Chidaneh.com placeholder image

خرید صندلی ناهارخوری ، از راحتی تا زیبایی نکاتی که بهتر است بدانید !

به قلم: سارینا بلوچی

سرویس ناهار خوری را می توان مهم ترین بخش فضای غذاخوری دانست . سرویس ناهار خوری از پر استفاده ترین وسایل هر خانه است که در طول شبانه روز و در صرف هر وعده غذایی مورد استفاده قرار می گیرد . سرویس ناهار خوری به طور کل شامل میز و صندلی ها است که به همراه دیگر وسایل دکوری مانند بوفه ظروف ، تکمیل کننده فضای غذاخوری است . خرید میز و صندلی مناسب در چیدمان این فضای پر کاربرد بسیار مهم است ؛ زیرا تمامی افراد به طبع می خواهند هر وعده غذا خود را بر روی میز و صندلی راحت ، کارآمد و زیبا صرف کنند تا از غذا خود لذت ببرند و چیدمانی خاص را در خانه خود به وجود بیاورند .

مبلمان صدرا چوب
میزوصندلی غذاخوری
مبلمان صدرا چوب

قالیشویی ادیب

انتخاب صندلی در خرید سرویس ناهار خوری بخش مهمی از آن را تشکیل می دهد . صندلی باید از راحتی و زیبایی برخوردار باشند و با دیگر چیدمان خانه مانند مبل ها همخوانی داشته باشد . چیدانه به همراه تولیدی صدرا چوب در این مطلب سعی کرده چند مورد از نکات تهیه صندلی ناهار خوری را به شما معرفی کند تا خریدی بهینه داشته باشید .

چه مدل صندلی، برای چه سبک چیدمانی ؟

از مدرن تا کلاسیک ، طرح چستر و یا طرح های راحتی ؛ از هر مدل و سبکی از صندلی می توانید برای ناهار خوری خود استفاده کنید . انتخاب مدل و سبک صندلی ها کاملا بر اساس سلیقه افراد است اما بهتر است سلیقه را پیرو با اصول پیش برد تا کامل ترین انتخاب را داشت . 

 

  • صندلی ناهار خوری راحتی 

صندلی ناهار خوری در درجه اول باید از راحتی مناسب بهره مند باشد . این راحتی وابسته به سبک صندلی نیست و در تمامی طرح ها حتی کلاسیک های پر کار و سنگین این راحتی باید در نشیمن و تکیه گاه آن وجود داشته باشد .

مبلمان صدرا چوب
میز و صندلی روملی
مبلمان صدرا چوب

  • تناسب صندلی ناهارخوری با دکوراسیون خانه

صندلی هایی که خریداری می کنید باید در مدل ساخت بدنه ، روکش و رنگ با دیگر وسایل خانه هماهنگی داشته باشد . اگر مبل های شما طرحی کلاسیک دارد بهتر است صندلی ها نیز با همان طرح باشد ، یا اگر زمینه رنگی چیدمان تان آبی است بهتر است رنگ صندلی ها را متناسب با رنگ آبی یا در طیف آن انتخاب کنید .

مبلمان صدرا چوب
صندلی پانیذ و میز SA
مبلمان صدرا چوب

ابعاد و تعداد صندلی هم مهمه !

صندلی ها بر اساس طراحی متفاوت شان از ابعاد منحصر به فردی بخوردار هستند . صندلی اگر بسیار بزرگ باشد حجم زیادی از میز را اشغال می کند و مانع از کارایی آن می شود و اگر بسیار کوچک باشد حالت نشیمن صحیحی را ایجاد نمی کند . توجه به ارگونومی انسانی از موارد مهمی است که باید در طراحی صندلی ناهار خوری رعایت شده باشد . تولیدی صدرا چوب با توجه به این مهم صندلی هایی مناسب را طراحی کرده که فرد در موقعیتی مناسب قرار داده و راحتی را نیز برای او به ارمغان می آورد . 
از لحاظ تعداد صندلی ها نیز بهتر است به ابعاد میز ناهار خوری توجه شود . در میز های مستطیل ، اگر اندازه استاندارد صندلی را 50 سانتی متر در نظر بگیریم ؛ در یک میز با ابعاد 210 در 110 مناسب برای قرار گیری هشت صندلی است . برای میز های گرد نیز باید به قطر میز توجه کرد و بر اساس آن هر صندلی دور آن چید .

مبلمان صدرا چوب
صندلی پگاه
مبلمان صدرا چوب

مبلمان صدرا چوب
صندلی لتا
مبلمان صدرا چوب

بهترین متریال ها برای صندلی ناهارخوری

صندلی ها را به متریال های متنوعی طراحی می کنند ؛ اما در بین تمامی این متریال های گوناگون چوب بهترین و زیبا ترین آن است . چوب با تمامی دکوراسیون ها هماهنگ می شود ، زیبایی و جلوه ای همیشگی دارد ، از مقاومت و ماندگاری بالایی برخوردار است  و مورد سلیقه اغلب افراد است . برند صدرا چوب با ارائه بهترین انواع چوب ها در تولیدات خود توانسته صندلی هایی مقاوم ، خاص و کارآمد را تولید کند .
چوب اما در بدنه صندلی بکار می رود و بخش مهمی از صندلی نشیمن و تکیه گاه آن است . در مدل های بسیاری ، مانند صندلی لهستانی ، این بخش ها با چوب یک تکه کار شده اما در مدل های دیگر مانند صندلی راحتی ، بخش نشیمن را با فوم های سرد پر کرده و روی آن را با متریال های متفاوتی پوشانده اند .
بهترین متریال ها برای رویه صندلی ، چرم های مصنوعی ، پارچه های جیر و مخمل ، پارچه کتان و پلی استر است . این پارچه ها مقاومت خوبی دارند و از لحاظ زیبایی و تنوع رنگ ، مناسب هستند .

مطلب مرتبط: معجزه حضور چوب در دکوراسیون داخلی منزل

مبلمان صدرا چوب
میز و صندلی دستینا
مبلمان صدرا چوب

 

مبلمان صدرا چوب
میز و صندلی لهستانی
مبلمان صدرا چوب

 

مبلمان صدرا چوب
صندلی شفق
مبلمان صدرا چوب

نیمکت، جایگزینی پر کاربرد صندلی ناهارخوری

تنوع همیشه کارآمد است و تنوع در خرید صندلی ناهار خوری نیز می تواند سرویسی خاص را برای شما پدید بیاورد . استفاده از نیمکت ها یکی از موارد جایگرین صندلی است . نیمکت ها صندلی هایی بدون تکیه گاه هستند که استفاده های گوناگونی از آن ها می توان داشت . 

 

  • فضای کمتر

نیمکت ها در صورت کوچک بودن فضا غذا خوری ، به راحتی زیر میز قرار می گیرند و فضا کمی را اشغال می کنند .

مبلمان صدرا چوب
صندلی پلیکان A
مبلمان صدرا چوب

  • قرار گیری مناسب

نیمکت ها را می توان در کنار دیوار قرار داد تا قرار گیری مناسبی برای نشستن افراد ایجاد کند . این موضوع در کاربری میز ناهار خوری نیز تنوع به وجود می آورد و می توان موقعیت آن را با توجه به نیمکت  تغییر داد.

مبلمان صدرا چوب
نیمکت پلیکان B
مبلمان صدرا چوب

  • کاربری های زیاد

نیمکت را می توان در فضا های دیگر مانند پذیرایی و نشیمن نیز مورد استفاده قرار داد و یا زمانی که مهمان های زیادی دارید لازم نیست صندلی های ناهار خوری را جا به جا کنید ، مهمانان می توانند با نشستن بر روی نیمکت در نشیمن نیز حضور داشته باشند .

مبلمان صدرا چوب
صندلی پلیکان B با نیمکت
مبلمان صدرا چوب

“خرید صندلی ناهار خوری کار دشواری نیست و با دانستن چند نکته چیدمان داخلی می توان سرویسی زیبا ، کارا و مقرون به صرفه تهیه کرد . پیشنهاد چیدانه به شما ، تولیدی صدرا چوب است که با سابقه طولانی در زمینه تولید انواع مصنوعات چوبی ، صندلی استاندارد و منحصر به فرد را به شما عرضه می کند ."

 

مطالب پیشنهادی چیدانه:

7 میز ناهارخوری چوبی که با دکوراسیون شما ست می شوند!

انواع میز ناهارخوری، تجربه یک خرید خوب!

مدل نیمکت چوبی، وقتی با این 10 روش اتاق غذاخوری متفاوت می شود!

مبلمان غذاخوری مدرن یا کلاسیک، سبک شما چیست؟

مدل میز ناهار خوری چوبی، کدام شکل برای کدام خانه؟

 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه