رنگ مبل طوسی، با چه رنگ‌هایی ست میشه؟

رنگ مبل طوسی، با چه رنگ‌هایی ست میشه؟

به قلم: تحریریه چیدانه

یکی از مخاطبان شبکه اجتماعی وب سایت چیدانه در یکی از پرسش های خود از ما خواسته بود که او را در روند انتخاب رنگ همراه مبلمان طوسی و فیلی یاری کنیم. به همین دلیل نیز در این مطلب مشاوره دکوراسیون از وب سایت چیدانه همراه شما هستیم تا کمی بیشتر در رابطه با رنگ مبل طوسی و فیلی در دکوراسیون منزل صحبت کنیم و بگوییم که چگونه می توانید رنگی را به عنوان رنگ مکمل و همراه طوسی و فیلی در دکوراسیون منزل خود همراه کنید.

قالیشویی ادیب

پیش از هر چیز این را بدانید که سلیقه و علاقه شما به انتخاب رنگ مورد نظر حرف اول را می زند و شما هیچگاه مجبور نیستید که رنگی را که نمی خواهید برای دکوراسیون منزل خود انتخاب نمایید.

انتخاب رنگ طوسی در دکوراسیون منزل

رنگ طوسی به نوبه خود از میان اصلی‌ترین رنگ‌های خنثی شناخته می شود و به همین دلیل هم ست کردن آن در دکوراسیون منزل کار خیلی سختی نخواهد بود. البته در بسیاری از موارد رنگ طوسی بدون داشتن لکه های گرمای رنگی می تواند روح رنگی سرد را نیز پذیرا باشد و در مقیاس زیاد تبدیل به یک رنگ سرد مطلق شود!

در بسیاری از موارد افراد ترجیح می دهند که دکوراسیون منزل خود را صرفا به رنگ طوسی طراحی کنند و رنگ های دیگری به جز طیف های مختلفی از رنگ طوسی را وارد فضا نکنند. در چنین شرایطی قطعا فضای خانه بیش از چیزی که تصور می کنید سرد و بی روح می شود و دیگر جذابیت های طراحی شما زیر سوال می رود. به همین دلیل هم بهتر است که با انتخاب رنگ هایی با انرژی و مناسب در کنار رنگ طوسی مبلمان خود، دکوراسیون منزلتان را به تعادل رسانده و جانی دوباره به آن ببخشید.

ترکیب رنگ مبل طوسی و زرد

یکی از بهترین و محبوب ترین ترکیب رنگی های موجود برای رنگ طوسی یا فیلی استفاده از رنگ زرد است. هم نشینی رنگ زرد و طوسی می تواند به فضا جانی دوباره ببخشد و دکوراسیون منزل شما را شادتر کند. فرقی نمی کند که در کنار رنگ زرد خود از طیف تیره و یا روشن رنگ طوسی استفاده کنید، اما همیشه توصیه می شود که در کنار یک رنگ روشن، رنگی تیره داشته باشید تا هر کدام بتوانند خود را به خوبی نشان دهند. همان طور که در این تصویر نیز مشاهده می کنید شما می توانید در کنار مبلمان به رنگ طوسی و فیلی خود، رنگ زرد را در قالب کوسن هایی طرح دار استفاده کنید تا به نوعی رنگ زرد تبدیل به چاشنی فضا شود.

ترکیب رنگ مبل طوسی و کله‌غازی

یکی دیگر از ترکیب های رنگی مناسب برای طیف طوسی و فیلی، استفاده از رنگ کله غازی است. اگر مبلمان شما طوسی و یا فیلی هستند می توانید برای مواردی از جمله رنگ دیوار و کاغذ دیواری، کوسن ها، فرش و… به سراغ رنگ کله غازی بروید. احتمالا بعد از استفاده از این ترکیب رنگی در خواهید یافت که فضا به سمت سردی حرکت خواهد کرد، پس بهتر است برای به تعادل رساندن این ترکیب از یک رنگ چاشنی و یا حتی کمتر و محدودتر از آن در فضا استفاده کنید. توصیه ما این است که مثلا یک گلدان قرمز و یا آجری تهیه کرده و در این ترکیب رنگی جای دهید.

مطلب مرتبط: 10 ترکیب رنگ پرطرفدار طوسی در دکوراسیون منزل!

 ترکیب رنگ فیلی و نارنجی

یکی دیگر از ترکیب های رنگی طوسی و فیلی، استفاده از رنگ همراه نارنجی است. رنگ نارنجی به نوبه خود می تواند محیط خانه را گرم و دنج کند، زمانی هم که بتوانید رنگ فیلی مبلمان خود را در کنار رنگ نارنجی همراه کنید فضایی گرم و دلنشین در دکوراسیون نشیمن خود خواهید داشت. نمونه بارز آن را هم در این تصویر مشاهده می کنید.

ترکیب رنگی صورتی و مبل طوسی

اگر رنگ مبلمانتان طوسی یا فیلی است و نمی دانید آن را با چه رنگی می توانید ست کنید توصیه ما این است که بر روی رنگ صورتی حساب کنید. همان طور که در این تصویر مشاهده می کنید نتیجه ترکیب رنگ طوسی و صورتی لطافت بسیاری را به دکوراسیون نشیمن شما می بخشد و می تواند محیطی آرام و دلپذیر را برایتان فراهم آورد. شما می توانید برای این ترکیب رنگی هر کدام از طیف های روشن یا تیره طوسی و صورتی را مورد استفاده قرار دهید، چرا که هر کدام از آنها می توانند به خوبی با یکدیگر ست شوند.

مطلب مرتبط: طوسی، پادشاه رنگ ها در دکوراسیون مدرن!

ترکیب رنگی سبز و طوسی

شما می توانید در کنار مبلمان طوسی و فیلی خود از رنگ سبز نیز استفاده کنید. این ترکیب رنگی بسیار شیک و منحصر به فرد است. برای این کار می توانید به سراغ طیف های مختلفی از رنگ سبز بروید که از سبز مغز پسته ای گرفته تا سبز یشمی را شامل می شود. توصیه ما این است که برای استفاده از رنگ سبز به سراغ کوسن ها و یا فرش های موجود در دکوراسیون منزل بروید و فضا را به تعادل برسانید.

ترکیب رنگ مبل فیلی و قرمز

یکی دیگر از ترکیب های رنگی ای که به شما توصیه می کنیم هم نشینی رنگ طوسی و قرمز با یکدیگر است. رنگ قرمز نیز مانند رنگ نارنجی فضای گرمی را در خانه ایجاد خواهد کرد، با این تفاوت که محیط خانه را کمی شیطنت بارتر و البته مدرن تر می سازد. نه تنها فقط رنگ قرمز بلکه حتی برای سایر رنگ های همراه رنگ طوسی لازم نیست که به فکر وسایل بسیار بزرگ و پرهزینه باشید. شما می توانید مانند این خانه حتی با یک یا چند کوسن و یا فرش خود نیز این ترکیب رنگی را ایجاد نمایید.

کلام آخر:

در این مطلب در مورد ست کردن مبل طوسی رنگ با رنگ‌های مختلف صحبت کردیم. با دیدن ایده‌های مختلف می‌توانید برای انتخاب رنگ دکوراسیون بهتر تصمیم بگیرید.

 

بازنویسی و انتشار: فهیمه مصدرالامور

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه