Chidaneh.com placeholder image

جهان با من برقص، خانه‌ای با دکوراسیون ساده اما تاثیر گذار

به قلم: سحر طاهری

«معلوم نیست ما دوباره بتوانیم این‌طور دور هم جمع شویم»

این دیالوگ برایتان آشنا نیست؟ در مطلب فیلم دکور این هفته به سراغ یک فیلم دلنشین ایرانی خواهیم رفت که حتماً تعریف آن را در شبکه‌های اجتماعی یا از دوستانتان شنیده‌اید. فیلمی که توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. «جهان با من برقص» به عنوان اولین فیلم سینمایی که سروش صحت کارگردانی آن را بر عهده دارد، در کنار داستان لطیف و ساده‌اش با طراحی صحنه جذاب و گیرای خود توانسته است بر دل  بسیاری از مخاطبان ایرانی‌اش بنشیند. 
در این مطلب قرار است به سراغ خانه جهانگیر برویم. جهانی که خانه‌ای در طبیعت دارد و طراحی دکوراسیون آن نیز قرار است برگشت به طبیعت و زیبایی‌ها حاصل از آرامش آن باشد.

سرویس خواب بالسا

دکوراسیون فیلم جهان با من برقص

خوش باش دمی که زندگانی این است

قبل از آشنایی با طراحی صحنه و دکوراسیون خانه در فیلم جهان با من برقص می‌خواهیم به معرفی کوتاهی از این فیلم بپردازیم. همانطور که اشاره شد جهان با من برقص فیلمی به کارگردانی و نویسندگی سروش صحت است. این فیلم که محصول سال ۱۳۹۷ است در ژانر کمدی خانوادگی برای اولین بار در سی و هفتیمن جشنواره فجر به نمایش در آمد.
خلاصه فیلم: دوستان جهانگیر برای آخرین تولد او دورهم جمع شده‌اند. این موقعیت موجب می‌شود آن‌ها درباره زندگی و خودشان فکر کنند.
کارگردان: سروش صحت
طراحی صحنه: مهدی موسوی
بازیگران: علی مصفا، جواد عزتی، هانیه توسلی، پژمان جمشیدی، سیاوش چراغی‌پور، کاظم سیاحی، بهار کاتوزی، پاوان افسر، شیوا بلوچی، رامین صدیقی، مهیار پوربابایی،مهراب قاسم‌خانی
جوایز و افتخارات:
سیمرغ سیمین بهترین کارگردانی (سروش صحت) در سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجر
دیپلم افتخار بهترین بازیگر مرد (علی مصفا) در سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجر

خانه روستایی در فیلم جهان با من برقص

دکوراسیون خانه جهان در فیلم جهان با من برقص

در فیلم جهان با من برقص جهانگیر شخصیت اصلی داستان، بعد از جدایی از همسرش به خلوت خود پناه می‌برد. خلوتگاه جهانگیر خانه‌ای است روستایی و قدیمی که قرار است با نزدیکی به طبیعت در آن آرامش پیدا کند. 
یکی از سبک‌هایی که در دکوراسیون می‌توان آن را نزدیک و همگام با طبیعت توصیف کرد سبک روستیک یا روستایی است. در سبک روستیک فضا طراحی شده ساده و دلنشین است. تاثیر گذاری سبک روستیک به دلیل انتخاب مواد و مصالحی طبیعی مانند آجر، سنگ‌ و چوب‌های طبیعی یا بازتاب طبیعیت در فضای داخلی خانه است. 
در ادامه با من همراه باشید تا به بررسی طراحی صحنه فیلم جهان با من برقص در قسمت‌های داخلی و بیرونی خانه بپردازیم.

آوردن گرمای سبک روستیک به یک خانه مدرن!

 

نمای آجری در فیلم جهان با من برقص

 

فیلم جهان با من برقص

 

لوکشین فیلم جهان با من برقص

 

نمای آجری ساختمان در فیلم جهان با من برقص

جهان با من برقص قرار است روایتگر داستان زندگی جهانگیر و دوستان شهر نشین او باشدکه به بهانه تولد او دور هم جمع ‌می‌شوند. در آغاز فیلم همزمان با ورود حلقه دوستان کم کم با خانه‌ای قدیمی و روستایی آشنا می‌شویم که در باغی وسیع قرار دارد. این خانه با سقفی شیروانی در دو طبقه ساخته شده که ایوان ورودی آن مکانی برای دورهمی‌های خانوادگی و دوستانه است. آجر یکی از نزدیکترین و صمیمانه‌ترین مصالح ساختمانی بر گرفته از طبیعت است که در اکثر معماری‌های خانه‌های قدیمی ایرانی‌ها دیده می‌شود.
مرگ و نیستی آن قدر هم تلخ نیست و زندگی بعد از ما هم زیبا خواهد بود. خانه آجری جهان نیز بعد از مرگ او هم چون گذشته قرار است روح زندگی را در خود داشته باشد چه در نرده‌های سبک آرت دکو ایوانش و چه در درهای آبی رنگ، دیوارهای آجری یا چراغ‌های قدیمی و آنتیک بیرون و داخل خانه.

درخت زیبایی طبیعی در دکوراسیون منزل به سبک روستیک

دکوراسیون داخلی ویلای روستایی تام کروز

طراحی صحنه اتاق نشمین در فیلم جهان با من برقص

 

طراحی صحنه اتاق نشیمن در فیلم جهان با من برقص

 

اتاق نشیمین در فیلم جهان با من برقص

 

خانه جهانگیر در فیلم جهان با من برقص

 

عشق در فیلم جهان با من برقص

 

سبک روستیک اتاق نشیمن در فیلم جهان با من برقص

در فیلم جهان با من برقص ما قرار است هم چنان آرامش طبیعت بیرون از خانه را در داخل خانه نیز تجربه کنیم. رنگ‌های آرامش بخش داخل خانه، مبلمان و وسایلی که هم در شکل و هم در بافت از طبیعت الهام گرفتند هم چنان این الگو اصلی را رعایت می‌کنند.
در طراحی صحنه اتاق نشیمن که مکانی برای دورهمی دوستان جهانگیر است عناصر سبک روستیک مانند موارد زیر به راحتی قابل مشاهده است: 
مبلمان با بافت حصیری و اسکلت چوبی 
دیوار آجری 
وجود فرش و گبه برای پوشش کفپوشی که از جنس سنگ است.
میزهای جلو مبلی چوبی با رومیزهای بافته شده و توری قدیمی 
پرده‌های ساده از جنس پارچه‌های پنبه‌ای و توری
کوسن‌های پارچه‌ای گلدوزی شده 
عناصر تزیینی مانند تابلوهای آبرنگ و دیوارهای گچ بری شده
وسایل آنتیک قدیمی مانند بخاری هیزمی یا صندلی راک چوبی

سبک کوچ‌نشینی برای دوستداران وسایل آنتیک

رنگ‌های به کار برده شده در سبک روستیک به طور معمول از طبیعت الهام گرفته و در طیف رنگ‌های آرام و لطیف هستند. نکته‌ای که می‌توان آن را در طراحی صحنه فیلم جهان با من برقص مشاهده کرد.ترکیب رنگ دکوراسیون خانه جهانگیر را می‌توان در رنگ‌های سفید و خنثی با رنگ‌های گرم خاکی مانند قهوه‌ای، آجری و رنگ‌ سبز طبقه بندی کرد. اسباب و وسایل به کار برده شده در فضاهای دیگر خانه نیز با خطوط صاف و مستقیم هستند که از سبک روستیک پیروی می‌کنند.

خانه هالیوودی ها، دکوراسیون روستیک این سوپراستار جذاب!

 

دکوراسیون آشپزخانه در فیلم جهان با من برقص

 

طراحی صحنه آشپزخانه جهان با من برقص

کابینت‌های ساده و چوبی در آشپزخانه در کنار لوازم قدیمی مانند یخچال، کاشی‌های فیروزه‌ای  هم چنان سادگی و بی تکلفی خانه جهانگیر را به بیننده یاد آوری می‌کند.در کنار انتخاب مصالح و وسایل هم سو با سبک روستایی در فیلم جهان با من برقص می‌توان به حضور گیاهان سبز در فضاهای مختلف خانه اشاره کرد که گرما و آرام بخش خاصی را با خود به همراه آورده  و الگوی اصلی طبیعت را حفظ کرده است.

سبک روستایی در آشپزخانه های لوکس امروزی!

اتاق خواب در فیلم جهان با من برقص

 

طراحی اتاق خواب در فیلم جهان با من برقص

 

اتاق خواب جهانگیر در فیلم جهان با من برقص

 

جهانیگر جهان با من برقص

 

 سبک روستیک اتاق خواب در فیلم جهان با من برقص

ترکیب رنگ  استفاده شده در اتاق خواب‌های خانه مانند فضای نشیمن است. در اتاق خواب جهانگیر  میز کاری قدیمی چوبی در کنار تخت چوبی، فرش قدیمی دستباف و کتاب‌هایی که چیدمان منظمی ندارند همه به حفظ فضای خودمانی و صمیمی خانه کمک کرده است. همانطور که گفتیم در سبک روستایی بافت و طرح پارچه‌ها نیز از با همین حال و هوا انتخاب می‌شود. نکته‌ای که می‌توان آن را در سرویس خواب اتاق خواب جهانگیر مشاهده کرد. پارچه‌ای با نقش‌های برجسته و رنگ‌ آمیزی گرم.

 

صحنه شام آخر در فیلم جهان با من برقص

 

«زمانی برای خانه ام پولی از دوستی قرض کردم، وقتی خواستم پولش را برگردانم گفت: این قرض توست برای دیگری…»

اگر این روزها مثل من دچار احساسات ناامیدی و نگرانی هستید و دوست دارید فارغ از هیاهوی جهان کمی آرام شوید فیلم جهان با من برقص را حتما تماشا کنید و اگر دوست دارید خانه خودتان را به سبک روستیک چیدمان کنید خواندن این مطالب را به شما پیشنهاد می‌کنم.

دکوراسیون روستیک برای خانه ای به زیبایی طبیعت!

تخت‌خواب روستیک، 11 مدل شیک!

سبک روستیک را به دکوراسیون منزل خود بیاورید!

میز چوب و فلز، ترند دکوراسیون چوبی روستیک

7 سبک زیبا در دکوراسیون که نام آنها را کمتر شنیده اید!

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه