، تشدید پیشگیری و کنترل بیشتر در شانگهای با الزامات محلی دولت به تعویق افتاد.

نمایشگاه طراحی ایسلند

نمایشگاه طراحی ایسلند

چهاردهمین نمایشگاه طراحی ایسلند در حوزه‌های معماری، مد، دکوراسیون داخلی و طراحی گرافیک از 14تا18 اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود. آثار طراح ایتالیاییTobia Zambotti با عنوان «Coat-19» که با ماسک‌های صورت استفاده شده طراحی شده، در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت. در اثر قبلی این طراح هم که با نام «Couch-19» ساخته شده بود از همین محصول استفاده کرده بود. هر دو محصول برای جلب توجه به میزان زباله‌های پلاستیکی تولید شده در نتیجه همه‌گیری ویروس کرونا طراحی شده‌اند. در این رویداد طراحان و معماران پیشنهادات خود را درباره آینده‌های جایگزین در معماری و طراحی ارائه می‌دهند. سخنرانان این رویداد لیام یانگ معمار و کارگردان استرالیایی و جورجیا لوپی طراح ایتالیایی خواهند بود.

هفته صنایع‌دستی لندن

درهفته صنایع دستی لندن آثار 250 سازنده و صنعتگر در 200 شوروم و نمایشگاه در منطقه بلومزبری و می‌فر میزبان بازدیدکنندگان است. همچنین مجموعه‌ای از کارگاه‌ها، از جمله مقدمه‌ای بر مد دیجیتال با فابریکانت در کالج مرکزی سنت مارتینز و کارگاه عینک‌سازی توسط برند عینک بریتانیاییCubitts که بر جنبه‌های عملی صنایع دستی تاکید دارد، برگزار می‌شود. امسال «پایداری در صنایع دستی» موضوع اصلی هفته صنایع‌دستی لندن است. علاوه بر نمایشگا‌ه‌ها، این رویداد شامل گفتگو، کارگاه‌ و نمایش‌های رایگان از 19تا 25اردیبهشت‌ماه خواهد بود.

طراحی سالانه نیویورک

طراحی سالانه نیویورک

دهمین گردهمایی طراحی سالانه نیویورک با مجموعه‌ای از رویدادها از 20تا30 اردیبهشت‌ ماه برگزار خواهد شد. در میان کسانی که میزبان رویدادها یا آثاری هستند می‌توان به دیتر رامز طراح آلمانی، برند مبلمان سوئدی Hem، فارغ التحصیلان دانشگاه معماری نیویورک، موسسه هنری پرت اشاره کرد. در کنار این نمایشگاه‌ها، بازدیدکنندگان می‌توانند در استودیوهای باز، تأسیسات عمومی و در گفتگوها شرکت کنند. همچنین، بروکلین میزبان مجموعه‌ای از پاپ‌آپ‌ها و اینستالیشن‌های هنری پنج روزه خواهد بود که در آن شرکت‌کنندگان می‌توانند آثاری مانند نمای ساختمان رنگارنگ هنرمند فرانسوی Camille Walala را ببینند.

 

منبع: هنرآنلاین

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه