6 تا از کاربردهای غیرخوراکی و جالب روغن زیتون در خانه‌داری که شاید ندانید!

 6 تا از کاربردهای غیرخوراکی و جالب روغن زیتون در خانه‌داری که شاید ندانید!

کاربردهای جالب خیرخوراکی روغن زیتون

روغن زیتون علاوه بر خواص خوراکی فوق العاده‌اش به عنوان یک روغن سالم و مفید، کاربردهای دیگری هم دارد که شاید تا به حال نشنیده باشید. در این مطلب از چیدانه برخی کاربردهای جالب خیرخوراکی روغن زیتون در خانه‌داری بررسی می‌شود. پس در ادامه با ما همراه باشید…

سرویس خواب بالسا

پولیش وسایل چوبی از کاربردهای غیرخوراکی روغن زیتون

1- پولیش وسایل چوبی از کاربردهای غیرخوراکی روغن زیتون

با روغن زیتون به سادگی می‌توانید درخشش مبلمان یا وسایل چوبی را به آن‌ها بازگردانید. برای این کار دو سوم یک بطری خالی را روغن زیتون و یک سوم آن را آب لیمو یا سرکه سفید بریزید. بطری را تکان دهید تا خوب با هم مخلوط شوند. سپس به مقدار مورد نیاز روی مبلمان اسپری کنید و با دستمال نخی نرم یا دستمال کاغذی آن را پاک کنید. حتی می‌توانید چند قطره روغن زیتون مستقیم روی دستمال بریزید و روی سطح مورد نظر بکشید.

2- تمیزکردن دست‌های آغشته به رنگ یا روغن صنعتی

برای از بین بردن رنگ یا روغن ماشین از دستانتان، یک قاشق چای خوری روغن زیتون و یک قاشق چای خوری نمک یا شکر را روی کف دستان بریزید و خوب به هم بمالید. بین انگشتان را نیز مالش دهید. سپس با آب و صابون بشویید. با این کار نه تنها دستانتان تمیزتر خواهد شد، بلکه باعث نرمی بیشتر آن‌ها نیز می‌شود.

3- حالت دادن مو از کاربردهای غیرخوراکی روغن زیتون

اگر از موهای خشک و شکننده خود رنج می برید. با روغن زیتون می‌توانید به سادگی موهایی نرم داشته باشید. برای این کار نصف فنجان روغن زیتون را حرارت دهید طوری که نجوشد و آرام روی موهایتان بمالید. موها را با پاکت فریزر پوشانده و به مدت ۴۵ دقیقه در یک حوله بپیچید. سپس با شامپو خوب بشویید.

4- از بین بردن آکنه با روغن زیتون

شاید استفاده از روغن زیتون برای از بین بردن آکنه عجیب به نظر برسد، اما امتحان کنید، نتیجه خواهد داد. برای این کار چهار قاشق غذاخوری نمک را با سه قاشق غذاخوری روغن زیتون مخلوط کنید. آن را روی پوست آکنه دار بمالید. بعد از یک یا دو دقیقه آن را با آب گرم و صابون بشویید. یک هفته، هر روز این کار را تکرار کنید بعد آن را به دو تا سه بار در هفته کاهش دهید. نمک منافذ پوست را پاک کرده و لایه بردار است، روغن زیتون هم رطوبت طبیعی پوست را بازمی‌گرداند.

5- روغن زیتون جایگزین کرم اصلاح

اگر کرم اصلاح‌تان تمام شده، روغن زیتون می‌تواند جایگزین مناسبی باشد. این روغن نه تنها به روان حرکت کردن تیغ روی پوست کمک می‌کند بلکه پوست شما را با طراوت و نرم می‌کند. حتی ممکن است بعد از یک بار استفاده از این روغن، دیگر کرم اصلاح را کنار بگذارید.

6- تمیز کردن مو از رنگ‌ از کاربردهای غیرخوراکی روغن زیتون

اگر خانه‌تان را خودتان رنگ کردید و هنگام رنگ کردن، مقداری رنگ به موهایتان چسبید نگران نباشید با روغن زیتون به سادگی تمیز می‌شود. برای این کار یک پنبه آغشته به روغن زیتون را به موها بمالید و رنگ‌ها را به راحتی پاک کنید.

کاربردهای غیرخوراکی روغن زیتون

و در آخر

روغن زیتون علاوه بر فواید سلامتی، می‌تواند در خانه‌هاری هم به کار بیاید. در این مطلب 6 تا از پرکاربردترین کاربردهای غیرخوراکی روغن زیتون را به شما معرفی کردیم. که به سادگی می‌توانید آن‌ها را به‌کار گیرید و از نتایج شگفت آورشان راضی باشید. شما چه کاربردهای دیگری می‌شناسید؟

برای آشنایی با استفاده از مواد طبیعی و گیاهی در خانه داری مطلب تهیه صابون عسل دست‌ساز خانگی را بخوانید.


دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه