Chidaneh.com placeholder image

میز و صندلی پلیمری، 6 نکته طلایی قبل از خرید!

به قلم: نرگس قلی زاده

میز و صندلی پلیمری: بدون شک قبل از ساخت اولین میز و صندلی زندگی برای انسان خیلی سخت تر از امروز بود و آسایش در خانه چیزی کم داشت، اما همان اولین صندلی ها هم به راحتی امروزشان نبودند. از پادشاهان هخامنشی تا شاهان فرانسوی و روسی و بعدها اشراف وعموم مردم همگی شیفته ی میز و صندلی های چوبی بودند و همه ساله هزاران درخت قطع می شد تا میزی شود در کاخ شاهی یا یک صندلی در کنج اتاق کودکی. با پیشرفت صنعت و تکنولوژِی اما جایگزین هایی برای چوب آمدند که امکان تولید مبلمان را بدون نیاز به قطع درختان فراهم کردند، یکی از این جایگزین ها میز و صندلی های پلیمری هستند. با ما همراه باشید تا در این مقاله با ارائه نکاتی مفید و کاربردی، شما را در مسیر تصمیم گیری و خرید راهنمایی کنیم.

میز و صندلی های پلیمری
میز و صندلی پلیمری

1. زیبایی میز و صندلی پلیمری

همیشه زیبایی یک محصول در نگاه اول توجه ما را به خود جلب می کند و در همین راستا برای بسیاری از افراد هم زیبایی اولویت شماره یک در انتخاب است. وقتی حرف از مبلمان پلیمری به میان میاید مهمترین سوالی که ذهن را به خود مشغول می کند این است که کیفیت ظاهری آنها چطور است و یا چقدر می توان آنها را جایگزین میز و صندلی چوبی کرد؟

چوب و هنر

در پاسخ به این سوال باید گفت به دلیل قابلیت شکل پذیری و قالب گیری بسیار خوب پلیمرها، میز و صندلی های پلیمری ظاهری بسیار شبیه به محصولات چوبی دارند با این تفاوت که عمری ده برابر آنها دارند و بسیار اقتصادی تر و به صرفه تر می باشند. رنگ بدنه ی تمام محصولات قابلیت شخصی سازی دارند و همانند خودرو از رنگ کوره ای برای پوشش آنها استفاده می شود.

رنگ بندی انواع میز و صندلی پلیمری به دو دسته تقسیم می شود:

  • رنگ های نرمال شامل : صدفی ، طلایی ، گردویی و سفید
  • رنگ های آبکاری شامل: آبکاری طلایی ، دودی ، نقره ای و رزگلد (مسی)
یفیت میز و صندلی پلیمری

2. کیفیت میز و صندلی پلیمری

محصولات پلیمری ABS برخلاف مبلمان پلی استر رزین دچار ترک و پوسیدگی نمی شوند و دارای مقاومت بالایی در برابر ضربه و مواد شیمیایی می باشند. معمولا در رستوران ها از صندلی های فلزی استفاده می شود که نه تنها ظاهرزیبایی ندارند، بلکه بعد از مدتی دچار خوردگی و زنگ زدگی می شوند، اما محصولات پلیمری ABS به هیچ عنوان زنگ نمی زنند.

ماندگاری میز و صندلی پلیمری

3. ماندگاری میز و صندلی پلیمری

یه دست میز و صندلی پلیمری می تواند بهترین انتخاب برای اجاره نشینانی باشند که هربار در هنگام جا به جایی دغدغه آسیب دیدن اثاثیه منزل را دارند. گروه دیگری که می توانند از این محصولات بهره ببرند رستوران ها و تالارهای غذاخوری هستند زیرا میز و صندلی ها با توجه به افراد بسیاری که روزانه از آنها استفاده می کنند، در معرض آسیب های جدی، خط و خش و یا آلودگی هستند و نیاز به شستشو و نظافت مداوم دارند. در این صورت با توجه به ویژگی های فوق العاده ی پلیمر ABS که در تولید مبلمان مقاوم و بادوام از آنها استفاده می شود بهترین گزینه ی انتخابی برای محل هایی هستند که شرایط فرسایشی و یا رطوبت هوا اجازه ی استفاده از فلز و چوب را در آنها نمی دهد.

میز و صندلی پلیمری

ویژگی های زیادی در ماندگاری و دوام بالای میز و صندلی پلیمری موثر هستند که در اینجا به بخشی از آنها اشاره می کنیم؛

  • مقاومت در برابر رطوبت، امکان استفاده در شهرهای شمالی یا جنوبی ایران و هوای شرجی
  • مقاومت در برابر پوسیدگی و عدم رشد حشرات با توجه به رطوبت ناپذیری
  • مقاومت در برابر ضربه و فشار با توجه به خواص پلیمری
  • مقاومت در برابر خط و خش و تحمل پرتاب شدن
  • مقاومت در برابر زنگ زدگی برخلاف میز و صندلی های فلزی
     
تنوع میز و صندلی پلیمری

4. تنوع میز و صندلی پلیمری

میزهای غذاخوری پلیمری دارای ابعاد و اندازه های مختلفی هستند و می توان با توجه به فضای خانه یا سالن غذاخوری طرح های متنوعی مانند دایره، مربع یا مستطیل را انتخاب کرد. اگر فضای پذیرایی مربع شکل باشد بهترین انتخاب میز مربع شکل است، پیشنهاد دیگر قرار دادن میز دایره شکل است زیرا با این کار در صورت کوچک بودن فضا باز هم صندلی های بیشتری نسبت به میز مربعی می توان دور میز چید. بهتر است برای فضاهای مستطیل شکل میزهای مستطیلی را انتخاب کرد تا بهترین استفاده را از فضا ببرید و پرتی کمتری در فضا ایجاد شود.
 

قیمت میز و صندلی پلیمری

5. قیمت میز و صندلی پلیمری و نحوه خرید

قیمت صندلی های پلیمری بین 460 تا 650 هزار تومان و میزهای پلمیری هم از 450 هزارتومان تا 2.800 میلیون تومان بسته به نوع محصول درخواستی متغیر است، اما بهتر است برای اطلاع دقیق از قیمت انواع میز و صندلی پلیمری از اهالی فن و متخصصین مبلمان در چیدانه کمک بگیرید.

نصب میز و صندلی پلیمری

6. نصب میز و صندلی پلیمری و شرایط گارانتی

تمامی قطعات میز و صندلی های پلیمری به صورت جداگانه در داخل کارتن و بسته بندی شده به دست مشتری رسیده و با پیچ و مهره نصب می شوند .این روش مزایای بسیار بالایی دارد که از بین آنها می توان به حفاظت از کالا تا زمان رسیدن به دست مشتری و پلمب بودن محصول اشاره کرد و همچنین یکی دیگر از مزایای مهم آن، حمل راحت و کم هزینه تر محصولات برای خرید های با حجم بالای تالار و هتل و رستوران می باشد.

خرید میز و صندلی پلیمری

در بخش پایانی خوب است بدانیم که با تولید میز و صندلی پلیمری نه تنها درختی قطع نمی شود و از محیط زیست حفاظت می شود، بلکه از خروج نفت خام، این سرمایه ملی نیز جلوگیری شده و فرصت های شغلی متعددی برای هموطنان ایجاد می شود.

حتما این مطالب نیز برای شما جذاب هستند:

 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه